vissen oude ijssel


Plaats reactie
rene smit
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-08-2010 20:12

04-08-2010 20:33

Hallo mensen misschien dat jullie mij kunnen en willen helpen.
Ik heb veel verhalen gehoord dat je op de oude ijssel in doetinchem
bijna geen karper kunt vangen is dat waar?
Heb nu zelf een visbootje en wil het op de oude ijssel in doetinchem wel
eens proberen of ik ze kan vangen,maar wie weet en kan,wil vertellen waar
een mooie en goede plek is waar je goed kunt karperen?
En heb ik nog een andere vraag,waar is op de oude ijssel in doetinchem een
mooie plek om brasem te vangen?
Ik wil met mij bootje er kunnen vissen.
Hopelijk kan en wil iemand mij helpen.
Ik ben hier nieuw dus weet niet of ik hier nu goed zit.
Hoop op een beetje ulp van jullie. :(
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

05-08-2010 12:29

ik vis zelf ook wel eens op de oude ijssel, en in doetinchem is het idd slecht!
heb zelf hier ooit een x de tip gekregen, en dat was, ga richting gaanderen! mijn vangsten zijn daar nog niet echt super (ben ook nog maar een beginnerling ;)) maar wel beter als in dtc! en probeer zelf ook eens wat... succes
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-08-2010 11:46

Volgens mij zijn de vangsten op de Oude IJssel de laatste jaren sowieso slecht. Niet alleen karper maar ook witvis. De vangsten bij de witviswedstrijden zijn soms ook dramatisch, wat ik ervan meekrijg. Dat geldt dan niet specifiek voor Doetinchem, maar voor het hele stuk. Ik heb ook het gevoel dat er dit jaar weinig karper gevangen wordt. Maar ik heb slechts enkele vissers gesproken, dus misschien valt het mee.

Wat betreft brasem kon je vroeger overal in de Oude IJssel wel goed terecht. Of dat nog steeds zo is....? Met de boot heb je wel het voordeel dat je op plekken kunt komen waar je vanaf de kant niet kan vissen. Zal wellicht iets schelen. Heb je een ligplaats ergens of moet je je boot te water laten? In het laatste geval is er in Doetinchem, bij Sportpark Zuid een zwaaikom met volgens mij ook een trailerhelling. Hier zou je de boot te water kunnen laten. Dit is aan de Stokhorstweg. Die zwaaikom zelf is/was volgens mij ook nog wel een goeie witvisstek!
Plaats reactie