katapult


Plaats reactie
Harmen timmerman
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-04-2013 16:09

22-04-2013 16:22

Hallo allemaal ik wil over een poosje met tijgernoten gaan voorvoeren maar da moet ik ong 10 meter gooien en dat is natuurlijk niks. Maar kan ik die afstand wel halen met een katapult??
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

22-04-2013 16:26

Makkelijk
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-04-2013 16:40

Jep, makkelijk. Mocht je grote hoeveelheden moeten voeren, zou ik voor een voerschep gaan. Ben je een stuk sneller klaar met voeren.
Ik weet het ook allemaal niet...
Harmen timmerman
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-04-2013 16:09

22-04-2013 16:48

Oké bedankt kan ik me alvast voor gaan bereiden op de meivakantie :wink:
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

22-04-2013 19:59

Tipje.

Verboden wapens
Onder meer de volgende wapens zijn verboden:

stiletto’s;
werpmessen;
vlindermessen;
boksbeugels;
katapulten;
pijlen met snijdende delen;
andere ongewenste niet-vuurwapens;
speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die sterk op echte wapens lijken;
volautomatische vuurwapens;
handgranaten;
andere militaire wapens;
pepperspray;
andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen;
pistolen;
revolvers;
geweren;
alarmpistolen.


Kortom, ga lekker voor de voerschep op zulke afstanden! Of vries blokken tijgernoten in, dit gooit makkelijker, zit er nog kookvocht bij ook.

De boete voor een katapult bedraagt geloof ik 280,-. Beslis dus zelf even of het kan op het watert waar je gaat vissen. Zit je in de middle of nowhere zul je er weinig problemen mee krijgen.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

22-04-2013 22:25

andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen


dus ook een potje met van die gruwelijke monstercrabdip.... :P
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

22-04-2013 22:27

ik heb al jaren katapults bij als ik ga vissen... nog nooit problemen mee gehad... zolang je er netjes mee omgaat...

nooit in het zicht laten liggen, nooit voor iets anders gebruiken dan je aas op je stek schieten...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-04-2013 08:34

Ha, katapult en de politie.

Tijdje geleden aangehouden voor een algehele verkeerscontrole, agent vraagt of hij even in de kofferbak mag kijken en in al mijn onschuld zeg ik jawel hoor. Ik doe de kofferbak open en daar staat mijn vistas met de klep open. Alsof ze een wedstrijdje deden uit de vistas springen zie ik in een oog opslag 3 katapults liggen. En niet alleen ik, ook oom agent zag ze meteen en wees mij op het feit dat dit verboden is. Ik wist het wel, maar tsja even vergeten de tas dicht te doen en / of de tas thuis te laten. Het was niet zo dat ik van of naar een vistripje ging, ik was onderweg van een zakelijke vergadering naar huis, dus strak in het pak ook nog eens. Gelukkig snapte oom agent de bedoeling van de pult en voorzag mij van het advies om ze niet meer zo open en bloot te vervoeren.
-
Gisteren ben ik aan het voeren met de pult en zie in mijn ooghoek de politie aan komen wandelen. Ze hebben mij nog niet gezien aangezien een andere visser eerst het haasje was met de controle. In eerste instantie denk ik, hup mijn pult de struiken in en afwachten .... tot ik mij realiseer dat ik helemaal geen ID of iets mee heb. Voor het eerst in de korte broek gisteren dus dat lag allemaal nog mooi thuis. Ik heb r maar voor gekozen via het welbekende 'hazenpad' mij uit den voeten te maken. Iets verder op sprak ik een andere visser die net een paar prentjes had gekregen, zonder een bedrag te weten overigens, 3e hengel en geen vispas / boekje bij zich. Ik ga straks naar die stek om te vissen, even extra check op alle benodigde papiertjes en overtollig 'illegaal' spul in de tassen dan maar.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

27-04-2013 20:49

Hoe ver kun je tijgernoten ongeveer gooien met een voerschep (met steel?)
marius sneller
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2012 20:18

27-04-2013 20:58

Tijgernoten zijn met een voerschep niet heel ver te gooien omdat ze per stuk vrij licht zijn. Het zal een beetje van de afstand waar je op wilt voeren afhangen.
Wat betreft de katapult ik ben ook een keer door een politieagent die de vispapieren kwam controleren betrapt. Ik had net gevoerd en hem niet goed teruggestopt. Gelukkig was meneer agent vriendelijk en zei alleen dat ik er een beetje mee moest oppassen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 20:52

je kunt er ook proberen een compact geheel van te maken, door er een bal voer van te maken (method voer van sensas) en daarin de tijgernoten te doen. Je hebt niet zoveel method voer nodig om een bal te maken. Als je het goed doet, kun je ze zelfs onderhands 10 meter gooien. Mij lukt het in ieder geval wel, en je kunt precies mikken. Kun je ook meteen extra flavour in het voer verwerken.
Het voer maakt er een mooie wolk van (attractie voor de vis) en trekt weliswaar ook andere vis aan, maar de karper vindt de tijgernoten dan toch wel.

Succes!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

01-05-2013 21:51

Ik trok die van mij altijd kapot.. ondingen

Zo heb ik een keer een preek van ome agent gehad omdat een vrij groot mes open en bloot had liggen.
Uiteindelijk ook zonder prent thuis gelukkig..

Het vreemde van de katapult vind ik dat ze gewoon verkocht mogen worden in de viswinkel.. Iedere minderjarige snotneus kan daar eentje krijgen terwijl ze voor een pakje sigaretten hun grote broer moeten vragen.



Je kan ook, net als met hennep/partikels, de tijgers in het vocht invriezen in plastic wegwerp bekertjes. Daarmee moet je die 10 meter wel halen!! (wel de bekertjes eraf halen voor het gooien)
Plaats reactie