Frituren of Koken?


Plaats reactie
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

05-03-2010 13:52

Hey mede vissers ik ben in eind Maart / begin April voor het eerst van plan om mijn eigen boilies te maken , en ik had eigenlijk 2 vraagjes :oops:! Kan iemand mij vertellen wat beter is om mee te draaien? Met ei poeders - ei albumine of met ei albumine - gewone eieren & waarom dan? En hetzelfde geld ook eigenlijk of ik me boilies moet laten koken of moet laten frituren??

Graag heb ik een wat uitgebreide uitleg hierover:D

Mvg groet , Corné 8)
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

05-03-2010 16:25

Probeer het eerst eens met eieren.
Het frituren van boilies wordt bijna niet meer gedaan 8)

Check deze site eens (menu aas).
Daar staat precies hoe het een en ander in zijn werk gaat.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

05-03-2010 17:01

Koken in de frietpan gaat wel prima
Jurgen Bart

05-03-2010 20:07

frituren voor gewone boilies.
en koken voor pop-ups, kan met de zelfde mix.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-03-2010 12:16

Waarmee frituur je dan, buiten de frituurpan mocht je dat als antwoord willen geven.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-03-2010 13:04

Beetje zonnebloem olie douwe dat weet je toch of die mora blokken heb je gelijk een goede uitlekker voor in de zomer :lol:


Ff zonder dollen boilies frituur je uiteraard niet in vet of olie dat doe je door gewoon water in een frituurpan te gooien. Boilies kook je tot je ze beginnen te drijven dan zit je meestal wel goed zelf houd ik het wat korter of ik stoom ze in een stoom pan.

Als beginner moet je gewoon eieren nemen en niet te duur beginnen met die andere ei vervangers. De eerste mixen zullen toch niet gelijk zijn zoals je wilt dus verknoei je daar mee je dure ingrediënten. Begin gewoon simpel met mais gries en tarwemeel evt wat vismeel en probeer eens te rollen en kijken of het werkt.

Een gouden tip die ik je nog mee kan geven is doe vloeistof bij de mix en geen mix bij de vloeistof dan mengen tot het deeg niet meer plakt en dan balletjes rollen.


vr gr peter
vr gr peter
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

06-03-2010 13:49

Heren hartstikke bedankt voor de wijze tips :D
Mocht het allemaal goed gaan dan laat ik absuluut een foto zien op deze topic van me knikkers en eventuele vangsten 8)

Nogmaals bedankt! :D
Mvg Corné.
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-03-2010 14:42

Jammer dat Joris niet de gelegenheid krijgt om de vraag te beantwoorden
.
Vissen is een hobby, geen religie!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

06-03-2010 17:38

Jorus was druk bezig met het frituurvet:olie:te vervangen door water.
Als ik wel eens wat bak dan blokjes smak hebben ze ook graag,maak dan meteen wat meer voor mezelf.
:lol:
m.f.g der ronnie
breek me de slurf niet open
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

06-03-2010 19:39

Peter kuipers schreef:Beetje zonnebloem olie douwe dat weet je toch of die mora blokken heb je gelijk een goede uitlekker voor in de zomer :lol:


Ff zonder dollen boilies frituur je uiteraard niet in vet of olie dat doe je door gewoon water in een frituurpan te gooien. Boilies kook je tot je ze beginnen te drijven dan zit je meestal wel goed zelf houd ik het wat korter of ik stoom ze in een stoom pan.

Als beginner moet je gewoon eieren nemen en niet te duur beginnen met die andere ei vervangers. De eerste mixen zullen toch niet gelijk zijn zoals je wilt dus verknoei je daar mee je dure ingrediënten. Begin gewoon simpel met mais gries en tarwemeel evt wat vismeel en probeer eens te rollen en kijken of het werkt.

Een gouden tip die ik je nog mee kan geven is doe vloeistof bij de mix en geen mix bij de vloeistof dan mengen tot het deeg niet meer plakt en dan balletjes rollen.
vr gr peter

Ik doe STEEDS de droge mix bij de vloeistof (eieren),dit is de enige juiste manier!!!!!!!!!!!!Nu speelt het geen rol hoeveel eieren ge gebruikt.Ik rol al 15 jaar mijn bollen en weet niet hoeveel eieren ik nodig heb voor een kilo mix (is niet nodig!!!)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

06-03-2010 19:55

Dan doe ik t al 23 jaar verkeerdt ik doe ook de bulk met getikte eitjes in de mix,gelukkig gebruikt ik wel al 4 jaar de albumine,s,zijn wel aardig wat goede op de markt.
Hier leer je nog wat.
What ever.......
m.f.g. der ronnie
breek me de slurf niet open
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

06-03-2010 20:06

En zo werkt het meneer verpoort :wink:

Om boilies te maken hoef je geen VWO-dr.snuggels opleiding gestudeert te hebben!!! :P

Wel kan ik me voorstellen dat de startendeboiliedraaivissers het soms een beetje moeilijk hebben om een paar redenen zoals.......

1001 ingredienten,geurtjes(flavours),kleurstof,toevoegingen,koken of stomen etc etc...je ziet door de bomen het bos niet meer :roll:

Als ik nu zou starten met het maken van boilies en de keuze die er nu is,zou ik een opleiding volgen voor boiliegoeroe net zoals al die echte aasgoeroes die jaren gestudeert hebben en exact weten op de procent na wat er nu echt in een boilie MOET!! ( niet dat er slechte bollen gemaakt worden door de boiliebedrijven) Sommige overdrijven er alleen een beetje mee.

Ik zeg: keep het f*cking simpel bollen-beginnende-vissers.

Maak bijvoorbeeld 100 gram per keer aan i.p.v. 50kg ( mocht het fout gaan
bespaar je een hoop kosten)

Als je 17 jaar bent heb je geen geld voor ei-poeders-albumine lijkt me, dus doe gewoon makkelijk met eieren en boilies lekker koken in water :wink:

Suc6jes

8)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

06-03-2010 22:48

heb hier nog niemand een vacuum stoom oven try itt.
m.f.g der ronnie
breek me de slurf niet open
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

07-03-2010 00:06

Hartstikke bedankt Caroline! :D :oops:
Maar m'n vismaat en ik hebben alles al gehaald, maar met jullie tips erbij snap ik het , en mijn vismaat gaat me grotendeels helpen met het creëren van een super-boilie.
Nu maar wachten tot het weer wat beter word zodat we onze vangsten hier kunnen gaan vermelden. :cry: :)


Tight lines , Corné en namens Alexandro. 8)
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

07-03-2010 09:14

@ cement


goed opgemerkt klopt als een bus het staat er verkeerd om :lol: :wink:
vr gr peter
Plaats reactie