Tijdje weg geweest


Plaats reactie
Wil van Es
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-10-2009 23:49

29-05-2011 04:16

Goedendag,

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met karper vissen, heb alles verkocht destijds voor meer dan 900€ behoorlijke set dus.

Nu toch weer begonnen maar wil maar geen karper vangen. Zelfs niet op plekken waar het vroeger altijd hard ging.

Viste vroeger altijd met:

VOER: mais, tijgernoten of met Monster Crab bollies van Martin SB.

MONTAGE: vast lood en een standaard gevlochten onder lijn.

Ik snap overgins niks van fluor carbon dat is nieuw voor mij, het is toch veels te stug? Heb er ondernlijnen mee gemaakt maar als ik deze test op mijn hand, hak ik mezelf niet of nauwlijks.

Heeft 1 van jullie misschien tips of iets? Kan echt niet meer wachten op een lekkere harde run!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-05-2011 11:00

Als je kans wilt maken op vis moet je niet achter een computer hangen. Veel observeren en vissen waar de vis zich ophoudt is een pré, of een plek stevig aanvoeren. Vis eens het klokje rond. Misschien komen ze pas op het moment dat je normaal weg gaat..

Verder vraag je om iets waar niemand je mee kan helpen, je zult het uiteindelijk zelf moeten doen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2011 13:05

als je nog niet ver gevorderd bent met rigs als fluor carbon raad ik je aan om gewoon standaard te blijven.
je wilt nu een mogelijk 2de probleem oplossen,terwijl je 1ste probleem nog niet eens opgelost is.
ga eens een dagje erop uit,bekijk stampvoetend eens langs de kant of er wat weg schiet.
kijk naar aas bellen,springende vis etcetra.
ga eerst eens vissen waar de vis zit en geef niet na 3 sessies op.
ga je nu los schieters krijgen,of loze piepen/tikken op de top word het tijd voor het rig probleem.
mijn tip : blijf gewoon vissen met 1 rig,en 1 aas.
dan pas kan je dingen verwijten gaan geven en aanpassen indien nodig.
je heb 2 hengels dus zijn 2 verschillende tactieken mogelijk.
aanpassen kan altijd nog als blijkt dat je verkeerd zit te vissen.

mocht je nu echt met stiff rigs willen vissen zijn die ook kant en klaar te koop.
mischien trek je hier leer uit.en kan je ze zelf ook maken.
als je een blubberbodem bevist zou ik het in ieder geval bij soepel houden.
diegene die zegt op blubberbodems met stiff rigs te vissen is niet goed bezig vind ik,
en ondanks je vis vangt op die manier kan je beduidend meer vangen op een soepele rig.
Wil van Es
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-10-2009 23:49

30-05-2011 14:48

Bedankt voor jullie reacties,

Wat ik bedoelde met Fluor Carbon is:

Dat ik niet kan begrijpen dat het beter is, een stijve onderlijn op zich.
Mij is altijd verteld dat je je onderlijn moet testen op je hand. Als ik dit doe met mijn standaard fluor carbon onderlijn. Haak ik mezelf zeker niet.
Afbeelding
(Dit is voor mijn een standaard onderlijn zo zijn al mijn onder lijnen)

Wat ik met het voeren bedoelde zijn er nog mensen met tips nieuwe betere bollies of bollies waar mensen goeie ervaringen me hebben. Hoop dat jullie nog Tips voor mij hebben.

Ben nu een voerplek aan het maken in het Kanaal voer daar elke dag een mini emmer mais icm met tijger noten en hennep en soms een beetje bollies erop. (licht stromend water)
Iemand nog tips? breed voeren, veel of weinig.
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

31-05-2011 14:01

gewoon lekker proberen met voeren en aas (veel voere,wijnig voeren,grote voerplek,kleine voerplek) en vooral veel vissen!
Wil van Es
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-10-2009 23:49

31-05-2011 15:31

Jaja,

Na 75min vissen op mijn nieuwe voer plek, een schub van 9kilo en 79cm Boem!

Morgen eindelijk weer eens een nachtje pakken.
Plaats reactie