Om de hoeveel tijd je hengels checken?


Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

22-09-2010 09:09

Opnieuw ingooien als je het niet vertrouwd.

Vis je met lichte hangers?Die rare aanbeten kunnen lijnzwemmers zijn,gebeurd vaker als je denkt.

Je heb al aardig vaak zitten blanken toch?Probeer eens wat andere stekken.Voer hier en daar wat en vis die 1 voor 1 af.Als ze er niet zitten kan je ze ook niet vangen :lol:
Gebruikersavatar
Jorick Wolfs
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-02-2010 12:52

22-09-2010 20:33

Ja vis met vrij lichte hangers...
En het kunnen natuurlijk ook lijnzwemmers zijn..

Maar goed deze stek was ook meer test-stek, en was me meteen weer duidelijk waarom ik daar nooit meer ging zitten :P..
Dus nu opzoek naar fatsoenlijke stekken...
dave verbeek
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-06-2010 20:18
Locatie: Dordrecht

26-09-2010 18:58

Ik kom uit de feeder en roofvis visserij, ik ben dus ook gewend om te vangen.
Mijn eerste jaar bestond uit 2 karpers en heel veel blanks, dit is mn 2de jaar met inmiddels ong 20 karpers incl een 30er. Wat ik anders doe dan vorig jaar? veel heel veel nadenken vissen en met andere praten.
Kijk waar er gevangen word probeer een route er in te ontdekken, verspreid je kansen leg 1 hengel onder je eigen kant of tegen de overkant en 1 hengel op de helft. Ik zag dat je duivenvoer gebruikte opzich niks mis mee maar ik zou 3/4 duivenvoer pakken 1/4 boullies voor de eerste dag 50/50 voor de 2de dag en 100% boillies de 3de dag. Ik heb zelf heel veel gehad aan mn ervaring met feederen stekken waar brasem is zit ook karper, voeren precies zo ga je voeren met grotere delen casters mini boulies krijg je grotere brasem. Met karper werk het eigenlijk precies zo door de bovenstaande tacktiek te gebruiken ga je selecteren zodat je voornamelijk karper op je stek krijg. Dan nog de boulies waar je mee vis vismeel trek brasem aan maar toch hou ik van vismeel maar probeer misschien eens een snowman presentatie. Ik denk dat ik zo wel een hoop heb behandeld maar 1 van de belangrijkste dingen is geduld zoek wat om te doen neem een radiootje mee of een boek, ga rigs knopen maak pva zakjes klaar zulke dingen.
En dan nog heel even over je eigenlijke vraag je hengels checken. Ga op gevoel af dat dee je met feederen ook als ik maar denk dat ik niet goed leg ga ik opnieuw inwerpen, voor de rest leg ik max 8 tot 12 uit meestal gaan de hengels in als ik aan ben gekomen en daarna opnieuw voordat het ga schemeren (er voor niet als het schemer).
Als je nog een vraag heb aan mij persoonlijk mag je ook een pbtje sturen.

Succes
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-09-2010 07:36

Wat ik op kanalen deed was voordat het schip er was mijn stokken indraaien. Voorkomt gewoon een hoop ellende. DIrect na het schip gewoon weer ingooien. paar bolletjes erover. Ik laat niks aan het toeval over. Door de zuiging kan er van alles gebeuren, een rommeltje op je haakpunt, je haakpuntje die over de stenen rolt en misschien wel bot raakt. Recreatievaart geen probleem, maar bij geladen drogelading/beun/tankschepen absoluut alles de kant op.

Voor de rest moest ik dankzij mister en missus WolhandKrab vaak wel elke 4-5 uur indraaien. Geen probleem.

Je verstoord in mijn ogen niks als je het zo doet.

Op zandgaten kan ik gerust het zooitje 24 uur laten liggen, wat wel slim is om als er vis in de buurt springt wat gebroken bolletjes die kant op te sturen als je ze niet vangt. Dat kan vaak het verschil zijn. In de ochtend ook, direct na het ontwaken (meest nog voor zonsopgang ;) met tussenpozen van een minuut per bolletje een 3-5 tal van die dingen rond je stekken schieten. Gewoon om een trigger te veroorzaken en om er weer wat omheen te hebben.. Voor het geval er alleen nog een haak-aas ligt ;)

Op een runswater ieder half uur, dan had er namelijk al een vis op de kant moeten zijn. Snap niet dat mensen op zulk wateren een hele dag naar een stel stokken kunnen staren terwijl je ook 25-30 karpers kunt vangen met een beetje inspanning...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jorick Wolfs
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-02-2010 12:52

27-09-2010 22:02

Thx mannen..
Zijn weer handige tips die het misschien dit jaar toch nog tot een succesvol jaar kunnen maken...
Nu allereerst opzoek naar nieuwe stekken...
En deze nieuwe technieken toepassen...

Mochten er nog meer mensen zijn met tips of info, is dit natuurlijk van harte welkom..
Heb het idee dat er toch veel beginners mee geholpen zijn..
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

19-10-2010 17:33

Jorick Wolfs schreef:Tevens wel een hele grote vis horen springe die een hele grote kolk na liet...
Dus geeft toch wel weer vertrouwen in de stek keus...


Nou Jorick, ik heb lang zitten te snoeken, en snoek Springt ook De lucht in.
En die kolk kan ook van een snoek zijn....

Maar misschien heb inmiddels wel een karper eraan gehad daar
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-10-2010 18:01

Jordy

Misschien waren die dikke aas belletjes die JIJ zag wel gas belletjes of aas plekken van een andere vis soort.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust