Goedendag.
Ik wil graag het amsterdam/rijn/kanaal gaan bevissen met een vismaat,We willen veel visuren gaan maken vistrips van 24-48 uur,
Een plekje heb ik ook al en ik heb vandaag ook met een stukje kunstaas de stromingen gecontroleerd.
Dit weet ik allemaal al.Maar hoe moeten we het aanpakken met voeren,Ik wil gaan beginnen met 5 kilo duivenvoer per dag, vnaf dag 2 aanvullend met 500-1000gram boilies,en/of pellets.
Doe ik dit goed of moet ik juist meer of minder voeren?
Een pb mag ook
Ik ben jullie erg dankbaar voor elk sprankje info aangzeien ik nog geen ervaring heb op echt groot water.Alvast bedankt met vriendelijke groet Sander.
Tips gevraagd over a´rijn kanaal.
-
vissen 2014
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
-
niemand?:(
vissen 2014
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
- Daaf Wolters
Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb op het A'dam-rijn, maar wel veel ervaring op andere kanalen, deels met zware scheepvaart. Ik zou ten eerste flink wat tijd investeren in peilwerk. Op zoveel mogelijk stukken zodat je een beetje een beeld krijgt hoe het er onder water uit ziet. Wat voeren betreft zou ik meteen het duivenvoer thuis laten. Je trekt er bovenal een berg brasem mee op je stek die je er eigenlijk helemaal niet massaal wil hebben. Alleen bollen dus en waarschijnlijk ook alleen dikke bollen. Hoeveelheden durf ik niet te schatten omdat ik het bestand niet ken, maar als ik echt geen idee had zou ik beginnen met 1-1,5kg per dag. Pin je ook niet vast op 1 stek. Naar mijn ervaring trekt een groot deel van het bestand rond als een gek. Waarom zou je op één stek blijven hangen als de vis alle kanten op vliegt. Dus peilen -> stek kiezen -> 3 dagen voeren en een nacht vissen. Dan herevalueren. Het heeft vaak weinig zin om door te rammen op een stek die niet produceert, beter voer je een andere stek aan en probeer je het daar opnieuw. Als een stek wel redelijk wat actie oplevert voer ik er door, voor eventueel de hoeveelheid op en probeer een paar dagen later terug te komen.
-
Ok bedankt ga er zeker wat mee doen
Mvg Sander

Mvg Sander
vissen 2014
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Niks aan toe te voegen, mobiel blijven en je niet vastpinnen op een bepaalde stek.
Afromen en weer pleite, in een sessie van 48 uur kun je met gemak 3 stekken die je aangevoerd hebt afvissen. Zeker op kanalen kun je binnen de 8 uur vaak de vissen al vangen die zijn aangevoerd, soms duurt het wat langer maar goed. En als je met je auto bij de stekken kunt komen is het al helemaal geen probleem snel pleite ze zijn en op een nieuwe plek neer te strijken..
Als je daar handig in wordt staan je leuke dingen te wachten...
Afromen en weer pleite, in een sessie van 48 uur kun je met gemak 3 stekken die je aangevoerd hebt afvissen. Zeker op kanalen kun je binnen de 8 uur vaak de vissen al vangen die zijn aangevoerd, soms duurt het wat langer maar goed. En als je met je auto bij de stekken kunt komen is het al helemaal geen probleem snel pleite ze zijn en op een nieuwe plek neer te strijken..
Als je daar handig in wordt staan je leuke dingen te wachten...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm