voerstrategie


Plaats reactie
ruud Hebben
Berichten: 37
Lid geworden op: 03-01-2007 14:03

27-05-2010 13:01

Hallo,

Ik ben vorig jaar en dit jaar begonnen met het vissen op de noordervaart. Met voorvoeren heb ik vanalles geprobeerd en heeft mij eigenlijk neit veel opgeleverd. Die keren dat het mij wat opleverde ben ik 3 dagen vantevoren begonnen met voeren over een strook van 150 meter met 5 tot 10 kg mais per keer en 50 tot 75 boillies per keer. Naar mijn mening wordt er ontzettend veel voer opgegegten door brasum en witvis. Ook is het voeren op deze manier niet bepaald goedkoop. ik heb na deze voerstrategie 3x 1 vis gevangen. en een 10 x niks. Zou het zin hebben om bijvoorbeeld de avond vantevoren te voeren? zo ja hoeveel? want als je dan sochtends gaat vissen is het niet de bedoeling dat de karper al vol zit. Of wat kan ik beter anders doen?
ruud Hebben
Berichten: 37
Lid geworden op: 03-01-2007 14:03

27-05-2010 13:02

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt 5 tot 10 kg mais over de drie dagen verspreid
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

27-05-2010 15:36

als je bang bent dat de witvis alles opeet, kun je het beste witvisbestendig aas nemen zoals tijgernootjes harde en of heel grote boilies. als je daarmee een paar daagjes voorvoert moet t toch zeker lukken
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-05-2010 17:03

Tja mais,is witvis gevoelig maar ook karper gevoelig. En het is minder duur dan tijgernoten voeren :wink:

Zou mais op een hoop donderen inplaats verspreid,en de boilies wel verspreider in een grotere mm slag.

Tijgers en brasem gaan ook niet samen als er veel op de stek zit. dusjah 1 en 1 is 2 en gewoon doorgaan met mais,karper komt er heus wel op,alleen je moet even door de witvis heen vissen,want waar brasem zit zit ook karper,en als brasem het vindt vindt de karper het ook.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ruud Hebben
Berichten: 37
Lid geworden op: 03-01-2007 14:03

27-05-2010 22:37

Okeej bedankt voor de tips miss ga ik het inderdaad een x met tijgers proberen aangezien dit goedkoper is dan boilies of ik ga zelf boilies draaien dit hoeft ook niet te duur te zijn heb ik vandaag nog naar gezocht weet alleen niet waar je de ingredienten kan kopen zoals maismeel griesmeel en vismeel, boerenbond miss? Verder als je de mais allemaal op een hoop gooit dan heeft de brasem het toch snel op? Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik de tweede x de mais niet heb gekookt d8 dat het niet nodig was stom. Denk dat dit al heel veel kan schelen in vangsten. Maar kan het genoeg zijn om de avond ervoor te voeren en dan wat meer zodat de karper er nog zit als ik kom vissen? dan moet ik er wel voor zorgen dat de karper neit verzadigd is of is het dan verstandig om 42 uur vantevoren een grotere hoeveelheid te voeren? en hoeveel. Het is in princepe maar een klein kanaal waar naar mijn ervaring( door rondlopen en spotten met mooi weer) geen grote aantallen karper zit. Laatst zat ik daar en kwam er een visser die er 7 op dag had gevangen en dan ben ik aant zwoegen om er 1 te vangen dan baal je eigenlijk wel al kan het wel zijn dat het grootspraak is want laatst zat er ook een ervaren karpervisser en in die 2 dagen had hij ook helemaal niks.
Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

28-05-2010 18:15

Nou ruud ik weet niet of je er deze weken nog geweest bent. Maar t stikt hier toch wel van de karper of dat ligt aan mij.

Vandaag eentje gevangen van 77 cm 21 pond.

Mijn voerstrategie was 1 dag van te voeren 10 meter langs de kant af duivenvoer + boilies te strooien...


Ik heb nog niet veel ervaring ermee dat weet ik...

Maar als je zo kijkt zie je dat er toch redelijk wat vis over je stek heen gaat dus ik zou niet te moeilijk doen.
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

07-06-2010 10:06

Ik begrijp je punt, ik vis ook aan een klein kanaaltje en de vis was daar ook heel moeilijk te vangen, bij ons hadden de vissen last van erge dressuur door het overbevissen op bepaalde stekken. Voor mijn gevoel word er op kanaaltjes vaak gevoert met mais , althans dat hoorde ik van andere mensen, maar daar vang je de karpers ook wel op, dus ik zou toch kiezen om mais te voeren en een paar grote bollen er tussendoor te smijten.
marcel vosje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-05-2010 22:21

08-06-2010 22:14

hallo
ik heb bijna altijd op kanalen gevist en ook redelijk gevangen.
wat is goed ik denk dat je eerts moet kijken wat je ervoor over hebt.
ik voerde eigelijk altijd alleen met boillies en dan voerden ik altijd 3 dagen vooruit in een zandloper dus in het midden begon ik met voeren en dan uitlopend naar de kanten viste ook altijd tegen de overkant en tegen de kant waar ik zat.
het liefst met een visbol en dan voerden ik ongeveer 10 kilo in 3 dagen en viste meestal met pop-up en dat werkte eigelijk altijd wel maar nogmaals het is wel een duren manier maar ja een avond kroeg is ook duur
Plaats reactie