ervaren groot water,rivier karperviser gezocht


Plaats reactie
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-08-2003 11:06

beste mede boarders ik ga dit najaar op een rivier vissen ik zou graag wat advies willen over de te gebruiken technieken

stuur maar ff een pb


alvast bedankt en met vriendelijke groet rick
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

22-08-2003 11:11

Rick,

gebruik de zoek functie eens, daar vind je
genoeg info.......! :wink:

groetjes Benny
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-08-2003 15:06

ja maar ook specefiek op de situatie waar ik vis

heb al gezocht en kom gewoon wat info tekort.... :smile:
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
wesley bax

22-08-2003 18:58

veel tijd inversteren.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2003 21:19

Mijn mening:

hetzelfde als wat wesley zegt. Vis trekt op de rivier, om te verkomen dat jij er net niet zit als ze langstrekken zul je veel moeten tijd moeten investeren. Alleen als ze er echt in de buurt zijn kan jouw voer van invloed zijn. Voor de rest is het mijn mening dat voorvoeren op rivieren bijna geen nut heeft.

mvg
stefan
(maasvisser)
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-08-2003 22:04

Voorvoeren op een rivier heeft geen nut Stefan??????


Sorry bijna geen nut.


Denk er toch een ietsepietsie anders over.


Wil.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2003 22:07

Ieder zijn mening.

Laat ik het dan zo stellen, ikzelf heb nog geen verschil gemerkt met voorvoeren op de maas, en instant vissen.

Maarja, jij vist nogal wat jaartjes langer op de maas als ik hè..

Ik ben er pas 2 jaar serieus bezig.

Ik ga af op mijn eigen ervaringen en waarnemingen. Ik neem niet zomaar iets aan van anderen , tenzij ik het zelf ervaren heb.

Het enigste wat mij van nut zou kunnen blijken, is door verspreid te voeren, een soort van aasherkenning te creeëren, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus kan ik ook niet over oordelen.

mvg
stefan

_________________
I'm in heaven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Slechten op 2003-08-22 22:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-08-2003 22:23

Het is ook niet bedoelt als kritiek Stefan,alleen ik heb andere ervaringen wat dit punt betreft.


Onderschrift van jou

I'm in heaven

Geloof ik graag


Wil.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-08-2003 22:38

Tis het aas he :wink:

Neej even serieus,

ikzelf heb eigenlijk nooit verschil gemerkt tussen voeren en vangen, en niet voeren en vangen. Het was bij mij meer, op de juiste plaatst op de juiste tijd, proberen de trekroute's van de vis te ontdekken (paaigebieden zoeken etc.) wat mij vis opgeleverd heeft. Met grote voerplekken op de maas heb ik vooralsnog geen ervaring, daar ga ik volgend jaar pas serieus mee beginnen.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

26-08-2003 12:05

hey rick,

op welke water ben je van plan te gaan vissen misschien heb ik nog wat info voor je alsj e niet wil dat iedereen het weet moet je maar ff prive reageren.

mijn pb op groot water is 29 pond
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

26-08-2003 16:02

29 pond is leuk als pb op groot water maar het zegt mij niks hoorde laats nog dat iemand na 5 jaar niet gevist te hebben er ff na 2 uur zitten er een van 38 pond uitsleepte dus.....

maar het licht niet in de buurt van amers foort paul maar toch bedankt




HEREN gaarne ff on topic blijven heb nog steeds geen pb van iemand die mij wil helpen
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

27-08-2003 15:33

De maas, hm niet voorvoeren en toch de trekkende vis op je stek houden, misschien met Pattex, wil heb jij nog een tube liggen ? Als wij vissen op de maas gaat er minimaal 5 dagen vantevoren toch een kilo perdag in...en dan pas vissen. Wil niet zeggen dat dit altijd zaligmakend is maar om de trekkende vis op je stek te houden is dit toch een vrij goed idee, lijkt me.. :-s
Hugo Bovenmars

27-08-2003 16:54

Ik zou alleen al voeren om de niet-trekkende, dus standvaste vissen op je stek te krijgen! Niet dat ik ervaring heb op de Maas maar op ELK water kom je standvaste vissen tegen, ook op grote rivieren.

groeten, Hugo
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

29-08-2003 23:13

Hallo Allemaal

Ik ben van mening dat voorvoeren op de Maas soms wel en soms niet werkt.... in de tijd dat de karper echt vreten zoekt is het mogelijk om de vis op BEPAALDE TIJDEN terug te laten komen, vasthouden op de stek... ik weet het niet....

Wil

Zoals je weet vis ik ook wel eens op een rivier, en het is me opgevallen dat een vis vaak tegen voertijd begint te springen... is daar een verklaring voor... Misschien was hij er eerst gewoon niet??

Verder ben ik er van overtuigd dat je op andere tijden als de vis een echt trekgedrag vertoont je ze niet kunt vasthouden.. Voorvoeren is dus naar mijn mening zeker niet altijd het antwoord

MVG

RF
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-08-2003 18:22

Vasthouden op de stek zie ik nergens echt zitten ook niet op andere wateren als een rivier,daarbij komt nog eens het feit dat al maak je de stek nog zo intressant een trekkende karper hou je echt niet.
Het is ook niet zo dat wel voorvoeren of niet voorvoeren nut heeft ten alle tijden.
Het is niet zo wit zwart,maar juist dat grijze gedeelte is intressant voor ons karpervissers en dan komt de ervaring om het hoekje kijken,wanneer wel en wanneer niet voorvoeren?

Op gezette tijden laten terug komen werkt wel degelijk,op een rivier maar ook op andere plekken.
Een karper ligt echt niet op een voerplaats na die leeg gevreten is te wachten op ons tot dat we er weer wat inkieperen(uitzonderingen daar gelaten)
Was dit wel het geval dan zouden we vaker binnen een 10tal minuten een beet krijgen.
Krijg je binnen deze periode wel een beet wil dat nog niet zeggen dat de vis is blijven liggen maar is bv net pas gearriveert.
Te veel variabelen dus.

Ik vergelijk de vissen vaak met mijn honden maar ook met andere (wilde)dieren.
Mijn honden bv lopen de hele dag los en komen zich nooit melden bij de achterdeur,totdat het jawel etenstijd is,ze konden wel een klok ingebouwt hebben.
Ook heb ik dat gegeven van tijd al vaker mee gemaakt met in het wild levende dieren,al na een paar voerbeurten waren ze op de tijd dat er normaliter gevoert werd al aanwezig op de voerplek of minimaal in de buurt ervan,terwijl je ze de rest van de dag niet zag.

Ook vissen kunnen dit en maken er volgens mij vaker gebruik van dan we menen.
Dat springen op de voertijd heb ik ook al vaker mee gemaakt Roger,je hebt nog geen knikker gestrooit en ze waren al aan het springen als je aankwam,kwam je eens een uurtje of 2 voor de eigenlijke voerbeurt zag je dit niet.
Te vaak mislukt een voerplek omdat er bv in de avond uren gevoert wordt maar s'morgens tot namiddag pas gevist wordt,de reden de vis komt pas in de avond uren,nee nee niet omdat ie een nachtazer is maar om het simpele feit dat ie er geen voer verwacht op dat tijdstip.
Zo heb ik al vaker op nachtwateren gewoon goed gevangen door het tijdstip van voorvoeren naar de morgen te verplaatsen inplaats van s'avonds te voeren.

Een heel verhaal hiero maar ik hoop dat er tenminste een paar mensen begrijpen wat ik bedoel.

Wil.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-08-2003 00:52

Precies,
Een karper zal op een gegeven moment wel in de gaten hebben dat er telkens op een bepaalde stek elke avond voer ligt.

Maar misschien komt die karper wel alleen 's avonds op die stek terwijl je elke middag om 2 uur voert.

Naar mijn weten is het zelden dat een karper heel erg aktief wordt op het tijdstip van het voeren. Een karper vind het voer vaak pas later.

mvg,
Koen
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 14:34

ik denk hier wel ff anders over vis al 6 jaar op de maas ,voeren heeft degelyk wel zin hier op me eigen plek staan er zelfs tyden voor meestal tussen 11 en 0700 vang ik hier mits ik wel elke dag voer en meestal de vrydag of zaterdag pak vis aleen maar op de maas het is ff zoeken waar en hoe maar de vangsten zyn goed aan het terug lopen niet aleen hier maar overal als ik voer kom de vis 90 procent weer op het voer het kost wel veel tyd maar je kan beter aan het water zitten dan in de kroeg
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 14:36

ik denk hier wel ff anders over vis al 6 jaar op de maas ,voeren heeft degelyk wel zin hier op me eigen plek staan er zelfs tyden voor meestal tussen 11 en 0700 vang ik hier mits ik wel elke dag voer en meestal de vrydag of zaterdag zit ik aleen maar op de maas het is ff zoeken waar en hoe maar de vangsten zyn goed aan het terug lopen niet aleen hier maar overal als ik voer kom de vis 90 procent weer op het voer het kost wel veel tyd maar je kan beter aan het water zitten dan in de kroeg
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-09-2003 16:29

ademhalen.. :wink:
Plaats reactie