Nachtvissen


Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-04-2003 21:02

Op 2003-04-04 14:43, schreef Christiaan van Klaveren:


Kees,

Ik heb de hoofdlamp zelf niet als handig ervaren. Het principe ziet er erg goed uit, formidable zelfs. Maar als ik een run krijg, ga ik niet eerst m'n hoofdlamp pakken alvorens ik de tent uit spring. Om de lamp al om je nek te hangen als je gaat slapen (Bron: uit de film van PB) is helemaal onprettig. En aangezien ik (bijna) altijd met m'n vismaat vis, kan hij gewoon bijschijnen met de MagLite.

Verder refereer ik zeker naar de andere tips, die door de andere mensen gegeven worden.

Ik gebruik altijd een hoofdlamp als ik alleen ben. Ik sla eerst mijn hengel aan en loop dan achteruit om mijn hoofdlamp te pakken. Ik zorg altijd dat mijn hoofdlamp klaar ligt op een bivitafel naast mijn stretcher.
groeten Daaf
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-04-2003 17:16

wie van jullie mag al alleen nachtvissen?

GR,
kevin
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

22-04-2003 17:43

Op 2003-04-22 16:37, schreef Sander krimpen:
Condooms en een vette Jonko


Condooms? Ach, die gebruik je zeker om water in te bewaren! :lol:

Enne, die Jonko kan je beter thuis laten, drugs en vissen gaat niet samen.
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

22-04-2003 19:00

een blowtje met vissen kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-04-2003 19:34

Quint/Sander, hoe ziet de argeloze voorbijganger jouw??? Juist jah met een joint in de bek........ lekkere reclame voor onze sport (weer een stok voor onze "tegenstanders")

_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-04-22 19:38 ]</font>
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-04-2003 19:46

1blowtje kan geen kwaad?
Vaak blijft het niet bij 1.
Vaak zijn ze de hele nacht wakker,met veel herrie,door vriendjes met meerdere blowtjes en de herrie die ze maken niet te vergeten.
Vaak in de vroege ochtend horen ze de run niet,dus spoel leeg,met de gevolgen van dien.
Blijf gewoon bezig met vissen en blow er thuis op los,dan hebben ze ook niet zoveel te klagen over de vele vissers die maar 1 blowtje roken.
Franca.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-04-2003 19:52

Blowen en vissen,jaja.
En wel jezelf zien als een echte karpervisser.
Blow zoveel je wil thuis,kroeg of gezellig bij vrienden wat maakt mij het uit,maar bij het vissen?
Lekkere reclame weer.
Je gaat toch ook geen kratje bier leeg maken bij het vissen? of toch wel?

Wil.
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

22-04-2003 21:39

ja je hengels en je molens :razz:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

22-04-2003 21:50

Quint, ben erg blij dat jij niet in mijn buurt woont.
Afgelopen weken hier op mijn thuisplas ook, je heb het evt wel kunnen lezen in een eerdere topic die ik hierover geopent heb!

Laat als je blieft die blow uit je smoel en leg hem thuis.
Of stop meteen met vissen!!!!
En neem AL je BBB vissers mee naar een kroeg.
Bier Blow Bbq vissers, als je dit niet weet

Kom op! Blowtje = niet veel mis mee, maar doe dit verdomme niet aan de waterkant!
daarmee verneuk je onze (ikdenk dat ik voor vele spreek) leuke sport / hobby!

Maar ben bang dat het binnen nu en een aantal jaren gigantisch gaat stranden
Die leuke hobby waarbij je een blowtje en een kratje bier kunt atten!

AMEN!!!! :@

Beetje aanvallig trouwens van mij, maar naar mijn mening erg nodig!


Met toch nog vriendelijke groeten (alhoewel dit wel minder wordt:D )

Frank
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

22-04-2003 21:55

ff een reacie op Kiral,

Nu mag jij mij gaan zeggen wat het probleem is. Ik ben geen muts aan de waterkant en ik denk dat een hoop vissers een hoop van mij kunnen leren omdat ik al heel wat ervaring heb op karper. Ik heb al menige zwaren vissen gevangen en ik doe daar al mijn moeite voor. Ik vind het een beetje arogant om elke blower over 1 kant te laten scheren. En heb jij er last van als ik een weekend ga vissen helemaal verstopt langs de kant in mijn uppie en dat ik daar dan een wietje rookt ? En dan kunnen jullie wel koppig en oud en wijs zijn maar laat iederaan in zijn waarde. EN ja wim ik noem mezelf een karpervisser en ik neem aan jij ook maar schei aub uit met je onzin praat. Prees jezelf de hemel in en vang daar zware nonnen.

Ik voer mijn hobbie uit.
Ik steek er enorm veel tijd in.
Ik geloof in mezelf.
Ik hou de natuur schoon.

En het belangrijkst ik respecteer andere karpervissers op de verneukers na.

Ik hoop dat jullie enorm veel commentaar zullen geven over een karpervisser die een blowtje rookt aan de waterkant maar die toch hele strakke vissen land.

Met alsnog vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 22:43

mensen mensen toch,wat is nou het probleem met een joint roken?
neeee ik maak helemaal geen herrie als ik een joint rook en neee ik blijf niet de hele nacht op en jaaa ik drink ook een biertje.
wat is hier op tegen? je kunt niet iedereen over 1 kam scheren,je kunt niet zeggen dat iedereen die blowt altijd troep maakt.
natuurlijk zijn er altijd mensen die dat wel doen en dat vind ik zeer triest.zeer triest zijn ook de mensen die beweren dat blowen en vissen niet samen gaan,waar halen jullie die wijsheid vandaan?is hetzelfde als ik tegen iemand ga zeggen"laat die peuken maar thuis hoor anders ben je niet met vissen bezig" is toch onzin of niet?
uiteraard zijn er gevallen die er echt een potje van maken,namelijk de zogenoemde gabbervissers die nemen dan ook nog een pil of 5,zo wakker zijn ze dat ze de hele nacht wakker blijven en meestal ook veel herrie produceren.
waarom ik daar dan wel het nut niet van inziet is het volgende: als ze een vis hebben gevangen lijd de vis er meestal onder,ze laten ze vallen en ze behandelen de vis niet zoals het hoord.
maar goed das mijn mening erover.
ik lees het allemaal wel weer

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 22:55

Op 2003-04-22 19:46, schreef John Dobbe:
1blowtje kan geen kwaad?
Vaak blijft het niet bij 1.
Vaak zijn ze de hele nacht wakker,met veel herrie,door vriendjes met meerdere blowtjes en de herrie die ze maken niet te vergeten.
Vaak in de vroege ochtend horen ze de run niet,dus spoel leeg,met de gevolgen van dien.
Blijf gewoon bezig met vissen en blow er thuis op los,dan hebben ze ook niet zoveel te klagen over de vele vissers die maar 1 blowtje roken.
Franca.



john dit zal best wel eens gebeuren maar niet bij iedereen.zelf rook ik er wel 15 op een vissesie.................no problemo here.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 22:58

[quote]
Op 2003-04-22 21:50, schreef Frank van Amerongen:




Kom op! Blowtje = niet veel mis mee, maar doe dit verdomme niet aan de waterkant!
daarmee verneuk je onze (ikdenk dat ik voor vele spreek) leuke sport / hobby!



ja ja en als jij nou eens een andere hobby hebt? en je gaat blowen wat dan?
jesus bij ons zitten hele groepen aan het waterkant te blowen en ze vissen niet eens.
is dat dan geen probleem?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 23:01

en ja mensen ik noem mijzelf een echte karpervisser,eentje met respect voor de vis natuur en medemens.


IEMAND WAT OP TEGEN?


ik hoor het graag
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-04-2003 23:07

Op 2003-04-22 22:43, schreef Viktor van Ophuizen:
mensen mensen toch,wat is nou het probleem met een joint roken?
neeee ik maak helemaal geen herrie als ik een joint rook en neee ik blijf niet de hele nacht op en jaaa ik drink ook een biertje.
wat is hier op tegen? je kunt niet iedereen over 1 kam scheren,je kunt niet zeggen dat iedereen die blowt altijd troep maakt.
natuurlijk zijn er altijd mensen die dat wel doen en dat vind ik zeer triest.zeer triest zijn ook de mensen die beweren dat blowen en vissen niet samen gaan,waar halen jullie die wijsheid vandaan?is hetzelfde als ik tegen iemand ga zeggen"laat die peuken maar thuis hoor anders ben je niet met vissen bezig" is toch onzin of niet?
uiteraard zijn er gevallen die er echt een potje van maken,namelijk de zogenoemde gabbervissers die nemen dan ook nog een pil of 5,zo wakker zijn ze dat ze de hele nacht wakker blijven en meestal ook veel herrie produceren.
waarom ik daar dan wel het nut niet van inziet is het volgende: als ze een vis hebben gevangen lijd de vis er meestal onder,ze laten ze vallen en ze behandelen de vis niet zoals het hoord.
maar goed das mijn mening erover.
ik lees het allemaal wel weer

viktor


Viktor,

Ik ben het gedeeltelijk m et jou en Quint eens. Ik ken ook jongens die tijden shet vissen een jointje roken, maar die e rtoch erg serieus en rustig mee bezig zijn.. Je moet inderdaad niet iedereen over één kam scheren. Vaak zijn dat de mensen die het al wat langer doen, en die zich er gewoon lekker ontspannen bij voelen, in plaats van dat ze lachkicks krijgen en herrie gaan schoppen. Dat men het geregeld doet en dat het hen ontspanning bezorgt vind ik dan weer minder, want het is en blijft slecht voor je, dat zie ik wel om me heen.

Jammer vind ik wel dat je zelf alle gabbers over één kam scheert. Ik ben zelf vaak over die ene kam geschoren, terwijl ik nooit pillen slikte, de hitler groet deed, neonazi was en ga zo maar door. Maar overal werd wel gegeneraliseerd en zelfs bijna gediscrimineerd, en dat is niet leuk zoals je zelf net ervaren hebt...

Met nuchtere groet, Sjoerd
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-04-2003 23:10

Viktor,

15 op een vissesie???????

-OF je bent heel zuinig met je dosering (wellicht ivm met je respect voor de natuur :smile:

-OF je draait ERG lange sesies

-OFje vergeet dat je eraan moet trekken

-Of je vergeet dat je vervolgens de rook moet inhaleren om iets van de THC's te bemerken

-OF je gebruikt erg korte vloeitjes

-OF het wordt tijd om je dealer eens kritisch te benaderen

Groet,

John

Ps. prettige voortzeting

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-04-22 23:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 23:14

ok,de pillen slikkers kun je niet over 1 kam scheren,maar meestal zijn dat wel de gasten die de zooi maken.dan spreek ik wel over mijn persoonlijke ervaring met die gasten.
maar uhhh waar komt het idee vandaan dat pillen slikkers nazieikels zijn?


viktor
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-04-2003 23:14

TE

Overal waar dit woord voor staat deugt niet.

OK tevreden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 23:17

Op 2003-04-22 23:10, schreef John Pannekoek:
Viktor,

15 op een vissesie???????

-OF je bent heel zuinig met je dosering (wellicht ivm met je respect voor de natuur :smile:
INDERDAAD JOHN MIJN DOSERING VALT MEE,IK VIND HET GEWOON LEKKER,HEB DAN OOK GEEN ZIN OM HALF SLAPEND TE VISSEN,WIJ ROKEN DIE JOINTS ONDER EEN POTJE SCHAAK OF 20 VANDAAR.
MET ROKENDE GROET

VIKTOR
-OF je draait ERG lange sesies INDERDAAD

-OFje vergeet dat je eraan moet trekken NEE HOOR

-Of je vergeet dat je vervolgens de rook moet inhaleren om iets van de THC's te bemerken OOK DAT NIET

-OF je gebruikt erg korte vloeitjes NOPE LANGE HIER

-OF het wordt tijd om je dealer eens kritisch te benaderen NIET NODIG

Groet,

John

Ps. prettige voortzeting

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-04-22 23:14 ]</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-04-22 23:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-04-2003 23:25

Hmz ja 15 is wel wat veel ja, óf je moet... tja, zie boven :smile:
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-04-2003 23:29

JA OF EEN PAAR HELE DIKKE SLAAP VERWEKKERS OF GESPREID NUTTIGEN.......DAT LAATSTE STAAT ME MEER AAN.
PEACE BROTHERS

VIKTOR
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-04-2003 08:33

Ik zal maar even reageren op quitn, altans ik vermoed dat ie het tegen mij hebt.

Omdat je dikke vissen vangt en veel ervaring hebt ben je een goede visser??? En de voorbijganger? ziet die dat jij een "goede" visser bent? Dus die voorbijganger denkt, goh dat is een goede visser dan maakt die blow in zijn bek ook niets meer uit.

Quitn dan mag jij nog wel ergens weggestopt zitten maar veel van de lezers hier vissen gewoon op de plaatsen waar veel mensen komen, zij denken nu ook dat het geen kwaad kan om eens een blowtje op te steken, met de bekende gevolgen van het ruineren van onze toch al niet hoogstaande reputatie.

Juist jah je ziet het goed, ik generaliseer en scheer het hele zooitje over 1 kam. Moet ik soms elk discussieboard member apart gaan behandelen??? Jij geeft het slechte voorbeeld......vandaar mijn reacties.

Dat men begint te blaten over 1 kam scheren en generaliseren en al die andere populaire termen die je de laatste tijd op het board (en in de media) tegen komnt vind ik gewoon rond uit belachelijk/irritant/frusterend. Men leeft in groepen, men wordt geleefd in groepen, men gedraagt zich als groepen, men wil graag bij groepen horen. Nou dan zal je als groep behandelt worden. We zijn hier met verdomd veel leden op dit board, het is onmogelijk om van iedereen de achtergronden te weten, daar heb ik ook geen zin in, want de meeste zullen toch niet interesant zijn. Ik ga af op datgeen wat iemand post en komt dat fout/onrechtvaardig/bedreigend over dan volgt daar vanzelf mijn reactie.

Men moet maar eens nadenken wat voor gevolgen een posting kan hebben voordat men hem plaatst, helaas is dat ene woordje vaak al te veel voor veel db-ers. Voor degene die niet snappen welk woordje ik bedoel dat is het woordje "nadenken"

Helaas is het niveau de laatste tijd enorm naar beneden gegaan en zijn het aantal peppie en kokkie posting enorm gestegen. Zoals jullie al kunnen merken erger ik me al enige tijd dood aan stompzinnige postings (vb. een blowtje met vissen kan geen kwaad, wat is de dikste vis op dit water en hoe moet ik er vissen.)Men denkt alleen aan zichzelf en niet aan de reputatie van (karper)vissers in zijn geheel.

Verder zijn er ook genoeg mensen wiens postings ik uitermate waardeer en welke ik als een toevoeging op mijn kennis beschouw, mijn dank daarvoor.

Tot ooit,
Kiron



_________________
Betaalwatervissers en betaalwaterverhuurders zijn medeplichtig aan de diefstal van, de mishandeling van, en de moord op de vis die zij zo graag zeggen te vangen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-04-23 08:36 ]</font>
Quint Wijnschenk.
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: lelystad

23-04-2003 09:14

Beste Kiron,

Ik vind echt dat je een slappe ouwehoer bent en ik heb ook echt geen waardering voor jou posting. Als ik maar weet hoe ik in elkaar steek en als ik maar plezier in mijn hobbie heb en als ik daar nou wel of geen blow rook what the hack. Ik zit gewoon lekker aan de waterkant mijn hobbie uit te oefenen en ik hoop dat ik jou ooit een keertje tref want dan kunnen we daar lekker over discuseren want ik ben het met sommige stellingen eens en ik snap wat je bedoeld over blowers maar laat mij gewoon in mijn waarde er is niemand die last van mij heeft en je hebt verschillende soorten blowers. EN grote vissen vangen heeft inderdaad niks te zeggen of je nu wel of geen goeie visser vangt maar ik kan wel zeggen over mezelf dat ik er moeite voor doe en dat ik die vissen verdien want ik steek er tijd en energie in.

Maar ik hoop dat jij ooit een karpervisser treft waarvan jij denkt dat is een goeie visser en dat ie dan ff later een joint op steekt ,, is ie dan gelijk een loser, ik wil dan wel eens zien wat jou reactie is. Voor de rest laat iedereen in zijn waarde en maak geen problemen om iets waar je niets over weet in dit geval ben ik het.

Ik hoop dat jullie eens naar jullie zelf kijken en niet allemaal defensief gaan reageren. En wat betreft groepen tot welke groep behoor je als je alleen maar werkt en vist? ik geloof dat dat een mens heet!

in ieder geval ik wil idereen suc6 wensen dit nieuwe visseisoen en ook jou Kiron.

Respect moet je verdienen,waardering kan je krijgen!

Mvg Quint.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

23-04-2003 13:00

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie je gedragen aan de waterkant,en als ik het zo lees gelukkig maar.
maar wat ik wel weet is dat de meeste blowvissers hier in de omgeving alles verzieken.
en er zijn er maar weinig (hier dan)die blowen en serieus vissen,ik denk dat ik er wel 2 ken,maar het grootste gedeelte van de blowvissers verpesten het voor de serieusevissers of die nu wel of niet blowen.
dus als je zo nodig wilt blowen laat de hengels dan thuis,of sta niet zo openlijk te blowen dat iedere karpervisser over 1 kam gescheerd wordt,want de blowers voelen zich nu aan gevallen omdat ze niet serieus genomen worden,maar de serieuse vissers worden aangevallen omdat het toch wel tuig zal zijn wat er in zo'n groen tentje aan de waterkant zit.
en dat is zo jammer.
Franca.
Willem Barnas

23-04-2003 22:56

Aan iedereen,

DOE EEN BEETJE RELAXT HEE... Maar eh Quint, dat zal wel lukken, nu nog een paar meer. Denk allemaal een beetje na voordat je post, hoe je post en wat je kunt verwachten.

Mijn tip voor de 'Nachtvischecklist', met een vette :wink:

TV (uitstraling is nl. everything...), luxe fauteuil (geen goedkope kutstretcher...), genoeg aanstekers (je ken ze nog zo mooi draaien, maar als ze niet roken...), kratje bier of twee, drie (denk ook eens aan je mate en medemens...), paar balen tabak (en tips, voor de intinmi...), absoluut geen onthaakmat (klote sjouwen namelijk...), digitaal weegtoestel (stel je voor...), knuppeltje (toevallige passant en stekkenpezer...), vuurbuks (eenden, koeten, kippen en ander gespuis...), geen vuilniszak (die lui bij de gemeente doen geen ruk, dus laat ze maar eens...), twee hengels (drie mag...), condooms (inderdaad Sander, maar dan wel tjokvol coke uiteraard), opblaasbootje (uitvaren is alles manne...), radiootje (stel je verdorie eens voor dat je je gaat vervelen...), gameboy (in deze tijd van moderne vrijtijdsbesteding moet dat toch kunnen, nietwaar...?), mobieltje (maar dan wel voor je eigen veiligheid a.u.b....), Fatsoen (U zegt?), respect (even aan Jan Peter vragen...), Normen en waarden (CDA-program...).

LAST BUT CERTAINLY NOT LEAST Neem ik een goedgevulde zak Hollandse groenten mee, voor als Quint en Viktor langskomen...

:lol:

Heren, zet af en toe die bus peper eens aan de kant en laat de postings even inwerken voordat de knuppel in het hoenderhok gaat - als die er al in moet (???). Een beetje kakelen kan geen kwaad, maar vlieg mekaar niet gelijk naar de strot.

WB :wink:

PS.: Ik heb absoluut geen zin in prive-berichten met als boodschap dat ik niemand op ideeen moet brengen etc. etc.