Groot probleem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco van Oosterom
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-01-2010 12:22
Locatie: Harmelen

30-04-2010 17:43

Heb je je slip wel goed afgesteld staan?
Op naar m'n nieuwe PB!!
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

30-04-2010 18:08

20 sec.? Ik zit meestal naast me hengels, behalve bij nachtvissen dan, ik pak mijn hengel altijd na een seconde of 5. Geen idee wat je fout doet. Maar het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Gebruikersavatar
Remco van Oosterom
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-01-2010 12:22
Locatie: Harmelen

30-04-2010 19:49

Waarom denk je dat je de verkeerde loodclips hebt?
Ik gebruik ze ook maar mijn lijn is nog niet geknapt, en ik gebruik ook 0.30 lijn.
Wat je zelf al zegt ik denk dat het inderdaad aan je hooflijn ligt.
succes.

Groeten Remco
Op naar m'n nieuwe PB!!
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

30-04-2010 19:52

hoe oud is de hoofdlijn??

X2 staat niet bekend om zijn uitstekende materialen dus ook dat kan een oorzaak zijn van het breken van de lijn.

gebruik eens een line aligner op je onderlijn, dit verbeterd de inhaking :wink:
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

30-04-2010 22:58

Ik ben zelf helemaal niet weg van X2, ik zou kijken voor een andere hoofdlijn. Die Korda leadclips zijn echt niet rotzooi hoor, Korda staat juist bekend om goed spul. Er zijn hoofdlijnen genoeg te vinden, dus ga eens naar je hengelsportzaak om een nieuwe hoofdlijn.

En zoals Mike al zei, verander je rig eens. Als je zelf kunt knopen kun je met een stukje silicon tube op de haakbocht de inhaking al prima bevorderen. Kan je anders eens laten zien d.m.v. een foto hoe je onderlijn inclusief het lood en dergelijke eruit ziet?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

30-04-2010 23:32

Lees allemaal eens goed wat die jongen schrijft voordat jullie het merk x2 weer afgaan zeiken.
Hij zegt dat hij beet heeft gehad contakt met de vis heeft maar dat de vis losschiet.
Heeft lijkt mij niks te maken met de hoofdlijn van x2, eerder met de onderlijn.
Dat de hoofdlijn in het laatse gevan geknapt is kan natuurlijk altijd wel een keer gebeuren, misschien heb je verkeerd geknoopt of iets dergelijks.
Misschien heb je de bolie de dicht op de haak zitten, en schiet de vis daarom wel los.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-05-2010 00:27

wat voor dieptes betreft het water ? zijn er taluds ? staat er wier ? troep op de bodem ? mosselbanken ? allemaal factoren waar een normale hoofdlijn niet zo goed tegen kan.ook factoren waar een beginnend visser niet oefenen moet.uitlegt volgt wel mocht dit spelen op jouw water.
verder zou ik eens naar je locale sportvis winkel gaan en een kant en klaar rigje kopen.de winkelier weet wel hoe je het toe moet passen en welk diameter aas er onder de haak dient te hangen.verder zou de wat beter sportvis zaken je voor kunnen doen hoe je een rig maken moet.als je ze perse zelf maken wilt kan je op de website van Korda een schat aan informatie vinden,met name de KD rig is uitermate makkelijk te maken.en vind ik voor beginners 1 van de makkelijkste rigs om te knopen,en vooral 1 die ook effectief werkt.hier is overigens de link van de website.hij staat meteen op de KD rig, klik op : vieuw step by step guide voor stap voor stap uitleg.

website : http://www.korda.co.uk/rigz/?id=8


veel succes ermee
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-05-2010 01:31

Breekt ie alleen of verlies je 'm ook? Lijn altijd strak houden... En idd: Slip goed afstellen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-05-2010 07:31

Mike Bakker schreef:hoe oud is de hoofdlijn??

X2 staat niet bekend om zijn uitstekende materialen dus ook dat kan een oorzaak zijn van het breken van de lijn.



Bullshit!!

[timon jansma zegt][Ik ben zelf helemaal niet weg van X2, ik zou kijken voor een andere hoofdlijn. Die Korda leadclips zijn echt niet rotzooi hoor, Korda staat juist bekend om goed spul. Er zijn hoofdlijnen genoeg te vinden, dus ga eens naar je hengelsportzaak om een nieuwe hoofdlijn.]

Korda is rotzooi :o :roll:

Grootst gelul weer wat betreft X2, X2 heeft beste lijn had het zelf ook op een molen zitten,en heb een hele tijd met die ene molen met X2 gevist, we kunnen ook eens stoppen met spammen van die goleragefliptehogeprijzen merken 8) :lol:


@ Bas,

Ik denk dat het toch net een te lange tijd is voor je je hengel in je handen heb na een run,zandputjes hebben op de kleinste randen van kuilen/taludjes vaak mosseltjes zitten,en dat kan met een run dus schuring veroorzaken op je lijn terwijl jij nog de hengel mot pakken,eindelijk heb je hem dan en heb je even contact met de vis maar dan begeeft de lijn het door de schuring die die ondervonden heeft. Ik geloof niet dat het aan de lijn ligt want je gooit er neem ik aan geen oude lijn op,of iedergeval je vist er dan ook niet mee als die oud is.

Het kan ook de afstelling van je slip wezen(Maar je zegt al van nee,dus dat is het dan niet,al zeg ik het nog wel even).Als de slip muurvast zit en jij krijgt een run en slaat aan,en de vis zit nog in zijn versnelling,dan heb je dus een grote kans dat de ''Slecht gezette haak'' weer makkelijk los komt,of de goed gezette haak los getrokken word uit de bek,door de verkeerde afstelling van je slip en misschien wel een stugge hengel die de klappen ook niet goed opvangt (doorbuigt) krijg je vaak dit soort gevalletjes.

Aan de leadclips zal het niet liggen,en de hoofdlijn er gwoon ophouden!

Het kan ook gewoon zijn dat je te hard trekt en de vissen zachte bekken hebben,en uitscheuren (papagaaien bekken)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-05-2010 10:25

kijk de ogen van je hengel eens na,mischien dat daar iets zit dat je lijn laat knappen als er druk gezet word ?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-05-2010 13:28

Ook een goeie tip inderdaad.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-05-2010 13:43

Idd een goede tip, heb dat zelf ook een keer gehad.
De binenvoering was uit het oog.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-05-2010 18:46

bas aanslaan is niet nodig,als de vis gehaakt zit, zit die gehaakt en is aanslaan niet meer nodig,door het gewicht van je lood en de druk van je lijn word de haak in de lip getrokken.ik weet nu wat jouw probleem is overigens,door de taluds die er zijn (taluds zijn diepteverschillen van 4 naar 8 meter bijvoorbeeld) knapt jouw lijn op de rand van het talud.zie het als een muur waar je achter vist.jouw lijn ligt op die stenen muur en de vis zwemt naar links.jij houd spanning op de lijn en de vis neemt er lijn vanaf,pats zegt je lijntje dan.enigste om dat op te lossen is of voorslag maar dat raad ik geen beginner aan,dus leg ik ook niet uit hoe en wat,en de 2de is vanaf een boot drillen,dus naar de vis toe varen met niet te veel druk op de lijn.en pas als je achter het talud bent afdrillen.waarschijnlijk is het het beste nog als je op een ander water gaat oefenen eerst.gewoon een simpele put met geen stijle randen onder water of obstakels. mvg Ricardo
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

02-05-2010 14:32

he bas,

ik zou ook eens zwaarder lood gaan gebruiken 100 gram bevorderd ook de inhaaking .
kvis zelf met minimaal 100 gr op kleinwater en grootwater (ijssel,de randmeren) met minimaal 140 gr.
suc6 en de groeten jan.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Plaats reactie