Klopt, heb je toen ook inderdaad gezegd.
Dat desbetreffende topic heeft voor mij de emmer ook doen overlopen om hier niet zo gek vaak meer iets te posten. Meestal lees ik alleen nog een beetje op de laten we zeggen "background" en post ik af en toe nog wel is wat om toch nog ff mijn kijk erop te geven.
Dat mensen een vis zo vast houden kan ik vanuit me tenen niet bij.
Ik heb het nog nooit gedaan, en bij mij is een vis nooit gedonderd, of beschadigd terug gezet. Daarnaast werken ze 9 van de 10 keer netjes mee waardoor ik geen houdgreep nodig heb (zo verwoord ik dat anaalvin vasthouden maar ff)
Wat mij eigenlijk een beetje dwarszit is dat er totaal geen meerwaarde aanzit de vis zo vast te houden.
1. De foto word er (vind ik) niet mooier van.
2. Lijkt me dat de vis alleen maar gekker word, voelt vast niet lekker voor hem zon half dichtgenkepen/verdraaide vin (conclusie: je maakt het jezelf niet makkelijker). Ohja misschien ook wel, je hebt er dan grip op he

3. volgens mij horen vissen gewoon horizontaal op de foto, en niet met de kop 1 meter hoog van de grond en de staart 20 cm hoog. Want dat is ook een reden waarom ik denk dat mensen de vis zo vast houden, dan kan er meer gewicht op de staart uitgevoerd worden, zonder dat je hand over de buik glijd.
Overigens heb ik ook het idee, dat dit te maken heeft met veel net beginnende vissers (lees, ervaringloze mensen). Ik wil niet zeggen dat ik al tiental jaren ervaring heb, maar bij mij gebeuren de meeste rare dingen die ik hier op het forum lees of zie in ieder geval niet.
Agja waar gaat het weer over..