Karper storen ?


Plaats reactie
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

06-05-2011 22:32

Hoi mede boarders,

Het volgende ik zit regelmatig te vissen met mijn zoon hij vist op witvisjes en ik zit dan 5 a 6 meter verder op karper te vissen.Mijn zoon vangt dan redelijk veel witvis en ik helemaal niks.Kan het zijn dat ik niks vang omdat er 5 a 6 meter regelmatig witvis wordt gevangen is dit mogelijk of moet dit niks uit maken ?



Groeten Peter
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

06-05-2011 23:36

hoi peter.

ik denk niet dat dat wat uit zal maken.
het komt vaak genoeg voor dat de witvissers ook een karper haken.
als ik hier in de buurt een karper vang op een put waar veel witvissers zitten komt het regelmatig voor dat er 1 of zelfs meerdere kleine witvishaakjes nog in de bek van de karper zitten.
dus ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.
mischien eens een ander water proberen?

gr

ronald
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

07-05-2011 19:39

Bedankt voor je reactie Ronald
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

07-05-2011 22:09

Heb wel is met ze 2en met de pen vanaf een brug gevist, allebei een voerplekje gemaakt en vinge dan allebei wat. Dat was dichter bij elkaar dan 5/6 meter dus ik neem aan dat als hij witvis vangt dit weinig uit zal maken.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-05-2011 22:17

Wel eens langs een water gezeten waar een dikke pomp in gegooid was voor een weiland te bewateren,lawaai tractor erbij voor de aandrijving. Zelf geen rust gehad maar de vis maakte het weinig uit.

5 schubjes
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

09-05-2011 10:15

Van het weekend zitten vissen met een maat van mij. Die is heel onrustig. Terwijl ik achter het riet zat te pennen stond hij naast me te schreeuwen. Kijk die vis. Minuut later ging me dobber onder....

Dit was wel op een natuurpark waar veel mensen met honden rond lopen en ook het nodige aan lawaai produceren.
Laatst gewijzigd door Sjors Keij op 09-05-2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jum jum vissie!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

09-05-2011 10:50

Ik zat vroeger eens tegen de overkant aan te vissen in een stadspark met vastlood. Toen kwamen ze opeens vd gemeente de kanten bijwerken. Liep een man in een waadpak door het water 10m van me stek. Dacht nou ken beter gaan verkassen, minuut later kreeg ik een run LOL :lol:
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

09-05-2011 20:14

Iedereen bedankt voor de reacties ik weet genoeg het is me duidelijk !


Groeten Peter
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

10-05-2011 14:57

licht natuurlijk ook op wat voor water je vist of de vissen wat gewend zijn of niet. in een parkje ofzo zijn ze meer gewend dan in de polder.

ik vis nu veel in een ondiep water waar toch redelijk veel mensen langs komen toch zijn de vissen schuw ik denk niet dat als er daar 5 m verder op iemand zit te vissen dan je dan een karper vangt. maar een heel stuk verder op bij een brug waar veel autos rijden en nog veel meer mensen lopen is het veel minder.

gr bart.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-05-2011 13:59

En toch kan het vangen van witvis dichtbij wel degelijk verstoring opleveren. Mensen, voorbeelden van dingen waar de vis zich soms niet aan stoort zijn niet bijzonder relevant hier. De vraag was namelijk niet welke dingen niet altijd verstoring van karper opleveren, de vraag is of het vangen van witvis 5-6 meter verderop kan leiden tot verstoring van een karperstek. Het antwoord is ja, dat kan. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar het kan zeker. Wil je dan je vangsten maximaliseren dan kan het beter zijn om wat meer afstand te nemen. Wil je dit niet omdat je meer waarde hecht aan het sociale gedeelte en de mogelijkheid elkaar snel te helpen (zeker als het om je zoon gaat kan ik me daar volledig in vinden) dan zal je op sommige momenten misschien met minder genoegen moeten nemen.

Simpel gezegd: het feit dat sommige mensen hier (inclusief mezelf) in het verleden goed vis hebben gevangen ondanks een verstoring in de buurt wil niet zeggen dat je niet meer gevangen zou hebben zonder die verstoring.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-05-2011 18:07

Daaf Wolters schreef:En toch kan het vangen van witvis dichtbij wel degelijk verstoring opleveren. Mensen, voorbeelden van dingen waar de vis zich soms niet aan stoort zijn niet bijzonder relevant hier. De vraag was namelijk niet welke dingen niet altijd verstoring van karper opleveren, de vraag is of het vangen van witvis 5-6 meter verderop kan leiden tot verstoring van een karperstek. Het antwoord is ja, dat kan. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar het kan zeker. Wil je dan je vangsten maximaliseren dan kan het beter zijn om wat meer afstand te nemen. Wil je dit niet omdat je meer waarde hecht aan het sociale gedeelte en de mogelijkheid elkaar snel te helpen (zeker als het om je zoon gaat kan ik me daar volledig in vinden) dan zal je op sommige momenten misschien met minder genoegen moeten nemen.

Simpel gezegd: het feit dat sommige mensen hier (inclusief mezelf) in het verleden goed vis hebben gevangen ondanks een verstoring in de buurt wil niet zeggen dat je niet meer gevangen zou hebben zonder die verstoring.


Ik denk zelf dat dit wel mee valt, zo zat ik gister te vissen en was ik voor aan de kant wat voorntjes aan het voeren met stukjes boilie. Een uur of 2 later waren er 2 kleine kroeskarpertjes de restjes op aan het eten. Ik kon gewoon tot voor aan de rand gaan staan op ongeveer 1 tot 1.5 meter van ze af dat boeide ze niet. Daarna met de boot eroverheen gevaren waardoor ze even stopte met eten maar niet geschrokken weg zwommen. 2 minuten later gingen ze weer verder met eten. Hebben zeker 2 uur voor de kant gezwommen.

Edit: dit betekend natuurlijk niet dat het in jouw geval niet anders kan zijn ;)
Plaats reactie