van een sloot naar groot water. Help


Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

09-08-2008 21:42

Kevin, dat is grappig zeg. Mooie bijvangst zeg maar. Je onderlijn kan ook wel wat aanpassingen gebruiken zo op het eerste gezicht, tenminste als je daar behoefte aan heb. Probeer als eerste een klein stukje tube om de hair+haak te doen vlak boven de haakbocht. Zo blijft je hair wat beter in positie. Trouwens niet he gewenste resultaat met boilies? Ga toch lekker met particles vissen! Mais/tijgers aan de hair wil ook wel hoor als boilies je in de steek laten. Wat ik probeer te zeggen is niet teveel gehecht raken aan de boilie..

Verder had ik een vraag voor jesse. Een voerschep, hoever kan je daar je aas mee weg werpen? Is dit te gebruiken met hennep/mais/boilies/schapenbix/tijgernoten? Is het een beetje compact te voeren.

Mitchel
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

10-08-2008 19:45

hoi,

als ik jou was zou ik voor spullen op marktplaats kijken.
Als je nog ''alles'' moet aanschaffen is dit een goed idee.
aangezien het een dure aangelegenhijd is en ik kan het weten want heb wegens diefstal weer alles kunnen aanschaffen en was zo rond de 1500 euro kwijt.
een setje heb je wel voor 300 euro in de winkel nieuw maar op markt plaats heb je net ff wat beter en degelijker spul voor rond die prijs.

Zou voor piepers kiezen voor bv Fox mx
een goed pieper die qua prijs niet te duur is.

voor de rest een goede molen, je kan voor baitrunners kiezen in dat geval zou ik een shimano nemen de 4500 A of B koop je 2e hands voor 50 a 60 euro . Deze gaan jaren mee!!!!

als je geen vrijloopmolen wilt zou ik bv een daiwa emcast ofzo nemen zijn ook niet al te duur.

zou kijken voor 12 ft hengels met een testcurve van 2,75 lb hiermee kun je op de meeste wateren je gang gaan. De chub outkast kost nieuw rond de 100 euries die zou je 2e hands ook voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken . maar qua hengelkeuze lopen de meningen nogal uiteen.

als je t zo 2e hands bij elkaar sprokkeld heb je een goede en leuke set voor relatief weinig centen waar je de komende jaren mee uit de voeten kunt.
zo ben ik ook begonnen.

Hopelijk heb je hier iets aan .
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

19-08-2008 16:28

Mitchel, dankjewel voor de tips, zal er eens naar kijken want het is inderdaad soms een wirwar. In Ede is het inderdaad helemaal niks met boilies dus zou het inderdaad eens kunnen afwisselen en wat dingen proberen.

Rick, wow 1500 euro dat is inderdaad een hele hoop centen, heb nu gelukkig het meeste al en hoef denk ik niks meer aan te schaffen behalve nog een mooie luxe visstoel :) maar ik ga nog eens opzoek naar een betere hengel, degene die ik nu heb is niet echt heel degelijk (toen gekocht voor 30 euro incl molen etc, zit wel baitrunner op dus das dan wel weer netjes :P) .

Ik hoop in de toekomst wat frequenter foto's te plaatsen maja, dat hangt natuurlijk helemaal van mezelf af :P