mag mezelf denk wel recordhouder "het meest aantal keer in het water donderen in een vissessie" noemen.
het bogon wel aardig tot ik van stek ging verkassen, na een run van een brasem hield ik t daar wel voor gezien. ik wilde mn rodpod een stukje in het water zetten zodat ik om een boom kon vissen en vanaf daar beter kon drillen. dus ik met rodpod, piepers, hengels en al t water in gegaan en ff niet opletten, bleek dat t daar ineens een halve meter dieper werd: PLONS!!! (dat was nummer 1 deze sessie

). gelukkig hebben de trendpiepers (jaja lekker goedkoop

) het overleefd.
nou, dan maar een stukkie terug zetten, goed en wel ingegooid (de karpers zwommen al weg dus er zat vis) kreeg ik na een kwartiertje al beet (dat was een mooie goedmaker voor de verfrissende duik

) dus ik naar mn rodpod toe rennen, uitglijden over de modder, PLONS!!! daar ging ik weer. vervolgens kwam ik erachter dat t om 5 piepjes ging en ik had geen contact. dus liet de hengel zo maar liggen. 2 minuten later begint dat ding weer te jengelen, zelfde verhaal: rennen, uitglijden PLONS!!! hengel oppakken de vis even voelen blijkt dat ik beter geen toploodje had kunnen gebruiken, hierdoor was de beetregistratie niet al te best en bleek de lijn dus al 20 meter (JA 20

) naar links te liggen in de 5-7 seconden tussen de piepjes (niet eens een run

) en het contact.
resultaat: weg vis!!!
nog zo'n 3 runs met dezelfde manier gehad: rennen, uitglijden, plons!!! (eindigden allemaal zonder contact)
bij de vierde was de vis eindelijk op de chod rig, in een keer gehaakt en ik had me voorgenomen niet proberen te rennen

, deze vis mooi uit kunnen drillen en kunnen landen. bleek mn recordvis te zijn

.
nadat de vis was teruggezet nog een keer het water in gedonderd

.
toen maar mn spullen gepakt en naar huis gegaan met 2 voornemens:
- niet meer zo snel bij mn hengels willen zijn en daardoor uitglijden (= echt gewoon een reflex)
- waterschoenen met fatsoenlijk profiel kopen!!!
al met al wel een leuke visdag gehad, gelukkig was het mooi weer en t water niet zo heel koud meer.