Peilmontage


Plaats reactie
jamie boers
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-04-2012 15:45

30-04-2012 15:54

Hallo allemaal.Ik ben jamie.13 jaar en een beginnende visser.
Ik zou graag willen weten hoe ik een goeie peilmontage in elkaar kan zetten.
Ik heb een fox euro warrior met een spro molen.Nu wil ik hier een goeie stevige gevlochtenlijn op hebben en weet niet welke goed is.Want er zijn er zoveel en in de hengelsportwinkel is in mijn ogen alles goed zolang het maar verkoopt.
Ik heb ook een korda markerfloat setje maar als ik die dvd's van korda bekijk zie ik dat er een voorslag op moet.Kan dit ook zonder?
Ik had ook de optie om van mijn vader een voerboot te krijgen maar ik wil liever weten waar ik op vis dan naar een mooi uitziend plekje uitvaren.Kan iemand mij goeie tips geven en opweg helpen .Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

01-05-2012 12:48

Lees onderstaand topic eens door:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=34&t=66049

succes
jamie boers
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-04-2012 15:45

07-05-2012 22:40

Ok.Ik ben zondag een beetje met de hengel op een water aan het peilen gegaan.ging opzich prima , maar mijn probleem is het volgende.Hoe weet ik nou wat een goed plekje is om te vissen.Voelde verschillende dingen en bijna overal dezelfde diepte.Waar moet ik goed op letten en hoe voelt het aan als ik een goed plekje heb gevonden om te vissen?
Kan iemand mij een beetje opweg helpen.Vriendelijk bedankt alvast
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-05-2012 14:16

Om het even op z'n leeks te zeggen:

Als het overal even diep is zou ik zeker de plekjes zoeken waar het wat ribbelig aanvoelt als je jouw loodje over de bodem trekt. Dit zijn over het algemeen de wat hardere plekken, laat je dobber hier omhoog komen en gooi je rig ernaast. Wat bijvoeren, dobber inhalen en klaar.

Kun je die niet vinden, let dan eens op het verschil tussen de diverse weerstanden die prut en zand hebben.

Waar je dan op gaat vissen moet je voor jezelf leren, dat is voor ieder water toch weer een verhaal apart. Hangt met name af van waar ze hun natuurlijk voedsel halen of waar veel gevoerd wordt. Je verhaal lezende heb je niet met steile taluds te maken, dus dat valt eventjes af.

Kies na het inwerpen een richtpunt op de overkant dat met je standplaats voor het werpen goed zichtbaar is. Clip je lijn achter de lijnclip, markeer die plek met een beetje markeerdraad dat je met een 4-slags oud wijf op de lijn knoopt. Uiteindjes tot een anderhalve centimeter lang laten, kan geen kwaad.

Clip losmaken, hengel opstellen.

Na een aanbeet even zomaar ergens werpen, lijn in de clip op het plekje van de markering en vervolgens naar het richtpunt werpen wat je gekozen had. Altijd op dezelfde spot!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-05-2012 16:10

Wat Sven zegt is heel prima uitgelegd, voor de rest is goed leren peilen vooral een kwestie van eindeloos veel doen. Maak er een gewoonte van, elke sessie weer even die bodem aftasten, na verloop van tijd leer je lezen en schrijven met die peilstok.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie