bodem met dikke slijklaag:welke onderlijn en loodsysteem


Plaats reactie
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

11-02-2013 12:40

hier ben ik weer...

ik vis regelmatig op een put met heel wat slijk en rottende bladeren op de bodem

welke rig komt dan best tot zijn uiting en met wel loodsysteem kan ik dat best combineren

nu heb ik regelmatig het probleem dat als ik inhaal er bladeren op mijn haak hangen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

11-02-2013 14:00

CHOD icm 40gr loodje
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
luuk van wingerden
Berichten: 116
Lid geworden op: 12-01-2012 21:19
Locatie: Puttershoek

11-02-2013 14:58

Hee Carlos,

Als je een niet t dikke slip laag hebt kan je gerust een loodclip met
Een licht loodje gebruiken. als onderlijn zou ik dan kiezen voor bijvoorbeeld
Een soepel onderlijn materiaal met een snowman presentatie
Die goed uitgelood is zodat deze langzaam naar de bodem zakt.
Als.het dieper slip is zou ik ook kiezen voor de chod rig.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Greetzz,

Luuk
PB spiegel: 21,7 kg
PB schub: 16.3 kg
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-02-2013 16:00

Helicopter systeem met een soepele onderlijn van een cm of 25
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-02-2013 18:26

Chod of helikopter afhankelijk van of je popup of bodemaas wil vissen. Met die helikopter kan je ook gewoon je onderlijn kort houden en wat verder van het lood af zetten ipv een hele lange onderlijn gebruiken, gewoon proberen wat het beste werkt. Als het niet te diep of te zacht is werkt een licht wartelloodje op een clip met een pvs zakje ook prima.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-02-2013 09:55

Carlos,

De bladeren prik je wellicht pas als je indraait. Toch zou ik ook zeker willen weten dat alles goed ligt onder water. Om te voorkomen dat je direct na de inworp een blad haakt, kun je simpelweg een pva-foampje op de haak prikken. Is dit te lomp, bijvoorbeeld omdat je een eind moet werpen, dan kun je de haak inpakken in pva-tape.

Om te voorkomen dat je lood wegzakt in de bodem, kun je natuurlijk lichter gaan vissen. Maar moet je een eind werpen, dan is dat ook niet heel handig. Een helicopter-systeem kan dan uitkomst bieden. Je onderlijn zet je zo ver boven je lood vast, dat 'ie niet met je lood mee de bodem in gaat.

Heb je de mogelijkheid boven je stek te komen (bv. met een bootje)? Dan zou je met een prikstok de dikte van de zachte bodemlaag kunnen meten. Dan weet je precies hoe ver je onderlijn boven je lood moet komen te zitten. Kun je niet boven je stek komen, dan kun je i.p.v. een onderlijn een stukje witte wol boven je lood monteren, zoals je bij een helicopter-systeem je onderlijn zou monteren. Nu werp je in en draai je na een paar minuten weer binnen. Schuif de onderlijn (in dit geval dus een stukje wol) 5 cm. naar beneden en werp weer in. Herhaal dit net zo lang totdat er bij het binnendraaien modder in de wol achterblijft. Nu heb je een idee hoe ver je onderlijn van het lood moet zitten om niet in de bodem te verdwijnen.

Hopelijk kun je iets met bovenstaande, succes in ieder geval!
Ik weet het ook allemaal niet...
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

12-02-2013 12:44

fantastische tips... super bedankt iedereen
Plaats reactie