karpervissen in winter


Plaats reactie
wilco meppelen
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-09-2010 21:05

10-11-2010 15:08

kan je ook gewoon in de winter op karper vissen?
zoja zijn er nog verschillen met techniek dan? en aas?
grts wilco
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

10-11-2010 15:24

Als je nou goed zoekt zie je op dit forum verschillende winteratriekeltje,s staan en topics die daar over zijn geopend.

En ja in de winter kan je goed op karper vissen.

Zoekt en gij zult vinden .
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

12-11-2010 01:50

Zoekt en gij zult vinden


En dat bedoeld hij op 2 manieren :o
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-11-2010 17:59

Laat ik een keer niet de boeman zijn

viewtopic.php?f=18&t=59252

En als je dan nog zegt: "Maar niet iedereen zegt hetzelfde"..

Trek dan de conclusie dat het niet overal hetzelfde er aan toe gaat ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2010 17:59

ik ben goed gezind vandaag en alles wat ik nu vertel is op waarheid en ervaring berust.hierna zou dit topic zelfs dicht kunnen ;)

in de winter zijn de vissen minder actief,de temperatuur doet de spijsvertering trager lopen.
Wat dus gelijk bij logisch nadenken zegt.voer me niet te veel want ik zit snel vol.
Op sommige wateren gaan de vissen op de bodem of in de blubber liggen om hun vet reserves te sparen.zwemmen kost energie.
Energie kost voedsel die opgeslagen is.dus het is vooral makkelijk in de winter als je het water kent.er gaan verhalen dat vissen maar 1uur per dag azen.
Hier moet je niet over nadenken wat als er een bestand is van 400 karpers,is het echt niet 400 karpers tegelijk van 1 tot 2 uur die vreten.
Tevens zijngoede voorjaars stekken vaak ook goede najaars stekken, zoek plekken in de luwte,tegen takken aan ( wel visveilig anders niet ),bruggen, peilers, en diepere gedeelten.
Temperatuur verschillen zijn ook van belang,een vis is koudbloedig en warmt dus op door middel van het water temp.over het algemeen is het bij riet van 1 tot 1,5 graad warmer.
Grote kans dat ze diep in het riet liggen, dus lekker veilig en net wat warmer.
Nogmaals voer niet te veel gebruik enkel pva sticks die heel sterk ruikend zijn ( atractief noemen we dat ) boilie dips en over geflavourde boilies genieten mijn voor keur in de winter.
Het belangrijkste van wintervissen is door gaan.geef niet te snel op.
1 maal een stek die loont gevonden ga er dan ook voor.
Als je weg gaat gooi je er 30 bollen op voor de volgende dag.
Ik kan een heel boek volschrijven maar dat is wat te overdreven.de grootste info heb je wel nu.
Succes en ga ervoor !
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 03-12-2010 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie