fox royale of JRC Contact 2 Man


Plaats reactie
Jeroen breur
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2012 10:55

20-07-2012 13:31

Ik heb het forum doorzocht kan toch niet goed tot een conclusie komen.

Ik wil graag een tent voor beginnend nachtvisser. Ik twijfel tussen de fox royale of JRC Contact 2 Man. Beide wil ik dan compleet met wrap kopen. Hebben alle 2 het zelfde doek. In me achterhoofd denk ik mocht ik ooit nog me vriendin mee nemen dan past ze in de 2 man contact. Of dat ooit gebeurt weet ik niet haha, dan is hij vast weer te groot voor alleen? Wat zouden jullie zeggen, los van de prijs. Wat lijkt jullie een fijne tent kwa model en materiaal enz

Royale € 259.90
Contact 2 € 229.90

afm. royale zonder wrap 270x245x127, gewicht zonder wrap 11.10kg met 15.7kg
afm. Contact 2 zonder wrap 310x270x130, gewicht zonder wrap 7.5kg met 9.7kg
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-07-2012 11:02

Zelfde doek? Weet jij dat zeker?

Zonder een oordeel te hebben over de tenten, ik ken ze niet namelijk, valt het me op dat de ene bijna de helft zwaarder is terwijl hij kleiner is. Gewicht zit meestal in het doek ......

Overigens zou ik deze vraag bij materiaal zetten, krijg je een beetje meer animo denk ik.
Er zal wel een moderator langs vliegen om dat te doen ;-).
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Ramon Versluis
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-05-2012 23:01
Locatie: Kapelle

26-07-2012 11:02

Hoi Jeroen,

Heb laatst de Fox Royale(1 Man) aangeschaft, en ben hier zeer tevreden over.
De keus om een 1 of 2 persoons tent te kopen ligt geheel aan jezelf natuurlijk, ik vindt zelf een 1 man bivvy
wat praktischer als je alleen gaat vissen, qua ruimte op de stek e.d. En ik kan mijn spullen er gewoon goed in kwijt.
Overwrap heb ik er zelf nog niet voor aangeschaft.

Over de JRC Contact kan ik je ook weinig vertellen omdat ik deze tent ook niet ken.

Afbeelding

Grt
scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

28-07-2012 12:35

Ik heb zelf ook een tentje gekocht vorig jaar de jrc contact 2men bivvy ,ik had hem 3 x gebruikt en toen waren de ijzeren stokken en het elastieke touw gebroken ,ik had ook de overwrap gekocht dus ja toch maar weer de zelfde gekocht dit jaar als die nou weer kapot gaat dan ligt het aan het materiaal en anders lag het aan mij ,ben namelijk soms wel een beetje te gehaast en onbehouden ,maar voor de rest wel prima tent ,de ruimte is groot genoeg voor mij en mijn maat en ik ben een flinke jongen 1,90cm kan ook me spullen goed kwijt . toch zou ik voor het geld de jrc nemen heb 159 euro betaald en de overwrap 89 euro is Qua prijs redelijk goed


M.v.g scott
Plaats reactie