vissen met mais . + brood :beginner


Plaats reactie
Maxim Houdmeyers
Berichten: 6
Lid geworden op: 29-05-2011 05:11

29-05-2011 05:58

Beste vissers.
jullie kunnen mij wel helpen denk ik zo.
ik vis normaal met boeilies op grote water opervlakten.
maar mag van een kennis vissen op zijn vijvertje wanneer en zoveel ik zelf wil,
waar niemand meer op gevist heeft al enkele jaren,
vroeger (8+- jaar geleden) werd er wel veel op gevist vooral met de handstok op brasem.
zit ook niet superveel vis meer op (karpers) maar ze zitten er toch :)
omdat ik geen kennis heb van het mais vissen en brood, komt hier mijn vraag...

: Is het goed zo?, zoals ik vis met mais en brood? is enkel maar voor dat vijverket(ga dus ook geen zotte kosten uitgeven)..

MAIS: Bollie rig met haakmaat 8 wat paar mais op de haak en de hair er af knippen ?
met mijn werplood eraan en mijn lancees op de beetmelders? ben ik zo niet te laat als het afgaat zonder hair?
bij het uitsmijten hangt alles er goed aan maar meestal als ik binnen haal is alles weg .

Brood: Vaak zie ik er karpers aan de opervlakte happen naar brood,
wel had ik een idee, mijn lood van de saftyclip halen wat brood(korst) op de haak8 of hair aanbrengen,
en zo op het water smijten aan de kanten, is dit een goede manier?

Kan je je lancees op de beetmelders plaatsen ook als je zonder hair aan je rig vist?
jullie kunnen dit misschien wel dom vinden maar vis nog maar een jaartje serieus op karp
en dat met o.a. Boillies-popup,... aan de hair dus is voor mij ook wat anders .

hoppelijk kunnen julie mij verder helpen vis er sinds paar weken terug en als ik van smorgens tot savonds ga vang ik meestal twee vissen soms één / heb er ondertussen een 7tal verschillende karpers gevangen van 500+-gr tot 4kg er staat wat riet langs de kanten paar lellies verder geen zuurstof


groeten,
Wie niet vist, niet vangt!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-05-2011 15:01

Voor die korst zou ik gewoon een haak aan de lijn knopen. Klaar.. Misschien ooit nog eens en schuivend wartelloodje, maar daar zou ik het bij houden..

Lekker met een dobbertje rommelen ernaast met wat mais. zonde om nu die kunstgrepen van het statisch vissen al toe te passen terwijl het zoveel spannender kan ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Maxim Houdmeyers
Berichten: 6
Lid geworden op: 29-05-2011 05:11

30-05-2011 00:01

Door het wartellood vis ik toch terug op de bodem?
Wie niet vist, niet vangt!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-05-2011 13:34

als het wartel loodje vrij kan bewegen en dus niet aan een clip of dergelijken vast zit zal de brood toch aan de oppervlakte komen drijven is mijn ervaring
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-06-2011 18:48

gewoon een haak los op je hoofdlijn en daar wat mais of brood aan (korst) dat is meer dan voldoende, owja en een dobbertje is ook wel handig als je met mais zit...

laat maar horen of het wat geworden is ;)

succes
Oja joh!!!
Maxim Houdmeyers
Berichten: 6
Lid geworden op: 29-05-2011 05:11

07-06-2011 03:54

Ben err pas gaan vissen met mais aan de haak,
bij het uitsmijten max 10 minuten wachten en je hebt ofwel een kleine beet ofwel dat alles er af is
heb 5 vissen gevangen is al een record voor mij op die vijver, wel 2 brasem 1 groot rupske zo groot als brasem en 2 carpers van nog geen kilo ;
als ik er met pop up vis vang ik er 2 op een dag wel rond de 3-4 kilo is zeker mooi gewicht voor die vijver want is ook heel veel carp afgehaald,
bij een pop-up heb ik ook meer vertrouwen of het er nog aanhangt :)
nu ja moest ik ooit nog eens zin hebben om er te vissen ga ik mij zeker een dobbertje aanschaffen en wat leren penvissen..
of eens met kameraad die wilt leren vissen kan hij lere uitsmijten, enzo
Wie niet vist, niet vangt!
Plaats reactie