karperhengel (3.3 mtr. 2lbs) als feederhengel?


Plaats reactie
Joris Driepinter

15-09-2003 00:54

Hoi,

Kan ik mijn lichte karperhengel (lengte 330cm, testcurve 2lbs, merk dam, type: fighter carbon carp) ook als feederhengel gebruiken? Als ik een witvisongevoelig aas neem dan kan ik toch de aanbeten van de karper wel waarnemen? Ik denk zelf dat ik hem niet kan gebruiken als ik een witvisgevoelig aas gebruik, omdat ik dan de aanbeten van kleinere vissen niet meer waar kan nemen. Stel dat ik mn hengel als feederhengel kan gebruiken, dan kan ik toch gewoon met voerkorf vissen? HOe zwaar moet de korf dan ongeveer zijn? (80 gram ofzo? of is dat te zwaar voor mn hengel?)Moet ik mn slib dan redelijk open zetten om te voorkomen dat mn hengel van de steunen het water in getrokken wordt?
Sorry voor de vele vragen maar ben een beginnend visser.

Joris
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

15-09-2003 08:03

natuurlijk kan je die hengel gebruiken als feeder.. of ie d'r geschikt voor is is iets anders.. dat weet ik dan ook niet. en Geloof me karperaanbeten zijn vaak heel erg hard :smile: je zou zowieso je slip flink open moeten zetten om de karper niet aan de haal te laten gaan met je hengel
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

15-09-2003 11:35

je ziet wel de tikken op je top maar niet zo duidelijk als bij een feeder

succes
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

15-09-2003 18:03

Ik zie eigenlijk het nut er niet van in om het dan als feeder te gebruiken.
Je moet toch de slip open zetten. En als je een run krijgt dan hoef je echt niet meer naar de top te kijken.

Als je bv. ook brasems ermee wilt vangen dan gebruik je toch een lichte swinger?

vriendelijke groet,
Koen

PS. heb dezelfde hengel, fijne hengel :grin:
Plaats reactie