in de winter vissen


Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

09-09-2003 20:09

als de wind kouder is als het water uit de wind zitten, en op diep water zitten spronglagen deze moet je opzoeken, hieronder is het water vrij constant van temp. vaak liggen alle karpers op bepaalde diepte en kun je meerdere vangen. takken zijn wel leuk als het beschut is en er genoeg diepte onder zit en het verder niet veel dieper is op een water
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-09-2003 20:17

Het is ook niet zo dat karpers 's winters altijd diep zitten. Als je een paar dagen zon hebt kan het goed zijn dat ze op ondiepe plaatsen te vinden zijn waar ze van de zon genieten. Watertemperatuur is één van de belangrijkste richtlijnen die bepalen waar in het water de karper zich bevindt.
En als je nu in de herfst op een stek gaat voeren en dat in de winter doorzet kun je daar de winter door ook goed blijven vangen

groetjes Rick
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

09-09-2003 20:23

dat klopt rick vooral de eerste zonnestralen na een lange periode van dof weer kan wonderen doen, en voeren scheelt ook erg veel, als karpers met weinig moeite aan de kost kunnen komen zullen ze dat doen, anders worden ze vrij passief en moeilijker te vangen. watertemperatuur is hele jaar doorslaggevend, karpers zijn koudbloedig en zoeken automatisch de warmste gedeelten op tenzij deze te warm worden cq boven 25 graden, dan kun je weer beter de iets koelere stukken opzoeken.
Maurice Ketting
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-08-2003 02:00
Locatie: Bergschenhoek
Contacteer:

26-10-2003 09:27

Naar mijn mening kun je het beste in de winter gaan struinen.Ik zoek dan het liefst de karper op,het is dan wel van groot belang dat je goed het water observeert,en de benodigde Belangrijke informatie (weersomstandigheden,temperatuur,windkracht/richting enz)voor je zelf noteert.Als ik kijk naar naar mijn afgelopen winters boek ik toch telkens weer relatief gezien meer resultaat door actief te vissen.Het Pasieve vissen doe ik daarbij ook vrij vaak.,wat ik eigenlijk gezien de temperatuur als nadeel zie ,doordat je veel stil zit.En met het struinen heb je toch veel meer beweging,dus minder last van kou.Ik gebruik dan als aas Hennep en Zoete mais(blik),gewoon van allebei een klein handje.Mijn Pen bevestig ik op de engelse manier.Wat ook een topper is is Smac lunchworst of kattevoer(blik)Ik neem dan meestal de ondiepe stekken met opstakels zoals overhangende takken of bomen die in het water liggen.Je moet wel een zeer scherp reactie vermogen houden en je niet laten afleiden door omgeving gezien de risico's(gezondheid va de vis Blijft het belangrijkste)Ik zou zeggen probeer het eens uit ,want ze zitten hoe dan ook op de meest onbereikbare plekken.