snoek gevangen van 94cm op de onderlijn met mais en wormpie


Plaats reactie
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

28-07-2012 14:09

Bizar ..wilde net op gaan ruime na een nachtje vissen
loop naar de auto .....pieppiepp-ppppiep.. ik rennen zoeen 100m terug sla aan jezus wat is dat nou
een snoek van 94cm aan de haaak met mais en worm gekker ken nie worden
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-07-2012 16:34

nee moet indd niet gekker worden.
100 meter bij je hengel vandaan.

maar is niet zo heel vreemd hoor.
is mij en een heleboel karpervissers wel eens gebeurt.
wormpje beweegt en de snoek ziet dat en reageert in ene reflex of er zaten kleine visjes op je voerstek van van waarschijnlijk mais en de snoek pakte in z'n aanval het visje en jouw rig op.
Vis is vis
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

28-07-2012 20:48

ik heb dit weekend ook iets raars beleeft, kreeg een terug zakker, ik pak de hengel op haal binnen even contact met de vis en los ik wist even niet of ik vast zat of tog even contact had maar draai binnen, komt het lood boven water geen onderlijn? huh? ik kijken zie ik dat de onder lijn er gewoon af is gebeten er is geen andere mogelijk heid denk ik, hij was voor het eind door midden gesneden dat was erg duidelijk te zien, tog raar was trouwens een pop up rig
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-07-2012 23:27

nee ook niet raar.
een pop-up staat los van de bodem en waarschijnlijk door wat stroming of door het voorbij zwemmen van vissen beweegt deze.
als deze dan ook nog eens felgekleurd is.
een snoek heeft over het algemeen nietd e tijd om grondig zijn aas te inspecteren zoals karper dat wel heeft en grijpt het dus in een relfex.
Vis is vis
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

29-07-2012 10:35

heb al van alles gevangen en gezien dat er gekke dingen uit kwamen

zinkende donkere bol : snoek
zinkende felle bol : snoekbaars
kaas : paling
pop-up : snoek , baars
kreeft op vanalles , brood , mais , maden , boilie enz enz
tijdens het opdraaien van welke soort boilie dan ook of ander aas al verschillende snoeken gevangen .

maar ook heb ik tijdens het vissen op snoekbaars met stukjes vis wel eens een karper gevangen
ik kijk nergens meer van op ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

29-07-2012 22:02

inderdaad ik denk ook dat er voorn op me stek zat te azen en de snoek per ongeluk de rig greep of ja de worm natuurlijk ..wel grappig vondt het een mooie afsluiting van mijn sessie die ook raar vreemd verliep
7x gehaakt aan de kant vliegt hij eraf dus verspilled aan 1 en dezelfde hengel.
4x gehaakt en veilig geland aan de kant met peijenburg ontbijtkoek zelf gedraaide boilies
1 x snoek met mais en worm
ik heb zelf ook wel een keer een kreeftje gevangen en een reiger in mijn lijn verstrikt geraakt
heb nog iets vreemds meegemaakt toen ik mijn hengels in had gegooit en de swinger bevestigde ging hij direct af ik sla aan trek het beesie aan de kant ,maar ook nog een heel stuk nylon met compleete montage en boilie nog eraan ,het was een karper van 23 pond die zwaar verminkt was veeeel gevangen dus ,zelf nog nooit gezien heel die lippen waren weg niet normaal ..het was waarschijnlijk een hele domme karper die er elke keer weer in trapt ,maar ja je heb ook slimme en domme mensen
Plaats reactie