Voeren Vijver?? 2 Karper gevangen fotos!


Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

31-08-2010 18:38

tja jan ik ben zo eerlijk en heb geen voerbootje.
ik doe alles op de ouderwetse manier.

en zie dit ook vaak gebeuren dat er mensen aan komen die de spullen alsware op de grond laten vallen en om de steunen of plu in de grond te krijgen even timmerman gaan uithalen nou,heb er echt een hekel aan dit soort mensen, dan kun je net zo goed meteen inpakken en naar huis keren.

heb weleens meegemaakt op een vijvertje dat een oudere heer zijn plu stang in de grond staat te hameren,en plots 2m van hem vandaan strak langs zijn kant 1 of meerdere slagen of kolken.

jammer dan vis weg.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

01-09-2010 09:21

en vanaf de andere kant van de vijver is de overkant dan weer onder je eigen kant :-?

Ik vis altijd met de pen en dus altijd aan de kant. Op rustig water snap ik het idee wel om je aas verder weg te leggen om een rustige stek te hebben. Als je zelf stil bent (en de omgeving ook) is vissen aan je eigen kantje altijd een goed idee.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

01-09-2010 21:40

mais en tijgers eerst even weken en koken he:P voor je dadelijk opblazen vissen vangt:p
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

01-09-2010 22:09

waarom staan je toppen omhoog als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-09-2010 23:25

jasper rosman schreef:waarom staan je toppen omhoog als ik vragen mag?


Voor de windkarpers, dat wist je toch zelf ook wel.

top hoog, laag, in het water etc etc etc wat te fuck maakt het uit. zolang er maar vis op de kant komt.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-09-2010 23:42

Hoi Jordy,

Voorvoeren is helemaal niet nodig op dit vijvertje. Zonde van je geld en van je voer. Gewoon lekker gaan zitten vissen en ala minuut daar een voerstekkie maken bij je haakaas. Vangen doe je wel. Snap alleen niet dat je je hengels in het water hebt staan. Even naar de overkant lopen en je kan alles op de kant zetten.

@Jan je gaat mij niet vertellen dat je daar zou gaan voorvoeren of een voerboot zou inzetten :lol: :lol:

Jordy, ga eens lekker penvissen daar, erg spannende manier van vissen en denk dat je daar zo sneller en meer vis kan vangen. Op een 3 of 4 of 5 plekken bijv. 2 handjes voer erin en per stek een 20/30 min afvissen. Ik doe het zelf veel te weinig maar er is niks mooier dan dat je je pennetje langzaam ziet weglopen, aanslaan en je lijn van je slip horen gillen. ;) daar kunnen geen piepers tegenop.
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-09-2010 08:36

mag ik even of topic gaan:

Heerlijke foto's, doet me denken aan 20 jaar terug, dat ikzelf op de vijvers van de gemeente zat. Geimproviseerde steunen, paar verschillende hengels, en balen van je natte sokken, super.

Vang een dikke daar, greets William
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

02-09-2010 12:08

Waarom staan mij toppen hoog?? ik moet toch de lijn over de rand van de steiger hebben :p
normaal zit ik ook aan de over kant maar het is er erg overstroomd daar en bij de steiger zit een bankje:P voorvoeren doe ik ook niet en ook niet gedaan heb wel toen kwam en weg ging iets gevoerd het heeft wel geholpen dat pennen ga ik dan ook maar is proberen :p tijgers en mais staan nu volgens mij 3 dage in de week dus kan bijna ze koken
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

02-09-2010 13:42

Kan iemand mij informatie geven over het pennnen welke pen welke aas hoe monteer ik het vis ik op de bodem of er boven alles tips zijn welkom
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-09-2010 16:57

[quote="Dries Jacke"]Hoi Jordy,

heey dries ik zet niet zo snel een voerboot in, maar sommige stekken ook bij vijvers zijn gooiend moeilijk bereikbaar en gebruik dan idd wel mijn voerboot heb dat ding niet voor niks aangeschaft dus ook om te gebruiken in vijvers indien dit mogelijk is.

over voeren gesproken, ja ik voer altijd waar ik ook ga zitten vissen, vijver, sloot, kanaal, etc maakt geen moer uit ik ga zeker weten voeren, ben gewoon zeker weten van mening dat wanneer je voert ook gewoon beter en meer vangt.

maar hier kan idd iedereen anders tegen aan zien, zoals jij bijvoorbeeld. maar ieder vist op zijn eigen manier. ik dus ook.,

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
Brian Goldman
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-02-2010 19:30
Locatie: Neede

05-09-2010 00:35

Op dat vijvertje hoef je echt niet bij te voeren hoor :wink:
Carp Team Xtreme
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-09-2010 11:41

Leuk vijvertje om te beginnen.
Voorvoeren kan (naar mijn bescheiden mening) ook op zo'n plasje meer vis op de kant brengen. Voorvoeren niet verwarren met kilo’s aas dumpen. Waar overigens soms ook niks mis mee is. Maar op zo’n vijvertje zou ik zelf elke dag een kilootje bollen verspreiden over de hele vijver, 3 dagen lang. Wel elke dag iets meer aas rond de plekken waar je uiteindelijk je rigs wil plaatsen. Ook zou ik slechts met 1 aassoort (in mijn geval, op zo’n watertje, bollen) aan de slag gaan. Het idee is de vis vertrouwd te maken met je aas. Gaat m.i. sneller als je jezelf beperkt tot het gebruik van 1 aassoort.
er is niks mooier dan dat je je pennetje langzaam ziet weglopen, aanslaan en je lijn van je slip horen gillen. daar kunnen geen piepers tegenop.

Zijn de meningen (gelukkig maar :wink: ) over verdeeld Dries. Geef mij maar een volle fluiter op een 100-200 meter breed kanaal met een stevige stroming en een hoop scheepvaart. Vind ik toch net ietsje meer grandeur hebben.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-09-2010 17:09

idd meningen verschillen doe mij maar voeren + voorvoeren.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Maikel v Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-01-2003 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

16-09-2010 17:25

Ik ben zelf opgegroeid op het vissen van kleine vijvers en ik moet zeggen dat voorvoeren wel degelijk zin heeft niet al te veel was mijn ervaring maar wel met regelmaat (elke dag).
Het resulteerde vaak al binnen het eerste kwartier gelijk beet, ja totdat iedereen het in de gaten kreeg hoe het kunstje werkte.
Toen ging iedereen er vissen en op dezelfde manier te werk en het duurde niet lang tot dat geen enkele vis zich meer liet zien, behalve op het meest uiterste en tevens moeilijkst bereikbare plek van het water wat het altijd rustig was.

In de moeilijke tijden was er altijd wel een visje te vangen op die plek hoe strakker tegen de kant/ of riet hoe beter mits er maar genoeg water stond.

Uiteindelijk was het aanpassen van het aas weer een sleutel tot succes en daarna werden bijna alle stekken kapot gevist behalve die onder het kantje (heel belangrijk dus).

Veel success ermee!
PR: 38 pond
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-09-2010 12:30

stekken kapot gevist op een vijver is de kans ook enorm groot dat het gebeurt, daarom ook een plek zoeken waarvan je zeker weet dat de mensen er niet liggen willen liggen, kunnen liggen, en deze in de avondjes met geen mensjes bevoeren.

zoals je zelf zegt, varieerend aas is een sleutel tot succes, juist iedereen vist met boilies, waarom jij dan ook!!!!!

blijven altijd interessante onderwerpen.

mvg; jan