scheppen van grote vis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

31-01-2008 14:52

Om het even kort te houden ik zou met een vismaat van me naar een water gaan waar alleen maar vis van boven de 15 kg gevangen wordt. Dit is in Thailand en zijn meervallen geen karpers. Dit doet er echter even niet toe.

Normaal ga je met zn 2e en er zijn natuurlijk nog wel genoeg andere vissers ook. Maar de reden dat je met 2 of meer gaat is omdat het heel lastig is de vis te scheppen. Het is een hele sterke vis en je hengel met 1 hand vasthouden en dan scheppen is vrij moeilijk. Nu belt mijn maat af en kan ik alleen gaan of niet. Ik wil eigenlijk wel gaan. Maar hoe doet men dat nu eigenlijk, dat scheppen van hele zware vis 15 kg + meter + lengte ofzo terwijl men ook nog de hengel vastheeft ?.

Kan iemand me daar antwoord op geven ?
mai pen rai
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

31-01-2008 15:15

net naast je linker hand neer leggen.
wachten tot vis echt helemaal moe is gestreden.
zodat hij op ze flank naar je toe komt drijven.
net op pakken en net er onder schuiven en druk op je hengel blijven zetten.
netje om hoog halen en fotos maken :wink:
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

31-01-2008 15:17

Dat wachten tot hij helemaal moe gestreden is kan best lang duren. Ik wil ook natuurlijk niet door andermans lijn gaan. Ik zit er aan te denken om dat gewoon wat hulp te vragen. Mijn Thais is goed genoeg vraag me alleen even af hoe er op gereageerd wordt. Daarom deed ik het liever geheel alleen.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

31-01-2008 15:48

Ik kan mij het probleem erg goed voorstellen aangezien ik ongeveer een beeld heb hoe groot die dingen wel niet kunnen zijn.
Persoonlijk zou ik wachten tot je vismaat wel kan, en dam et zijn 2en oefenen een vis te landen.
Daarna weet je precies of het wel of niet kan.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

31-01-2008 16:03

ga een keertje met ze 2en erheen, en probeer dan de vis in je 1tje te scheppen, je hebt snel genoeg door of dit haalbaar is of niet, zo niet kan je meteen de hulp van je maat vragen en hem de vis laten scheppen.

weet je ook meteen of je er in het vervolg wel of niet in je 1tje heenkan ;)
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

31-01-2008 16:20

Ik denk dat ik morgen wel in mijn eentje ga, desnoods huur ik een gids. Maar gewoonlijk lopen er genoeg Thais rond in de buurt (dicht) die ook aan het vissen zijn. Ik heb het al eerder meegemaakt daar houd er gewoon niet zo van om hulp te vragen. Over het algemeen zitten er genoeg mensen in de buurt (complete vriendengroupen) vissen is meestal ook een sociaal uitje hier.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

02-02-2008 13:55

is mischien wat laat maar je zou op youtube kunnen zoeken naar filmpjes van hoe anderen dit doen.

aapje zien is aapje doen, zo heb ik het tenminste geleerd.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

05-02-2008 16:25

Ik ben er achter gekomen dat alleen scheppen niet gaat. Na iedere dril ben je half dood en kan ik mijn onderarmen masseren. Zelfs met een riem om je hengel in te plaatsen is het heel zwaar. Gelukkig zijn er genoeg mensen om te helpen en is mijn Thais goed genoeg. Bedankt voor de antwoorden, ik houd van zelfstandigheid maar dat is hier niet te doen.
mai pen rai
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

08-02-2008 23:10

Wat een leven.... meervallen sleuren in Thailand!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

09-02-2008 10:44

Het is een leuk leven vooral dat het vissen in de zon gebeurd. Aan de andere kant ik stink enorm van het zweet na een dagje vissen. Dus elk voordeel heeft zijn nadeel. Maar het scheppen maak ik me nu niet meer druk over. Zijn daar genoeg mensen die wel willen helpen.
mai pen rai
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

11-02-2008 16:54

en de vis mee naar huis willen nemen....
of wordt de vis gewoon teruggegooid, lijkt mij dat alles daar de pan ingaat.
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

11-02-2008 18:05

Aangezien hier bijna alles betaalwater is mag je vaak maar een heel klein beetje vis meenemen naar huis. Ik geloof een kilo zit standaard in je ticket daarboven moet je ervoor betalen. Overigens worden die meervallen niet vaak meegenomen maar eerder voorns en een baarsachtige vis. Het water met die grote meerval daar mag je niets vandaan meenemen.

Wat in de natuur gevangen wordt wordt wel vaak meegenomen. Maar het is erg lastig om in de natuur te vissen waar ik woon. Slootjes zijn er niet alleen een paar grote rivieren de chao praya rivier. Maar daar wordt zoveel aan de oevers gebouwd dat je er vaak gewoon niet bij kan. Ook heb ik geen auto en kan ik taxi's niet echt vertellen waar ik heen wil. Dus blijf ik vissen op betaal putten (klinkt groter dan dat ze zijn *LOL*)
mai pen rai
Plaats reactie