Verschillende manieren van vissen


Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

22-04-2003 10:24

Ik vis al enkele jaren met de pen op karper en heb nog nooit(als ik al lijnbreuk had) veel lijn verloren. Hij breekt A bij de knoop van de haakof B bij de loodjes. ik heb nog nooit gehad dat ie daarboven afbrak.

Waarom breekt je lijn zo ver van de karper denk je?? Zwakke plek in de lijn(dan heb je met dat materiaal te lang doorgevist) of je hebt je lijn niet goed nagekeken na een zware dril.

Na iedere vis check ik de gehele lengte van mijn lijn die van me molen is afgeweest en zelfs een stuk verder hiermee voorkom je onnodige lijnbreuk.

Wedervraag: waar maak jij je onderlijn van??

Alexander: ik denk dat je deeg te droog was. je moet er echt redelijk wat boter doorheen doen. Ik kneed het altijd op gevoel. Beetje boter erbij beetje water nog wat suiker enz. Mijn deegje blijft met gemak een half uur aan de haak dan valt ie er nog niet af maar is wel voor een deel opgelost en dus tijd voor een nieuwe.

Probeer het anders eens sweetcorn icm met een worm dit doet het altijd goed.

Succes
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

22-04-2003 10:47

Mijn onderlijn is een stukje gevlochten lijn, maar met een breeksterkte onder dat van mijn hoofdlijn. En die breekt soms dus wel!!

Maar hetgeen je zegt is ook waar, meestal breekt hij af bij de knoop of bij loodjes bij het penvissen, maar ik loop liever geen risico's.
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

22-04-2003 14:15

Bedankt voor dat deegje zal het is proberen.

Over die onderlijn. Ik vind dat mijn onderlijn veel lekkerder knoopt dan mijn hoofdlijn. Als ik b.v. een hair moet maken dan gaat het beter met mijn onderlijn dan met mijn hoofdlijn.