zo'n 2 jaar geleden zijn hier in de wijk westeinde een helehoop vissen dood gegaan door zuurstof gebrek. Ondertussen heb ik in juni weer een groep van een stuk of 12 brasems zien zwemmen en meerdere op karper lijkende vissen van tegen de 40cm. Nou is hier jaren geleden graskarper uitgezet welke zich niet hoort te kunnen voortplanten in ons koude water. Dan begin ik mij af te vragen, zit hier nou ook schub/spiegelkarper, hebben de graskapers zich dan tog voort geplant of is dit zeelt.
Is er iemand op dit forum die een beetje inzicht heeft in wat er rondzwemt in de vijver/sloten van westeinde, dan bedoel ik niet alleen het centrale water in de wijk maar ook de sloten aan de noordwest grens van westeinde, tussen de shell en het sportveld(bij touwentoren).
Weet iemand ook nog een plaats waar veel zeelt te vangen valt, ik vis regelmatig op water waar wel eens zeelt word gevangen maar ik heb er nog geen een gezien, op welke manier(dobber, voerkorf of method feeder) of aas (made, worm, mais of kikkererwt) ik dan ook gevist heb. Ik heb daar al wel toevallig een spiegelkarper gevangen van 53cm.
Groet Arjan.