Maasplassen


Plaats reactie
Noï b

09-04-2013 14:54

Beste lezers,

Ik ben op mijn 13e voor het eerst naar de maasplassen geweest en heb hier de eerste dag 3 runs weten te krijgen waarvan een gevangen, (hoeveel geluk je nodig hebt blijkt hieruit) de keren die volgden op de maas of maasplassen is dat geluk helaas weggebleven. Ik ben nu enkele jaren verder en ben weer van plan om komend weekend te gaan, nu word het mooi weer en heb ik een kuiltje van 1.8 meter gevonden op een plaat van 1.5 meter, enkele meters verder is het al gauw 8 meter diep. Zijn er mensen met ervaring op de maasplassen die enkele adviezen hebben voor mij hoe te voeren hier? of gewoon lekker instant proberen een vis te vangen nu de water tempertuur nog laag is? De plaat zit vol met driehoeksmosseltjes dus de stek lijkt me goed bij oplopende temperaturen. Ook ben ik nieuwsgierig of iemand ervaring heeft waar de vis zich in de winter heeft opgehouden? op de plassen of op de maas zelf? Alle tips over de maas zijn welkom.

Bedankt alvast,

Noï
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-04-2013 15:07

zoals op alle Rivieren en plassen die daarmee in verbinding staan,zul je de vis moeten localiseren,of weten waar deze uithangen eer je begint.
je kan best met je neus in de boter vallen hoor,maar met je neus in de koeien shit lijkt me meer logischer.

soms kun je beter gewoon lekker wandelen langs die plassen,tijdens de schemer,en hele vroege ochtend uurtjes,dan is het water spiegel glad,en zie je alle bewegingen feilloos.coleman brandertje mee,bakkie koffie met een peuk derbij en een beetje watersense op doen.
op die plassen kun je eventueel ook je hengeltjes in de auto laten staan of ingepakt laten.
neem je aas mee,en wat drinken,en ga stampend langs de oever,bij de eerste beste boeg golven knal je was aas erin.
je loopt terug en neemt je hengels mee naar de stek,nu doe je uiteraard wel alles heel stil,en gooi je de rigjes op het gevoerde aas.
dit heeft me vaak binnen 10 minuten vis opgeleverd,en in de winter werkt dit ook prima.

( ik heb 1 maal gevist op de maasplassen,toen was het windkracht 8 ,en 5 graden,vorig jaar rond de kerst brrrr :) )
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-04-2013 19:28

Noï b


Ik kan je onder de auteurs zoekfunctie niet vinden, maar die b is je hele achternaam? Staat sowieso weinig info onder je naam :roll: ...

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie