Herfst Brrrrr...


Plaats reactie
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

10-11-2007 20:15

Ey!

Ik heb een klein vraagje zou van de week nog eens graag een hengeltje willen uitgooien alleen weet er meschien iemand wat je nu het beste als lokvoer kunt gebruiken ?

Hennep ?
DuivenVoer ?
Pellets ?

En ik gebruik visboiles dat is toch wel goed d8 ik :wink:

Alvast Bedankt 8)
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

10-11-2007 22:24

Vismeel gebruik ik nu juist nauwelijks meer.
Karper kan bij lage temperaturen moeilijk eiwitten verteren.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Danny Mieremet

12-11-2007 14:20

Jeffrey Hooi schreef:Ey!

Ik heb een klein vraagje zou van de week nog eens graag een hengeltje willen uitgooien alleen weet er meschien iemand wat je nu het beste als lokvoer kunt gebruiken ?

Hennep ?
DuivenVoer ?
Pellets ?

En ik gebruik visboiles dat is toch wel goed d8 ik :wink:

Alvast Bedankt 8)


Gewoon single hook bait vissen.

Werkt vaak prima in dit jaargetijde.

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-11-2007 08:46

Belangrijker dan aas nog vind ik nu het zoeken naar de vis. Water is kouder en vis is lang niet zo mobiel meer als bij hogere temperaturen. Zoek vooral naar plekken waar ze zich concentreren. Zeker als je instant gaat. Dit kunnen allerlei plekken zijn natuurlijk. Diepe kuilen, onder struiken, bruggen, bij peilers... en soms juist bij zonnig weer ondiepe plekjes.
Ik zou dan een aas kiezen met veel instant respons... of een aas waar je veel vertrouwen in hebt. Bijvoorbeeld iets waar je op het betreffende water al vaak vis mee gevangen hebt. Dat werkt blijkbaar. Of dat nu een vismeelboilie is of niet. Zo lang je niet voorvoert en tijdens het vissen ook geen grote hoeveelheden voert kun je best een vismeelboilie gebruiken.
Verder vis ik in de koude maanden geregeld met fluorpop-up's, maden, pellets/spodmix en gewoon boilies. Afhankelijk van het water.. en de bezetting op het water.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

13-11-2007 15:42

Verschilt ook nog wel per water vind ik. Ik ben nu nog flink aan het doorvoeren emt vismeel en mag niet klagen over de vangsten. Als je weet dat de vis nog druk aan het azen is en vreten voor de winter dan ben je al een heel eind. Meet ook de water temperatuur eens. Gr Dirk
.
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

13-11-2007 17:36

Ok bedankt allemaal :wink:
Plaats reactie