tips vissen rond deze tijd


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

12-03-2011 01:33

goedenacht allemaal,
ik ben op het moment op een water bezig, heb nu 3 nachtjes instant gevist, waarbij ik dan wel wat bollen bij mijn stek gooi.
deze 3 nachtjes hebben niets opgeleverd behalve een paar piepjes( vermoedelijk door waterhoentjes of wat dan ook)
heeft iemand voor mij tips om te voeren?
ik heb nu 4 nachtdiensten en heb vandaag een kleine 30 boeilies verspreid over 2 stekken gevoerd.
ben van plan om de overige 3 dagen hetzelfde te doen.
heeft er iemand nog tips bv combi voeren. en moet ik nu veel voeren omdat veel word op gegeten door de volgens en meerkoetjes ed.
vis met de smell bol.
denkt iemand dat ik mijn kans vergroot door 1tje bodem te vissen en 1tje pop up? heb een soja pop upje misschein dat dat effect zal hebben.

graag tips en adviezen
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

12-03-2011 11:51

Je zou een stekje heel lichtjes kunnen aanvoeren met een zoete boilie ofzo...
Anders kun je altijd nog instant aan de slag met single hook baits in de vorm van een fluo pop-upje.
Ook een klein beetje hennep/zoete mais wil wel eens werken
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2011 12:17

Om in deze tijd succesvol te kunnen zijn moet je weten waar de vis zich ophoudt.
Weet je dat niet en ga je zo maar ergens zitten ben je vrijwel zeker van een goede nachtrust.
Vissen is een hobby, geen religie!
niels hurkmans

12-03-2011 12:20

daniel van der vorm schreef:goedenacht allemaal,
ik ben op het moment op een water bezig, heb nu 3 nachtjes instant gevist, waarbij ik dan wel wat bollen bij mijn stek gooi.
deze 3 nachtjes hebben niets opgeleverd behalve een paar piepjes( vermoedelijk door waterhoentjes of wat dan ook)
heeft iemand voor mij tips om te voeren?
ik heb nu 4 nachtdiensten en heb vandaag een kleine 30 boeilies verspreid over 2 stekken gevoerd.
ben van plan om de overige 3 dagen hetzelfde te doen.
heeft er iemand nog tips bv combi voeren. en moet ik nu veel voeren omdat veel word op gegeten door de volgens en meerkoetjes ed.
vis met de smell bol.
denkt iemand dat ik mijn kans vergroot door 1tje bodem te vissen en 1tje pop up? heb een soja pop upje misschein dat dat effect zal hebben.

graag tips en adviezen



Bruggen en sluizen doen het in het voorjaar altijd wel goed.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-03-2011 13:10

Ja, dacht ik ook Niels. Alle geijkte kanaal-winterstekken (duikertjes, bruggen, viaducten, haveningangen) bevist hier in de buurt. Watertemperatuur was overal hetzelfde als op de rest van het kanaal. Geen stèèrt gevangen. Dus vannacht eens op een 3 dagen voorgevoerde stek gezeten aan een recht stuk kanaal, waar ik vorig jaar zomer en najaar goed gevangen heb. Watertemperatuur 5 graden, maar wel de eerste karper van 2011 gevangen. Brasem zat er ook volop. Blijkbaar vinden ze de mosselbanken daar ook in de koude jaargetijden interessanter dan de beschutte plekken.
Voorvoeren kan zowiezo geen kwaad: zit/komt er wel vis op je stek, kunnen ze aan je aas wennen en een beetje aan het scharrelen gaan. Zit/komt er geen vis op je stek, zul je door voor te voeren ook niet minder gaan vangen...
Ik voer nu zelf met 14 mm. boillies op een kanaal met redelijk wat brasem. Zo weet ik vrijwel zeker (had vannacht weer 5 platten, vandaar dat ik dat zeker weet...) dat het aas dat ik voorvoer, binnen 24 uur zo goed als verdwenen is. Kan ik me dus niet in de vingers snijden met een berg onaangeraakt aas op m'n voerstek. Kwestie van een inschatting maken, gaat beter naarmate je meer op een water gevist hebt.
Ik weet het ook allemaal niet...
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

14-03-2011 01:38

aller eerst bedankt voor de reacties,
de plek waar ik nu voer is tegen een stijle hoge muur die 2 wateren scheid, bewust voor gekozen om vlak tegen deze muur aan te voeren en het dan in een rechte lijn dieper het water op te gooien zodat er een mooie strook komt te ligggen.
MART jij zal wel weten wat ik bedoel, het is in willemstad op de veste aangezien je uit rsd komt.
maar 10 meter achter mijn voerplek zit een soort van sluisje, is het wijs om nu nog daar te gaan voeren aangezien ik nog maar 1 dag ga voeren en dan wil gaan vissen. Persoonlijk denk ik dat ik mijn voerstek nu niet meer moet gaan veranderen omdat ik er nu al 3dagen gevoerd hebt, of denkt hier iemand anders over. Heb me voorgenomen om er 1tje op de bodem te vissen en 1tje met de pop up. mijn eerste pop up rigje gemaakt waar ik zeer tevreden over ben na het te testen in het water.
ben erg benieuwd en heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in.


gegroet
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

14-03-2011 11:09

Ik weetniet wat er 'in' de smell bol zit, maar als je een nu bol hebt met de 'verkeerde' vetten/olieën zullen deze in het koude water stollen als een klomp frituurvet.(zet maar is een fles pinda-olie in de koelkast). Indien je nu gaat voeren met klompen vet zullen de karpers snel verzadigt zijn...
K. van den Herik

14-03-2011 11:14

de originele echte Extreme Smell van ttbbaits? Of een andere?

Ga maar van uit dat de karper er met deze watertemperaturen geen problemen mee heeft. Dat is helaas wel op basis van ervaring, alleen dit weekend niet de mijne... :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-03-2011 11:51

Ja Klaas, die "ouwe" kan het wel :P

En van stollen lijkt me ook echt geen sprake, hoe meer erin ging hoe harder de vissen. Waren wel giga-platten, maar dan moet ik maar niet met 14mm aan de gang gaan :lol: Ik zou er prompt nog een paar kg bij gaan halen daar in Gorinchem :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

14-03-2011 20:52

K. van den Herik schreef:de originele echte Extreme Smell van ttbbaits? Of een andere?

Ga maar van uit dat de karper er met deze watertemperaturen geen problemen mee heeft. Dat is helaas wel op basis van ervaring, alleen dit weekend niet de mijne... :lol:



haha het zijn indd de extreme smell van ttbbaits.
nou dat is al goed om te horen dat ze daar geen problemen mee hebben!
vind het fijne bollen.
zonet nog weze voeren, hierna ging ik de watertemperatuur meten een stuk verder op doordat ik alleen de temperatuur meter had en geen draad om hem diep te leggen.
kijk ik is over men stek zie ik heel de tijd een staart boven komen.
ikke kijken, en indd een vis, weet alleen niet of het karper of brasum was maar ik hoop het eerste. geeft wel vertrouwen als je dat ziet haha!
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

14-03-2011 21:06

Iets dat ik in deze tijd zeker toepas (maar in de andere jaargetijden ook) is het (bij)voeren van verkruimelde boilies.
Op deze manier wordt de attractie groter en zal het in theorie sneller vis aantrekken.
Nadeel is dat dit vaak ook meer brasem trekt, maar zodra ik die ga vangen, laat ik het boiliekruim weer achterwege of de kruimels groter.

Succes
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-03-2011 08:16

Die staart zou zo maar eens een paaiende snoek kunnen zijn.. Heb ik me in half donker ook wel eens in vergist. Ik maar afvragen waarom die "karper" mijn aas niet pakte :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

19-03-2011 23:12

met een pva string of bag :D
Plaats reactie