Klein slootje


Plaats reactie
Terry Martens
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-04-2010 15:49

25-04-2010 10:55

Goedemorgen !

ik heb even een vraag mbt karpervissen,
achter mijn huis loopt een slootje, dat slootje begint aan het begin van de straat en loopt zo achter de huizen langs,
aan het begin van dat slootje zit een meertje, vol met waterplanten en dergelijke, dan loopt dat slootje achter een paar huizen langs ( 2 meter breed ) en dan weer een klein meertje ( zie foto ( het gaat om het meertje waar piet blankendaalweg op staat )
Afbeelding
dat meerjte is laten we zeggen zo'n 15 bij 15 meter
in het midden zit een klein eilandje nu is mijn vraag
in het eerste meertje zit snoek en karper, dan gaan we richting het slootje naar het ander meertje,
in dat slootje zit dus helemaal niks (ong 70 cm diep) heel helder water maar jammer genoeg geen enkele vis te zien, dan gaan we dus richting het kleine meertje waar ik het over heb, daar zie ik dan wel weer visjes springen ( gewoon witjes of voorntjes )
nu is mijn vraag zou dr in dat meertje dan ook karper kunnen zitten, ik wil het er wel op wagen om het uit te zoeken maar ik zou tog eerst beetje willen weten of het nut heeft om het te doen,
omdat ik zo bedenk dat het meertje in het muidden zit van 2 slootjes waar totaal geen vis in zwemt,
en je ook echt nooit maar 1 vissie voorbij zie komen,
wat kan ik daar het beste doen en is het het waard om daar te vissen !
ik zit echt in een dillemma :P

kunnen jullie me mischien een beetje op weg helpen
mvg Terry


( Sorry voor het grote plaatje ! )
Gebruikersavatar
Stefan de neijs
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-04-2008 20:27
Locatie: Westland

25-04-2010 11:47

gewoon gaan vissen daar? :roll:
Terry Martens
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-04-2010 15:49

25-04-2010 12:16

haha ja ik ga het er zo ook maar op wagen,
maar k vraag me af hoe ik het beste daar kan vissen
met een pennetje of gewoon op me rodpod zetten beetmelders aan en wachten
en met mais of boilies of dergelijke ?
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

25-04-2010 19:33

Beste lijkt mij om met het pennetje verschillende plekjes te proberen. Heb je na een half uur op 1 plekje niks, verkassen naar de volgende. Zo vis je op een veel grote oppervlak dan als je met je rodpod daar gaat zitten. En beetje voeren met mais of hennep of allebei.
Misschien met broodkorst, gewoon proberen en proberen.

Succes ermee! 8)

ps. waarom ga je niet in dat eerste meertje vissen dan, als je weet dat daar karper zit :D
Terry Martens
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-04-2010 15:49

27-04-2010 08:16

@ Ruben

ik wil wel in het eerste meertje vissen maar het is vrij ondiep daar laten we zeggen zon 40cm
en dat water zit tsjokvol maar dan ook echt helemaal vol met waterplanten en die planten reiken zowat tot aan het bovenste punt van het wate.
ik legde me hengel erin met pennetje en elke keer maar weer bleef die vastzitten in die planten,
het meertje waar ik het over heb zitten ook wel waterplanten maar minder erg.

ik zat gister daar met me kleine neefie te vissen, hij gewoon op witjes en ik ging rustig zitten iets verder met me pennetje had al gevoerd en dergelijke maar helemaal niks,
ik ben ook net nieuw in het pengebeuren en ik geef echt niet zomaar op,
dat is wel het laatste wat ik doe ook al zou ik een paar weken achter elkaar niks vangen ik blijf proberen,
mischien moet ik wat meer info opzoeken over penvisen want miss doe ik wel iets verkeerd,

ik heb een pennetje van 0,6 gram 10cm daaronder loodje en 5 en 10 cm van de haak af ook 2 loodjes van 0,1 gram
alleen ik heb zon vermoeden dat ik iets verkeerds doe met het peilen,
en dat is volgens mij ook nogal belangrijk,
nou ik ga het zo maar weer proberen !

Terry
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

27-04-2010 18:10

Ik zal uitleggen hoe ik het doe.

Eerst stoppertje op je lijn, daarna de dobber, daarna weer een stoppertje.
Hier een link naar de stoppertjes als je niet weet wat het is. Heel licht loodje kan natuurlijk ook, maar dit gebruik ik altijd.
http://www.raven.nl/nl/producten/karper ... r_natural/
Haak eraan, ongeveer 10 cm van je haak een loodje zodat je aas op de grond ligt.

Het peilen is heel simpel.
Eerst beetje gokken hoe diep het is. Ingooien maar.
Als de dobber gaat liggen, dan moet je het stoppertje naar beneden schuiven, net zo lang totdat je dobber gaat staan.
Als je ingooit en je dobber zinkt, dan stoppertje naar boven schuiven net zo lang totdat je dobber recht op staat en je hem goed kan zien.

Dat was het wel zo'n beetje. 8)
Terry Martens
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-04-2010 15:49

28-04-2010 12:59

ik ga het even proberen ik heb even uitgezocht waar dat water allemaal heenging en heb een bootje genomen,
ben gaan varen en toen zag ik me tog een paar dikke karpers gewoon in het polderwatertje, dus ik ga nu me hengel pakken en even naar het plekkie waar ik ze had gezien toevallig bij een bruggetje
vanochtend de honden uitgelaten toen heb ik even wat lokvoer met mais en maadjes in het water gegooid op 3 plekkies die ga ik even afstruinen,

ik hoop dat ik wat vang ik heb heleaas even me camera niet want die is naar de knoppie ik ga effe kijken of ik wat kan vinden dat fotografeert voor de rest horen jullie nog !
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

28-04-2010 21:10

Succes! 8)
Plaats reactie