systems


Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 14:10

Ik heb idd aan de veiligheid gedacht, en deze wartel zit heel iets strakker, maar nauwelijks merkbare verschil.
Door deze aanpassing ben ik er 100% tevreden mee.

Die splitringen die je laat zien, welk merk is dat ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

25-09-2007 14:34

Kenny,

Dat zijn geen splitringen, maar de nieuwe q-rings van gardnertackle.... beetje te vergelijken met quicklinks zoals je ze van korda en fox kent maar dan rond en minder lomp..... heb ze net zelf ook een week of wat binnen uit engeland....

Correct me if i'm wrong!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 14:43

Kenny beweegt hij met die clip van fox niet goed dan, ik snap niet precies wat je daarmee bedoeld...

en kees waar haal jij je solar dan?
hoop dat je nog een foto kan plaatsen van jou systeempje!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 16:16

Edward, je hebt het helemaal goed, schoot opeens te binnen dat ik ze idd kende van Gardnertackle.

Roel.
Ik heb een andere gedachte kwa systemen, mijn lood moet altijd plat op de bodem liggen, door gebruik van de standaart matriaal van Fox, en af knippen van de wartel van het lood had het lood de neiging om op de zeikant tegaan liggen waardoor het syteem of naar beneden wees of juist omhoog.
Door dit aan te passen met de wartel van de running rig systeem kan het lood altijd plat liggen omdat de wartel draait.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 16:31

Kenny Willems schreef:Roel.
Ik heb een andere gedachte kwa systemen, mijn lood moet altijd plat op de bodem liggen, door gebruik van de standaart matriaal van Fox, en af knippen van de wartel van het lood had het lood de neiging om op de zeikant tegaan liggen waardoor het syteem of naar beneden wees of juist omhoog.
Door dit aan te passen met de wartel van de running rig systeem kan het lood altijd plat liggen omdat de wartel draait.


okee ik snap je gedachtee maar dan kan je toch net zogoed inline gebruiken... en bij de clipjes draait hij toch ook niet helemaal rond of zie ik dit verkeerd?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 16:49

Bij de normale clips draait jou lood ook doorde wartel.

Inline kan je ook voor kiezen maar als je het zelfde kunt creeren door gebruik van wartellood is het alleen maar mee genomen.
Vergeet niet dai het lood ook op zijn zei kan komen te liggen op/in een slip[ bodem. Heb je dus het zelfde probleem.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2007 17:05

Solar op de Zwolle beurs en zo niet bij Tackle Box. Maar ik heb een voorraad.

Ik begrijp dat je dat platte lood om de as wil laten draaien, Kenny. Ik gebruik peerlood dat zich lekker verankerd in de hier bijna standaard wat zachtere bodems.

Voordelen?

- Tegengesteld aan de publieke opinie werpt dit verder dan inline en is beter anti-tangle.
- Bij zachte bodems ligt de rig meer bovenop.
- Wisselen van loodgewicht is makkelijk (gelang de omstandigheden wil ik bijvoorbeeld nog wel eens een 1,25 ounce loodje inzetten)
- Meeste in-line is niet geschikt voor voorslagknopen en verzwaarde leaders (bijna standaard bij mij).

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 17:20

Kees Ouwehand schreef:Solar op de Zwolle beurs en zo niet bij Tackle Box. Maar ik heb een voorraad.

Ik begrijp dat je dat platte lood om de as wil laten draaien, Kenny. Ik gebruik peerlood dat zich lekker verankerd in de hier bijna standaard wat zachtere bodems.

Voordelen?

- Tegengesteld aan de publieke opinie werpt dit verder dan inline en is beter anti-tangle.
- Bij zachte bodems ligt de rig meer bovenop.
- Wisselen van loodgewicht is makkelijk (gelang de omstandighden wil ik bijvoorbeeld nog wel eens een 1,25 ounce loodje inzetten)
- Meeste in-line is niet geschikt voor voorslagknopen en verzwaarde leaders (bijna standaard bij mij).

Groet, Kees


bedanktt voor je tips maar als het harde bodem is is het toch beter inline te gebruiken... maar je hebt wel gelijk kees en ik doe het met fox zal denk ook even goed werken.. maar kees heb je al een fototje?

en kenny ik snap niet helemaal precies wat je bedoeld met het draaien enzoo ik denk dat ik het verkeerd zie.. heb je een voorbeeldje toevallig.. sorry
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2007 17:24

Wellicht dat ze in Erp harde bodems hebben, maar hier valt dat wel mee. :D

Camera gevonden, maar spullen staan nu bij mijn zoon.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 17:35

haha nou in erp hebben ze ook neit echt harde bodems moet ik zeggen hoor maar ik wil bedoel dat als ik ergens anders ga visse nwaar ze wel harde bodems hebben dan inline moet gebruiken
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 17:45

Je moet niks he, Inline kan een zeer goede optie zijn.
Maar hoeft niet.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 18:03

kenny klopt niks hoeft.. maar ik dacht dat het dan beter haakte enzoo...

en kenny zou je nog voorbeeldje willen geven want snap dat draaien niet zo goed!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

25-09-2007 18:07

kenny, ik snap er ook niks meer van :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 18:13

Ja maar Tino jij snapt nergens iets van.. :p

Roel, ik ga het straks proberen uit teleggen..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

25-09-2007 18:21

okee kenny bedanktt :D
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

26-09-2007 18:26

ik heb ze vandaag gekocht ik ga nu even alles in elkaar zetten en zal dalijk een foto plaatsen...

en kenny zou je het nog uit willen leggen?
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

26-09-2007 18:56

Afbeelding

Afbeelding

hier mijn systeempje..
klopt zo alles?

en snap nog steeds niet wat je bedoeld kenny bij mij zit geloof ik alles goed..

1 vraag: ik dacht dat het lood met het clipje eraf kon schieten zodat het over de lijn kan zweven maar volgens mij schiet zo het zwarte dingetje eraf die zit nogal los aan de wartel klopt dat?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

26-09-2007 20:32

Dit systeem is ontwikelt voor gebruik in obstakel vrij water.

Dus alleen bij een lijnknapper verliest de vis het lood (iedergeval zo moet het).
Kijk Roel de wartel moet eigenlijk eraf omdat de vis nu teveel speling heeft met het lood en zo de haak eruit kan werken.
Het lood behoort dan aan de quicklink vast gemaakt te worden zoals kees al zei.
Dat lood wat jij gebruikt en kees gebruikt heeft het probleem niet wat ik heb.
Ik gebruik plat peerlood dit lood kan zonder wartel niet draaien, en als die vast zit aan de quicklink kan die dus op zijn zei op de bodem komen of schuin weg vallen zo dat mijn hele rig verkeerd op de bodem ligt.
Moet je voor stellen een stif rig recht omhoog of naar beneden werkt dus niet.

Snap je het nu ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

26-09-2007 21:28

Kenny Willems schreef:Dit systeem is ontwikelt voor gebruik in obstakel vrij water.

Dus alleen bij een lijnknapper verliest de vis het lood (iedergeval zo moet het).
Kijk Roel de wartel moet eigenlijk eraf omdat de vis nu teveel speling heeft met het lood en zo de haak eruit kan werken.
Het lood behoort dan aan de quicklink vast gemaakt te worden zoals kees al zei.
Dat lood wat jij gebruikt en kees gebruikt heeft het probleem niet wat ik heb.
Ik gebruik plat peerlood dit lood kan zonder wartel niet draaien, en als die vast zit aan de quicklink kan die dus op zijn zei op de bodem komen of schuin weg vallen zo dat mijn hele rig verkeerd op de bodem ligt.
Moet je voor stellen een stif rig recht omhoog of naar beneden werkt dus niet.

Snap je het nu ?


mh.. okee maar tjaa er is altijd toch wel een obstakel in een water... lelies.. planten.. takken.. maar als hij daar in vast zit heb je kans dat de lijn knapt en dan schuift het er toch nog netjes af.. of als je vast zit verschuift het lood en kan je misschien weer verder drillen... en wanneer moet je dan safety gebruiken kees zei bij heel veel wier....
en dat de wartel eraf moett is dat dan niet bij safety clip? is toch het zelfde verhaal? en je bedoelt met speling te veel druk ofzo?

en waarom laat je de wartel er dan niet aan zitten kenny? heb ik ook gedaan wat is er dan mis mee..

sorry voor de vele vragen maar het is nog niet helemaal duidelijk hoop dat je me kan helpen
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

27-09-2007 08:22

wat is de reden dat je geen tube gebruikt?

mvg yuri
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

27-09-2007 08:31

ik gebruik vaak de chodrig dan heb ik een fixt lood onderaan de leadcore leader en de rig schuivend met een grote ring (groter als de knoop van de leader) de rig wordt tegen gehouden door twee balletjes die er met een betje weerstand zo afschuiven.

dit is 100% veilig omdat de lijn breuk altijd boven de leadcore is en de vis de rig gemakkelijk van de leadcore af kan trekken.

MVG yuri
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2007 09:56

Als de lijn voor het lood verward zit dan glijdt het lood er niet af. Dat is dan wel de situatie dat de karper vast zit aan een lijn en alleen door het uitwerken van de haak nog los kan komen. Ik twijfel hoeveel zin het in een dergelijk geval nog heeft dat het lood loskomt.

Maar ook dit systeem is dus niet feilloos als je wilt dat het lood altijd loskomt. Het is echter niet makkelijk onklaar te maken zoals de safety-clip en heeft niet het nadeel van ongewenst loodverlies. Als je persé wilt dat het lood alijd vrijkomt kun je nog iets aan de connector doen. Maar dat is niet standaard.

Roel, nou gewoon zelf experimenteren. Zowel Kenny, jij en ik gebruiken andere rigs en afwerkingen. Dat is iets dat je op persoonlijke ervaring verder moet uitwerken en optimaliseren. Ik moet zeggen dat ik die ringen die in dit topic voorbij kwamen op het oog wel aardig vind.

100% veilig is geen rig Yuri. Als de lijn bij de chod rig verward komt te zitten komt de rig ook niet los. Ook dit systeem is voornamelijk veilig bij lijnbreuk, net als "mijn" systeempje.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-09-2007 11:26

Kees die ringen zijn bij jou dus ook al opgevallen, die ga ik zeker aanschaven zo dat ik het lood nog directer op het gebruikte systeem kan krijgen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-09-2007 17:09

Kenny

Hoe vaak maak jij mee dat je lood vast komt te zitten tijdens een dril??
Ik heb op div wtertypes gevist en nog nooit meegemaakt dat mijn inline lood vast kwam te zitten tijdens een dril alleen in zwaar begroeide wateren zou ik me kunne voorstellen dat het een probleem zou kunne vormen. Maar zelfs daar zal het wier rond de wartel verzamelen lijkt me
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

27-09-2007 17:43

Yuri Monster schreef:wat is de reden dat je geen tube gebruikt?

mvg yuri


ik gebruik wel tube hoor alleen heb hem nog niet aan mijn lijnbevestigd dit was gewoon even kijken hoe het systeempje werkt