In je eentje vissen


Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

15-01-2008 10:36

Met Janieck?
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

15-01-2008 23:27

Ook ik vis vaak alleen, Mijn vaste vismaat zit sinds vorig jaar in het leger dus hij heeft niet meer zoveel tijd. Voel me niet onveilig zeker niet snachts. Dan eerder nog overdag aangezien er dan meer mensen langs lopen. Moet wel zeggen dat ik het gezelliger vind als mn maat er bij is.

Zoals eerder al aangegeven is moet je gewoon zorgen dat je alles van te voren gereed hebt zodat je tijdens de dril of tijdens het scheppen alles bij de hand hebt.

Succes!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

16-01-2008 10:24

ik kreeg vorig jaar toestemming om nachten te gaan vissen.
en ik ga bijna altijd alleen.

ik ga 's nachts praktisch altijd alleen.
zowel vanuit de boot als vanaf de kant.

alleen op putjes heb ik het niet zo erg :)
omdat er daar ook nog wel is jeugt komt.
maar meestal zien ze je niet eens zitten.

de 1e paar keren voelde ik me zeker niet op me gemak.
en dan ging ik maar gewoon slapen, dan merk je niets :lol:
en dan word je wakker in de ochtend en dan denk je van: zo twas tog wel rustig vannacht...

maar alles went en ik ben nu 17, kvoel me op bepaalde plekken nu gewoon veilig.

maar als je in het donker vanaf je stretcher een beetje over het water ligt te kijken en te piekeren, dan kun je het beste gewoon gaan slapen.

stel dat er mensen kwamen die kwaad willen, dan kun je wel zeggen dat je met een rvs bankstick gaat lope slaan ofzo maar tegen een halvgare junk met een mes begin je niet zo veel hoor!!!

je moet gewoon het risico nemen en niet op sommige plekken gaan vissen.
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

17-01-2008 11:58

Ik vis in de meeste gevallen ook alleen, als ik zin heb om met iemand anders te vissen, vraag ik dat wel...... Of iemand vraagt of ik meega vissen... Altijd in je eentje vissen is ook niet leuk lijkt me.
Alleen is in je 1tje vissen soms een beetje onhandig.
Als je met z'n tweeen bent, gaat alles toch wat sneller bij bijv. het foto's maken van de vis. en het opruimen :D

Mvg,

PJ :wink:
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

17-01-2008 15:32

alleen gaat alles juist sneller :wink:

als je met 2 man ben praat je overal over en doe je alles samen.

alleen pak ik in 30 min in.
met 2 man al gouw 2 uur :lol:
Wes Pias

17-01-2008 16:47

[ik vis meestal met m'n vaste vismaat...t is gezellig en hij heeft ook dezelfde interesses dus kan je altijd wel beetje kletsen enzo..en als k alleen ga vissen neem ik meestal gwoon paar visboeken mee(zeg maar 20 ofso)en dan ben ik wel weer rustig :lol:
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-02-2008 14:00

Ik wil dit jaar ook vaker alleen vissen, maar als je een karper aan het drillen ben, en je schep hem, kan je dan gewoon even het schepnet in het water houden en de onthaakmat even nat maken etc.?
tralalala....
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-02-2008 15:15

Harry,

Dat zou ik niet doen. Ik heb zelf altijd een bakje naast mn mat liggen. Ik kom met schepnet en hengel aangelopen, schop of met voet het bakje over de mat. Of ik houd het net met 1 hand ff snel vast en gooi het bakje erover.

Of wanneer het allemaal ff chaos is, leg ik de vis als eerst op de mat, hij is dan nog droog. Je hebt dan je handen vrij en kan snel het bakje water erover heen doen.

Oefening baart kunst....
succes.

Gr. Frank
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-02-2008 18:55

Natuurlijk, had ik helemaal niet aan gedacht, een bakje met water naast de mat is ideaal!
tralalala....
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

05-02-2008 20:15

als ik aan het drillen met loop ik een paar stappen naar achter, en pak de onthaakmat en haal hem door het water, dan schep ik de vis, en leg ik hem op de mat. Normaal doe ik de vis zo snel mogelijk terug, (rond de 2 a 3 minuten) mochten om een reden iets langer duren, dan haal ik het net door het water en maak ik de vis en de mat daarmee nat :wink:
Mvg, Janieck
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

05-02-2008 20:34

Hallo,

Ik leg meestal onderin mijn schepnet een handdoek. Als je dan de vis schept wordt de handdoek doorweekt. Als je nu het schepnet op de onthaakmat legt (met vis), dan is gelijk de mat lekker nat. Dan onthaken, in de bewaarzak. Z.s.m. het statief optuigen, een paar proeffoto's maken, dus zonder karper (als je deze proeffoto's later terug ziet, zit je idd voor ..., maar je hebt wel de tijd om de goede afstand te bepalen en achtergrond, belichting e.d. zonder dat de karper uit het water is), ff een stokkie in de grond prikken waar je bijvoorbeeld je rechter voet moet zetten om de vis er mooi op te krijgen. Nu pas de vis weer uit de bewaarzak, snel 2 foto's en zwemmen weer.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

Groeten,

Yke.
arco barendregt
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2007 16:04

05-02-2008 21:22

ik ben van plan om dit jaar ook veel alleen te gaan vissen om dat ik een dag in de week vrij heb(midden in de week).
de plannen zijn om ook''s nachts te gaan vissen.
meestal viste ik overdag al alleen en dat ging perfect alleen het foto's maken niet.
zorg dat alles klaar staat en oefen bijv. een paar keer met scheppen als je maat er bij is!
normaal heb je twee handen voor je hengel en je maat schept de vis, nu moet je alles zelf doen.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-02-2008 00:49

Frank van Amerongen schreef:Harry,

Dat zou ik niet doen. Ik heb zelf altijd een bakje naast mn mat liggen. Ik kom met schepnet en hengel aangelopen, schop of met voet het bakje over de mat. Of ik houd het net met 1 hand ff snel vast en gooi het bakje erover.

Of wanneer het allemaal ff chaos is, leg ik de vis als eerst op de mat, hij is dan nog droog. Je hebt dan je handen vrij en kan snel het bakje water erover heen doen.

Oefening baart kunst....
succes.

Gr. Frank


Frank,

Zelf doe ik het allemaal iets anders. Als ik alleen vis en de vis geland heb laat ik hem rustig in het net in het water. Vaak zeker ik het net dan wel extra door middel van een bancksticks bij het spreidblok en zorg ik dat de vis er zo comfortabel mogelijk bij ligt.
Nu heb ik dus alle tijd om de onthaakmat nat te maken, de spulletjes voor de foto's klaar te zetten en snel een proeffoto te maken (wel zo makkelijk als je met een zelfontspanner bezig bent). Eventueel kan ik ook al een weegzak, unster en dergelijke spullen klaar leggen. En als alles klaar ligt til ik de vis pas uit het water. Nu heb ik dus al alles georganiseerd klaar liggen en hoef ik me al minder druk te maken en kan ik de aandacht volledig richten op de vis.
Nu is het voor mij alleen nog even wachten tot ik een afstandbediening heb voor mijn camera zodat het foto's maken ook al wat makkelijker verloopt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen