Kippenmais


Plaats reactie
mikey lub
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2011 18:13
Locatie: Enkhuizen

27-07-2011 21:26

Hoi,
Wil binnenkort beginnen met voorvoeren met kippenmais met soms een beetje hennep erbij..
Maar al voer je die 2 weken alleen maar met kippenmais.., raakt de karper daar dan niet op uitgekeken?
Kortom, heeft het nut om 2 weken gewoon alleen maar met kippenmais te voeren?
En dan nog een vraag:
Moet je altijd persee rond de zelfde tijd voeren?, of maakt dit niks uit?

Gr Mike
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

28-07-2011 21:28

waarom 2 weken en niet gewoon 2 of 3 dagen,andere optie is duivenvoer ,kost hetzelfde en daar zitten meer zaden in dus meer variatie.En elke x dezelfde tijd maakt ook niet uit want je weet nooit wanneer die beesten gaan eten dat kan om 7 uur zijn maar ook om 19 uur.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-07-2011 23:22

Voordat je je afvraagt of je wel 2 week voor kan voeren met mais, vraag je eerst af waarom 2 week voeren. Wat denk je daarmee te bereiken dat je met een dag of 4 niet bereikt?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mikey lub
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2011 18:13
Locatie: Enkhuizen

08-08-2011 12:27

Ik dacht dat je dan meer vertrouwen opwekt in de karpers, maar 4 dagen is dus meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-08-2011 10:49

Wat heeft je zo snel doen omslaan in je gedachtengang dan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-08-2011 13:04

mikey lub schreef:Ik dacht dat je dan meer vertrouwen opwekt in de karpers, maar 4 dagen is dus meer dan genoeg.


Je probeert dingen te veel zwart-wit te zien terwijl het gewoon niet zo werkt. Karpervissen is zelden zwart-wit, net als zo veel dingen in het leven. Het is op zich logisch dat je probeert een ja/nee antwoord te krijgen, maar het antwoord is vrijwel altijd misschien. Probeer in plaats van een direct antwoord te zoeken verder te kijken, vraag je af wat voor factoren van invloed zijn en leer langzaamaan steeds meer grijs in te kleuren. Dat is moeilijker, maar daar wordt je een betere visser van.
Wat betreft 4 dagen of 2 week, in mijn visserij vind ik meestal een dag of 3 meer dan genoeg en vaak is 1 keer voeren al duidelijk beter dan instant zitten. Daar zou ik mee beginnen en als dat niet genoeg blijkt kan je verder kijken. Het is makkelijker (en goedkoper) om na een korte voersessie te evalueren en ofwel door te gaan ofwel af te breken en elders opnieuw te beginnen dan om meteen 2 week te voeren zonder enige vorm van info en met alle risico's van dien.
Dat gezegd hebbende, er is wel degelijk een situatie in mijn eigen visserij waar ik gewoon 2-3 week voer voor de eerste sessie en 2-3 maand doorga op dezelfde stek. Het kan dus wel, maar het is een zeer specifieke situatie die ik hier niet uit de doeken ga doen (klein tipje: winter).
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mikey lub
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2011 18:13
Locatie: Enkhuizen

09-08-2011 14:14

@ sven, Ik begrijp je zin niet echt, wat bedoel je daarmee?

@ daaf, Oke ik zal er over na denken..
Jacco van den brink
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-11-2010 14:24
Locatie: dolfijnenstad

09-08-2011 14:39

Kippemais is toch niet zo duur. koopt gewoon bij de welkoop.

voorweken en kooken dan laten staan aantal dagen in gesloten emmer.

en een paar dagen voer plekkies maken op verschillende plekken.

teminste zo doe ik het en een ander doet weer anders.

altijd zoeken naar je eigen oplossing en kijken wat je zelf het best vind.
Plaats reactie