Wat doe ik verkeerd??


Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-06-2002 14:27

Hey! Misschien praat Ed wel als mij... :wink:

Ennu... Ed heeft dan weel heel veel karper gevangen... Maar hij heeft nog nooit graskarper gevangen... Toevallig :wink:

Albert 'Binnenkort ook andere karper?' van Peppen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Albert van Peppen op 2002-06-13 14:28 ]</font>
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

16-06-2002 09:11

He Appie, nou gefeliciteerd hoor gozer. Toen we zaterdag aan het vissen waren had je er bijna eentje, helaas verspeelde je hem , maar nu is het toch gelukt. En laat ze maar lullen hoor, dat het geen karper is (is wel zo, maar waarom noemen ze hem dan grasKARPER?) He, ik zie je snel wel weer een keertje groetjes je broertje
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

16-06-2002 23:02

Ik heb er ondertussen ook alweer 4 losschieters gehad... Waarbij 1 van ruim een meter... vlak voor dat ik hem kon scheppen schoot de haak los...

Later meer op de homepage... :wink:

Groeten,

Albert 'binnenkort schubkarper?' van Peppen
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-06-2002 00:04

Yes! Weer een graskarper! Dit keer een van 68 cm. Weer aan de pen... Weer op hetzelfde water..
De homepage is alweer bijgewerkt met de extra info... ( http://members.chello.nl/a.vanpeppen )
Ik denk dat ik zsm ook eens met de afstandhengel ga proberen op dat water... Hoewel andere vissers op afstand niets lijken te vangen :wink:
Ook wil ik zsm elders proberen om ook schub- en/of spiegelkarper te vangen.. Eerst maar op de pen, want dat gaat me blijkbaar goed af ?

Groetjes,

Albert '2 graskarpers tellen als 1 echte karper?' van Peppen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-06-2002 23:01

Yo Albert,

Je doet jezelf tekort man.
Moet zijn:
Abert "2 Graskarpers tellen als 2 Karpers!!"van Peppen.

sportieve groeten Henk
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-06-2002 08:36

En dat bedoel ik maar :wink:

Albert '2 karper = 2 karper' van Peppen

PS. De homepage server van chello lag er 2 dagen uit, dus mijn homepage was onbereikbaar. Ze zeggen dat ze het probleem hebben verholpen..
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-06-2002 21:31

Ik zit nu (al?) op 3 graskarpers. De laatste was 70 cm en woog 10 pond (voor sommige is dat niets, maar voor mij de eerste karper die ik gewogen heb). Maar schub- of spiegelkarper wil nog niet lukken... Blijkbaar moet je die anders vangen dan graskarpers... Dus wat minder tegen het hoge/gemaaide gras? Ook moet ik nu nog zien om ze op afstand te vangen.. Ik zag gister dat graskarper zich goed op boilies laat vangen... Aan de overkant van het gat waar we zaten te pennen werden er enkele binnen een uur gevangen...
Op afstand aan de boilie. Maar het was te ver lopen om een babbeltje te maken en over het water schreeuwen lijkt me ook geen alternatief, daar de wind ervoor zorgt dat je mekaar toch al niet verstaat :wink:
Heeft er iemand ideeen voor het soort boilies voor graskarper? Dan kan ik die wellicht eens proberen.. (Recept mag ook)

Groeten,

Albert '3 maal is scheepsrecht' van Peppen

PS. Op mijn homepage heb ik de foto(s) van de eerste graskarper geplaatst.. Alleen jammer dat het niet zo'n denderende kwaliteit is.. Ook is het geen fraai gezicht om een graskarper in het net te zien... Maar wegens gebrek aan vismaat die de foto kon nemen/standaard en timer...
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

23-06-2002 23:03

Het lijkt me wel zo dat als je een graskarper veilig kan landen , dit ook met een gewone karper zal gebeuren. Nu bedenk ik me juist iets , ik weet niet of het waar is , maar hebben graskarpers geen hardere bek ? Het kan zijn dat in dat water de gewone karpers heel zachte bekken hebben , en dat je haak waarmee je vist uitscheurt. Misschien iets om op te letten. Kijk eens bij andere vissers die wel vangen welke haken zij gebruiken.

Nu ik denk wel niet dat het echt hieraan zal liggen , maar goed.

Wouter
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-06-2002 00:05

Ja, de grassers hebben (hier althans) een hardere bek. De haak die ik gebruik is een Drennan Boiliehook maat 6. Deze gebruik ik op de penhengel en op de afstandstok. Andere vissers werken met soortgelijke haken, sommige wat groter, sommige wat kleiner. Andere zitten weer zonder weerhaak.. In het aantal vangsten is weinig te merken. Wat wel verschilt is het soort aas op de afstandstokken. Sommige zitten met mais aan de hair, maar zij hebben veel missers, degene die het meest vangen geven hun 'geheim' niet prijs.. Vandaar de vraag of iemand hier wellicht een goed recept/advies heeft..
Ook weet ik niet of schub-/spiegelkarper misschien van de voerstek wordt 'verjaagd' door graskarper?

Groeten,

Albert '???' van Peppen
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

24-06-2002 00:14

Albert, het lijkt me niet dat er boilies zijn waar je meer graskarper mee vangt. Als je er graskarper mee vangt kan je er ook gewone karper mee vangen. Sowieso als ik je verhalen lees lijkt het mij dat er gewoon erg veel graskarper op jouw water zit en het daardoor moeilijker is om een gewone karper te vangen. Gewoon volhouden!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-06-2002 15:34

kan je verzekeren dat als je boilies maakt van schapenbix (waar veel gras in zit) je meer graskarper vangt!!

mvg martijn
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-06-2002 23:31

Hmm.. schapenbix heb ik niet, koeienbix kan ik wel aankomen.. Misschien is het wel hetzelfde kwa inhoud? En dan vermalen en in de boilies verwerken neem ik aan.. Moet er dan nog een zoetstof of flavour bij?

Albert 'Meuhhh' van Peppen :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-06-2002 11:50

vermalen werkt vaak niet en is erg tijdroverend (samenstelling zal ongeveer gelijk zijn) als 1/3 deel uit bix bestaat en ik ga drie kilo draaien dan doe ik de avond van te voren alle eieren water sla olie evt melasse en flavour in een emmer en doe daar een kilo bix bij en laat dat de hele nacht weken de volgende dag voeg ik neutrale mix tioe tot ik goed deeg heb

mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2002 12:21

Goed werk Martijn netjes, zo kan het ook.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-06-2002 23:25

Dank.. Ik ga het zsm uitproberen..
:smile:

Groeten,

Albert 'vanavond weer niks gevangen' van Peppen
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

06-05-2003 23:37

Yes! Eindelijk, na 3 jaar is het gelukt!
Eindelijk een schubkarper gevangen! Dit keer geen graskarper maar een schubkarper!
En op de plaats waar ik hem gevangen heb had ik er 3 jaar geleden ook al meerdere kunnen vangen..
Zulke watertjes heb je in de buurt van Duiven gewoonweg niet! Ook niet binnen een straal van 20 kilometer volgens mij..

Het verhaal staat op mijn homepage onder 'vissen'. <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://members.chello.nl/a.vanpeppen/index.htm" target="_blank" class=bericht>http://members.chello.nl/a.vanpeppen/index.htm</a><!-- BBCode auto-link end --> :wink:

Als iemand hier in de buurt ook een goed water weet waar wel veel schub- en spiegelkarper rondzwemt die graag aan de oppervlakte aast, dan hoor ik dat graag, maar ik heb weinig watertjes gezien hier in de buurt die in aanmerking komen (ik heb ondertussen alle watertjes in de buurt al enkele malen bezocht en bestudeerd).

Ik weet het, ik heb mazzel gehad, maar doe nog steeds wat verkeerd... Denk ik???

Albert 'blub blub blub' van Peppen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Albert van Peppen op 2003-05-06 23:43 ]</font>
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-07-2003 20:54

Ja ik doe voornamelijk penvissen en steeds minder met de afstandstok.. Ik moet van mijn vrouw toch een karper op de afstandstok gaan vangen, anders mag ik geen nieuwe rodpot kopen :wink:

Groeten,

Albert