karpervissen moeilijker geworden?


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-09-2003 21:49

Huh?
Jeetje Hans, wat moet Jan nog aan mij vragen??
Mmmmm, Geheime aas recepten soms?
Kijk eens naar Jan zijn leeftijd, ben er van overtuigd dat ik nog heeeel veel van Jan kan leren....
Jan, hou het SIMPEL!

Dennis,
Nx kapsones, simpel vissen net alsof de tijd 100 jaar stil heeft gestaan.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-09-2003 21:55

To Dennis
Ach...een beetje kapsones kan geen kwaad vandaag de dag...maar ik lieg immers nooit omtrent gewichten/vangsten!!

Ik ben dan ook de enigste karpervisser in Zoetermeer die nog nooit een dertigponder heeft gevangen :oops: :oops: ...maar ja je kan nu eenmaal niet alles hebben toch?
en Nee..ik vis niet op de floriade plas..ligt namelijk buiten mijn fietsroutte!
cheers
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-09-2003 22:07

Henk,.....dat zeg ik...hou het SIMPEL en gij zult vangen.

Jan..nog ff voor de duidelijkheid, op afstand vissen doe ik ook wel eens)maar is mijn inziens zonder voeren weinig effectief als je slechts
5 uur vistijd tot je beschikking hebt en als je niet s'nachts wil vissen en ook nog
zonder voorvoeren en dan ook nog eens zonder boot zodat je niet kunt peilen..dan vis je practisch blind in het wijd, je zult dan best wel eens vangen..maar het is weinig effectief..dus verkoop die afstandhengels en koop een lichte penhengel van 1,5 lbs of 1,25 lbs..dus
go back to your roots, je zult er meer plezier aan beleven..dat weet ik zeker.
Nogmaals ik wil je wel eens op sleeptouw nemen en je mag dan ook mijn lichte hengels eens lenen zodat je het e.e.a zelf kunt
ervaren..maar ik heb sterk het idee dat je goed weet wat ik bedoel.
Gr
Hans
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-09-2003 22:15

Op 2003-09-25 21:49, schreef Henk ter Maat:
Dennis,
Nx kapsones, simpel vissen net alsof de tijd 100 jaar stil heeft gestaan.
Sportieve groeten Henk

Geloof het of niet maar ook ik geniet er al jaren met volle teugen van om gewapent met slechts,een Mark IV of ander glasstokkie,een presidentje en slechts een haak aan mijn lijn,de schubbedragers te belagen.....
En dan ook niet mijn balcombenetje vergeten natuurlijk,in het sporadische geval da tik eens een keer wat vang :wink:
Dennis
PS jullie zijn nu echt effe van me af,want ik MOET nu toch echt een paar onderlijnen gaan knopen :sad:
Nou ja onderlijnen,noem ze maar priegelwerkjes eigenlijk......
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-09-2003 22:18

Ueh..ik dacht dat jij die presidentjes maar niks vond Dennis :razz: :razz: :razz:
jan van kranenburg

26-09-2003 00:15

Hans,

Ga gaarne tzt gebruik maken van je aanbod.
Luister ook graag naar welgemeende adviezen;
ben echter van mening dat als een sport meerdere facetten biedt, je die ook alle min of meer moet zien te beheersen. Pas dan ben je instaat voorkeuren te bepalen. Vandaar mijn vragen en opmerkingen over afstandsvissen. Blijf dat heel moeilijk vinden.
Overigens die boot zal er zeker gaan komen!

Heb je advies al opgevolgd. Gisteren een juweel van een 1 ponds penhengel aangeschaft. Heb ook nog diverse glasstokken van 1 1/4 en 1 1/2 lbs.
Heb verder nog ter beschikking 3 x 2 1/4 lbs en 3x 2 1/2 lbs. Overweeg mijn 3x 2 3/4 lbs. hengels weg te doen.
Maar als het seniorenkamp in Frankrijk ooit van de grond komt, zijn ze misschien wel heel nuttig.

Overigens jl. Zondag, voorafgaande aan vissessie op de door jou aangeraden spot, auto-tocht rondom Z'meer gemaakt. Niet zozeer gekeken naar mogelijke visplekken, maar des te meer naar de omgeving.
Mijn ogen uitgekeken. Ben toch echt een stads-debiel. Zo'n prachtig, landelijk gebied op nog geen 20 auto-minuten van Den Haag!!
jan van kranenburg

27-09-2003 02:27

Onder dankzegging aan alle boarders die me steunden in mijn verwoede pogingen een karper te vangen via afstandsvissen, kan ik nu melden dat er nu een 16 ponds schub geland is. Ben er heel blij mee.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-09-2003 10:23

Gefeliciteerd Jan,

Op welke afstand had je hem, en welke stokken heb je gebruikt?

Sportieve groeten Henk
jan van kranenburg

27-09-2003 12:36

Henk,

Shimano baitrunner 2 1/4 lbs - Shimano 3500 - op ca 40 meter - Nash B2 - nauwelijks gevoerd.
Om ca 19.00 uur.
Had ook op 2 meter, tegen rietkraag - 60 cm diep, voerstekje met harde mais gemaakt; daar met de pen gevist.
Wel veel aktiviteit gezien, kolken, grote bellenbanen, maar geen aanbeet.
Had 2 maiskorrels op een hair. Had dat misschien beter rechtstreeks op de haak kunnen zetten.
Wat vind jij, Henk?

Lexus, bedankt!

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

27-09-2003 15:51

proficiat jan !!!
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-09-2003 22:18

Jan,
mooie spullen, alleen die Nash B2 ken ik niet..
Bij een B52 kan ik nog wat voor de geest halen maar nu niet....

Op 60 cm water met harde maïs, dat moet lukken denk je dan, maaaaar 't is niet elke dag feest.

Probeer eens met 30 cm overdiepte te vissen en twee korreltjes rechstreeks op de haak.
Haakje 8 wel te verstaan en een klein pennetje of liever nog zonder pennetje en Alufolie als wakertje.
Net als vroegâh Jan en

Sportieve groeten Henk
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-09-2003 03:44

Hoi Jan,

wat ik al jaren wil en wat er nooit van is gekomen, door mijn bootvisserij op ietwat verder gelegen jachtgronden, is de waterpartij ondersteboven keren. :smile:

Die heuvel krijgen we jou ook wel af en tot december zit ik "redelijk" ruim in mijn tijd.

Heb daar in vroegere tijden "80 tot 95" altijd wel mijn visje kunnen vangen. tja, daarna Guppie gekocht(bootje) en mijn visserrij verlegd.

Jan, pb me maar ff en we gaan "het" doen. Met of zonder polder..... :smile:

Groet MB
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-09-2003 06:11

Jan, gefeliciteerd als er een schaap over de dam is volgen er meer.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-09-2003 07:14

En een karpervisser was weer herboren.

Mooi man!!

RC
jan van kranenburg

28-09-2003 15:42

Henk,

Wat bedoel je met "overdiepte".

B2 slaat op de boiliies die ik (voor 't eerst gebruikte.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

28-09-2003 16:25

Jan denk dat henk bedoeld (onder)lijn 30 cm over de bodem over peilen.
groet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-09-2003 16:36

Henk,
Jij kan aardig goed denken..

Jan,
het laatste loodhageltje op 30 cm van de haak zetten.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-09-2003 17:54

Jan..in t' kort

Proficiat met je visvangst!..afspraak staat...mail me maar van het voorjaar eens of per privemail en we gaan eens samen vissen...wil dan ook voor je voeren vooraf evt.
tight lines
Hans Brinkel
jan van kranenburg

03-10-2003 02:37

Mede boarders,

Kan melden dat ik Donderdag 2/10 mijn 2e fatsoenlijke karper na-mij-herintreding, heb mogen landen.
Wegens ontbreken van collega-vissers met meetapparatuur, moet ik helaas volstaan met:
Schub van 81 cm. Zal in ieder geval zwaarder zijn, dan mijn vangst van vorige week; toen 16 pond. Prachtig waren de fel-rode staart en vinnen.

Ben uit de luiers, en weiger in 't vervolg postings te plaatsen in de "beginnershoek.

Dank aan iedereen voor de doeltreffende raadgevingen!
Ga wel een weegtoestel aanschaffen,

Kom maar op, Dennis, met aanbiedingen!

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-10-2003 09:23

Wooeeeeeeehhhhhhhaaaaaaaaaaa,
Dennis?
Aanbieding??

Blijf toch maar effe bij de Beginnershoek Jan, veel beter en voordeliger!

Sportieve groeten Henk
jan van kranenburg

03-10-2003 13:16

Dank je wel, Henk.
Overweeg je suggestie, maar dan in de beginnershoek van 20 plussers.
Heb je raad tav penvissen opgevolgd, maar kreeg run op mijn andere hengel beaasd met boillie.
Het volgende leg ik graag nog even aan jullie voor.
Heb nu zo'n 20 korte sessie achter de rug.
Met zeer gering sukses. Paar knolletjes; tot vorige week en nu dan.
Verschil? Andere boillie!
Maak (nog) niet zelf die dingen. Kopen dus.
Niet gehinderd door enige kennis, en matig gadviseerd door winkelier, kocht ik zo maar wat. Lette eigenlijk meer op de prijs.
Na wat gelezen te hebben op dit forum, kocht ik Kevin Nash B2 boillies.
Daarmee ving ik dus 2 karpers. Met die "oude" boillies heb ik een beetje gevoerd.

Op het desbetreffende water wordt zomers veel op karper gevist. Telde in Juni wel zo'n 40 van die figuren met alle toeters en bellen bij zich waarover je op dit board veel leest. Pils, radio etc.
Vorige week slechts 3 vissers, gisteren was ik de enige.
Nu er dus beduidend minder wordt gevoerd, krijgt de karper dan meer trek of zo.
Of heb ik bij toeval een "dressuur" doorbrekend aas gevonden?

mvg

Jan
M. van Ieperen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-08-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

03-10-2003 13:40

Jan, er spelen denk ik een aantal dingen mee. Het is veel rustiger aan de waterkant, de temperatuur daalt waardoor de vissen wat beter gaan azen en er ligt minder voer in het water, allemaal positieve dingen. en misschien heb je inderdaad het wonderaas wel gevonden.....wie weet.
Groet, Martijn
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2003 13:56

Jan,

hoe rustiger het aan de waterkant wordt, en hoe slechter weer het wordt, dan zul je de beste vangsten krijgen!
Zodra de temperatuur daalt, dan zullen de mooi-weer vissers, getooid met kratten bier, radios, enz. niet meer aan de waterkant komen. De vis krijgt minder voer in het water maar zal door het zakken van de temperatuur een 'boost' krijgen om te gaan azen.
Ze vreten zich helemaal vol om voldoende vet te hebben opgebouwd voor de winter!
Hierdoor kan je juist mooie vangsten beleven, vissen die ook op een mooi gewicht komen door het vele vreten!!

In combinatie met een nieuwe boilie kan je juist mooie verrassingen tegenkomen!! Goed om te horen Jan!

Keep up the good work!