skarp troika swinger


Plaats reactie
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

30-10-2011 19:58

Hallo

Vandaag ben ik wezen karperen en had ik voor het eerst mijn swingers bij. Ik heb de lijn door het wieletje heen gedaan zodat de swinger bleef hangen en dat de lijn zich dus onder aan het wieletje zich bevond, toen had ik getest wat er gebeurde als er een vis lijn zou nemen en dan bleef de swinger hangen en gaf mijn baitrunner geen lijn mee omdat de swinger zich helemaal vastzette.

Hoe moet ik nu de swinger bevestigen? mensen ervaring die me dit even uit kunnen leggen. Het was misschien toch handiger geweest om fox swingers aan te schaffen, maar ik had geen idee omdat ik nog nooit met swingers heb gevist. En ze zullen niet worden gemaakt als ze niet werken maar ik kom er maar niet uit


Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

30-10-2011 23:13

Aan de zeikant moeten stelschroefjes zitten, heb je deze al gebruikt?
MVG, Bart Bosch.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

30-10-2011 23:19

ja maar ik weet niet als ik dan eerst de lijn naar beneden moet halen. Dit heb ik gedaan vervolgens de schroefjes zo gezet dat de lijn blijft hangen, maar wanneer ik aansla de lijn erdoorheen moet kunnen doordat ik de hengel oppak.

Maar wanneer ik een run krijg gaat de swinger omhoog, waarna de lijn gaat klemmen en de baitrunner niet meer lijn geeft, en ik dus jammer genoeg vis zal verspillen.

Het zal wel goed werken maar het is een kwestie van het effe weten en daar ben ik jammer genoeg nog niet achtergekomen
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

07-11-2011 18:53

iemand nog een idee? ben tussendoor niet meer op pad geweest maar als het even mee zit
zal dat zo wel weer komen.
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

08-05-2012 13:06

Dirk?
Of een ander op het forum, ik wil deze swingers ook gaan aanschaffen.
Niet alleen omdat ze nu goedkoop zijn maar ook omdat ik denk dat het wel goede swingers zijn in mijn ogen.
Is het aan te bevelen of heb je alleen nog maar nadelen ervan gehad?
en is de lijn makkelijk aan te brengen?

Alvast bedankt
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

08-05-2012 15:04

Danny Kwakman schreef:Dirk?
Of een ander op het forum, ik wil deze swingers ook gaan aanschaffen.
Niet alleen omdat ze nu goedkoop zijn maar ook omdat ik denk dat het wel goede swingers zijn in mijn ogen.
Is het aan te bevelen of heb je alleen nog maar nadelen ervan gehad?
en is de lijn makkelijk aan te brengen?

Alvast bedankt


Hallo,

Ik heb er afgelopen week voor het eerst mee gevist op de manier zoals het hier aan mij werd uitgelegd.
Dit was ook de eerste keer dat ze goed werkte. Bij 2 runs viel mijn swinger eraf voordat ik mijn hengel oplichte maar dat ligt denk ik meer aan dat ik ze nog niet helemaal goed had afgesteld.

Maar als ik jou was zou ik toch voor de fox micro swinger gaan of een verlichte swinger van fox, dit lijkt me gewoon toch wat eenvoudigere swingers. Als ik ze opnieuw ging aanschaffen liet ik deze in ieder geval links liggen. :lol:
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

09-05-2012 13:04

Ik heb al 2 Stow hangers van korda en 2 Fox micro euro swingers, maar ik wilde (omdat ik meestal met 3 hengels vis) 3 dezelfde swingers hebben en liet me daarom een beetje verleiden door de prijs 2 knaken voor een swinger vind ik niet duur.
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

09-05-2012 19:48

Precies. Ik heb ze bij raven gekocht toen waren ze 5 euro op dat moment met kortingen. Omdat ik nooit eerder met swingers had gevist zag ik het verschil niet tussen de fox en skarp swingers.

Ze zijn dus lekker goedkoop, ze werken zoals ze het horen te doen alleen toch zal ik de volgende keer wat meer geld uitgeven voor een setje fox micro of de verlichte versies.
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

23-05-2012 17:06

Beetje late reactie van mij maar ik heb hier ook fox micro swingers gehad (2dehands gekocht) na 1 keer hier mee gevist te hebben wat een drama die lijnclip (dit is mijn persoonlijke mening he)De fox micro swingers snel weer verkocht en hiervoor 2 fox mk2 swingers gekocht deze bevallen mij 1000 keer beter dan de micro swingers.Waarom nou de lijnclip ben ik ergggg te spreken over.


Gr. Peter
Plaats reactie