Rustig water, omgeving Amersfoort


Plaats reactie
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

11-08-2010 02:08

Hallo,

vanuit Amersfoort een regelrechte "beginnersvraag" (zie viewtopic.php?f=63&t=57516), waar is het in deze regio rustig vissen ?
Natuurlijk worden stekken niet graag prijsgegeven, begrijpelijk ook, maar ik waag het er toch maar op :o

Afgelopen weken met broerlief wezen vissen in de omgeving Kampen, in putten/kolken en daar best leuk gevangen (broerlief dan, mijn eerste karper moet nog gevangen worden na jaren niet gevist te hebben).
Wanneer ik hier in Amersfoort ga zoeken naar iets vergelijkbaars vind ik niets, enkel rivieren ?

Uiteraard hier ook de zoekfunctie gebruikt en eerlijk is eerlijk, volgens mij woon ik in de verkeerde stad !
Langs de A1 is een drama, valleikanaal schijnt ook niet leuk meer te zijn en blijven er wat watertjes over op het industrieterrein of vijvers in de stad.
Dat is nou net niet waar ik naar op zoek ben, ik zoek een water waar ik rustig kan zitten, geen last heb van flats/polen/hangjongeren/scooters enz enz, een plek waar ik rustig kan zitten, weg van de "stadse drukte" en kan genieten van het vissen, het water, de omgeving enz.

Om nu elke keer wanneer ik wil vissen richting Kampen te rijden is niet grappig, iemand zin om me een stukje op weg te helpen hier in deze regio ?

Alvast bedankt !
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

11-08-2010 14:24

goed zoeken en je zult mooie wateren vinden echt waar wat meer tijd in steken dan 10 min helpt echt!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

11-08-2010 17:53

..
Laatst gewijzigd door Frank Meyer op 25-08-2010 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
didrik teeuwissen
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2010 18:03

11-08-2010 23:37

Ik zat ook gelijk aan de Eem te denken.
Maaruh Spakenburg Bunschoten is ook wel een optie denk ik.
Wel ffkes zoeken maar dan zit je TOP.

Greetz,

D.
Try to think out of the box and catch more.
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

12-08-2010 01:11

@ Bastiaan: geloof me, ik heb echt zitten zoeken.
Niet alleen hier op het board, maar ook op google en google earth, in de lijst met viswater, op visplanner enz enz.
Ook hard gezocht naar een website van hengelsport vereniging Amersfoort, alleen die bestaat niet ?
Rondrijden in de regio hier doe ik dagelijks, maar er is gewoon te weinig viswater, althans waar ik zoek naar ben...zonder lid te hoeven worden van diverse verenigingen ...

@ Didrik en Frank: De Eem en Spakenburg/Bunschoten zijn ook de wateren waar ik op uitkwam.
Als je met google earth Amersfoort op je scherm hebt dan ga je vanzelf uitzoomen en dan is het bijna onmogelijk om daar niet op uit te komen.
Juliusplas zou een optie kunnen zijn ware het niet dat het (zo te lezen) schijnbaar onmogelijk is daar lid van te worden.
In ieder geval al bedankt om te reageren ! Top !

Maar inderdaad, blijft de Eem over en dat is gelijk best een groot en moeilijk water, toch ?
Spakenburg/Bunschoten heeft inderdaad best veel water, zeker een ritje waard om daar ook eens te gaan kijken, maar dan wel buiten het centrum, wil tenslotte rustig kunnen zitten :wink:
Ik zal in de komende dagen dat ik tijd heb eens een paar keer gaan rondrijden om een leuke plek te vinden daar.

Aanvullingen op viswater in de regio Amersfoort altijd welkom natuurlijk !!!


Grtz Ren
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

16-08-2010 08:37

Ik begrijp dat je tijdens het vissen rust zoekt. Probeer het Eemmeer en het Nijkerkernauw (voor de statische visser). Verder zitten er in de polder van Eemnes een paar kleine putjes langs de Zomerdeijk. Deze zijn echter meer geschikt voor de penvisser en weet ook niet wat het karperbestand daar is (er schijnen daar wel een paar flinke karpers rond te zwemmen).

Succes met zoeken en vangen natuurlijk.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

16-08-2010 15:03

Bedankt voor het meedenken Victor !

Gisteren een rondje gereden hier in de buurt, het Eemmeer ziet er idd mooi uit maar tegelijkertijd ook erg groot.
Het Nijkerkernauw heb ik nog niet gezien, zal daar morgen eens langs rijden.

De putjes aan de zomerdijk heb ik gezien, maar dat lijkt me idd meer iets voor penvissen.
Zit er toch niets anders op dan het op een groot water te gaan proberen, zal allicht een paar keer blanken maar klagen over de omgeving hoef ik dan niet :)

Verder heb ik het water vermeld in lijst van viswateren hier gister bekeken, wellicht zitten daar ook nog wel 1 á 2 leuke stekken bij, kwestie van gaan zitten en proberen ...

Tot zover weer bedankt en vang ze !
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

16-08-2010 17:50

..
Laatst gewijzigd door Frank Meyer op 25-08-2010 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
didrik teeuwissen
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2010 18:03

16-08-2010 23:36

Ik zou toch een keertje in spakenburg kijken als ik jou was, bij de havens meer zeg ik niet!!!
daar heb je mogelijkheden genoeg.
nijkerkernauw is zekers de moeite om een keertje te gaan kijken.

Greetz,

Didrik
Try to think out of the box and catch more.
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

17-08-2010 01:32

@ Didrik: Komende dagen heb ik niet veel tijd om te vissen, maar even heen en weer rijden richting Spakenburg moet lukken, ben benieuwd !
Afgelopen weekend er doorheen gereden, maar heb toen de haven en omstreken overgeslagen omdat ik op zoek was naar een put/inham van de Eem (die ik niet heb kunnen vinden).
Nijkerkernauw staat ook hoog op het lijstje, ook daar ga ik (hopelijk) binnenkort een keer zitten.

@ Frank: Vanavond uit noodzaak ook een putje hier links laten liggen, leek wel kermis daar zo druk !
Ik ben aan de Eem gaan zitten, op zich heerlijk rustig water maar nog niet zo "vrij" als waar ik op zoek naar ben, hoewel de eenden en fuuten er vrolijk rondzwommen.
Ik denk dat ik er komende tijd wat vaker ga zitten, bij gebrek aan tijd om ander/nieuw water te zoeken.
Binnen het half uur kreeg ik een geweldige klap op m'n hengel, maar toen ik die vast had was het al weer over :o , toen een tijd niets en bij het donker worden werd ik aangenaam verrast door toch wel een aantal grote vissen wat boven m'n voerplekken even boven water kwam, ik zal zo eens uitvogelen of je daar mag nachtvissen, stoppen rond de klok van 22.00 uur is niet grappig als er net wat leven in de brouwerij komt.

Fluor pop-ups zijn nieuw voor me (hoe kan het ook anders in de beginnershoek) maar daar heb ik veel over gelezen en denk dat ze goed van pas komen daar, ik heb vanavond gemerkt dat na het ingooien het lood best een stuk de modder in zakt, ga ik aanschaffen dus !
Verders liet mn pieper me in de steek toen het donkerder werd, maar waarschijnlijk is dat m'n eigen schuld, ik had de lijn haaks op de hengel staan en zag dus wel de top bewegen, maar een echte run is het nooit geworden :(

Voor nu bedankt weer allemaal voor de reacties ! Super !

Ik heb weer wat geleerdm'n eerste karper sinds 20 jaar zit eraan te komen :)

Grtz René
René vd Put
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-08-2010 23:23
Locatie: Amersfoort

23-08-2010 02:03

Kleine Update :)

Fluor pop-ups aangeschaft en met een snowman gaan hengelen, 's avonds 1e keer ging best aardig, nix gevangen maar piepers gingen regelmatig af, interesse was er dus wel.
's Avonds 2e keer, helemaal nix .... lichte teleurstelling mede door alles wat ik gelezen had over die "geweldige" snowman (dat zal 'ie geheid ook zijn en ik zal iets verkeerds doen maar dat terzijde :P)
3e keer, 's morgens om 6 uur t hele spulletje in het water en het zag er goed uit, het rolde aan de oppervlakte en onder water werd er druk geaast...helaas ook nix gevangen (eigen schuld, wist ik ook veel dat er vanaf 7.30 uur 80 bootjes/40 kano's en wat snoekvissers voorbij kwamen .... gezellig was het iig wel om er te zitten met dochterlief van 8, serieus genieten zo spannend als ze het vond :)).

Planning voor de volgende sessie: 1 hengel met snowman en 1 hengel met standaard rig.

Het water blijft moeilijk voor me......kan tenslotte moeilijk al die vissen op de Eem op 1 plek houden......maar ooit gaat het me lukken daar.

Voor volgend weekend staat in ieder geval de afspraak om ergens in Kampen weer te gaan hengelen, helemaal zin in !

We blijven proberen :P
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-08-2010 08:56

Een snowman is geen haarlemmer olie hoor :-), soms werkt het smos ook weer niet beter dan een normale aanbieding.

Vissen op je stek, mijn schamele ervaring leert mij dat als je niet voorvoert je kans op slagen een stuk kleiner wordt. Probeer dat liever dan meteen van alles te gaan varieren en doen. Zoals jezelf zegt je kunt niet alle vissen op de stek houden, maar door voor te voeren kun je ze wel vaker of langer op je stek krijgen (althans als je op een plekkie zit die voor de vis ook de moeite waard is). Als je niet op een normale trekroute / doorgang zit te voeren dan zullen ze er best af en toe komen maar of dit precies op de tijd is dat jij er ook bent?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ann de Man
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-09-2010 13:26

09-09-2010 13:43

Hoi Rene,
mooi viswater is er wel in Amersfoort tenminste ik vind van wel, ik zal er een paar opsommen:

- slaagseweg afrijden richting zuidereind, kom je langs de eem vrij afgelegen naar mijn idee;
- Schuilenburgerweg achter de kerk zit je aan het valleikanaal.
- Verdiweg rij je op een gegeven moment over valleikanaal, kan je ook rustig zitten.

Ik vis regelmatig aan de arkervaart in Nijkerk. Of heiligenbergerbeek.
Er is genoeg je moet alleen ff goed zoeken. Ik zelf ben ook nog niet zo lang aan het vissen, maar zeker wel mooie stekjes ontdekt!
Maarja wat ik mooi vind hoef jij nog niet mooi te vinden natuurlijk. Indien jij nog mooie plekjes weet hoor ik dat graag :D
Groetjes Ann
Voor mijn part word ik arm, heb ik het nooit meer warm
Voor mijn part moet ik verder leven zonder blinde darm
Maar er is een ding wat ik nooit zou willen missen
En dat is vissen
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

17-09-2010 15:23

eeyy..

ik woon in bunschote-spakenburg
en kivs ok op karper
maar als ik op karper gaa ik meestal naar amersfoort
maar daar wordt je godver nie goed joh.. zoveel gevist wordt daar
egt helemaal verneukt en dan eigelijk voor die putten langs de A1
die karper daar helemaal kapot bekken vinnen alles die mongolen daar kunnen amper vissen..slip dicht

maarjah ik gaa denk ik stekken zoeken op het randmeer en alles
en ik kan ok niet zover vissen hea.. want ik heb geen auto.. (kben 15 haha )

maar mensen ervaring met randmeren???
..want alleen grote voerstek opbouwen heeft geen zin..
ze zeggen zoo dicht mogelijk bij vaargeul maar dat is eind gooien XD
ltrzz
Plaats reactie