Markering op hoofdlijn


Plaats reactie
stefan van brakel
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-09-2007 21:22
Locatie: rijswijk zh

05-10-2007 19:06

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over een markering maken op je hoofdlijn voor het werpen. Ik heb al verschillende methodes gezien op dvd en in de bekende visbladen. Bijvoorbeeld met vetkrijt markeren en dat achter je lijnclip doen (beschadigd dat je hoofdlijn niet) of bijvoorbeeld een touwtje op je hoofdlijn knopen (krijg je dit wel goed vast en hoe krijg je dit los zonder je lijn te beschadigen). Mijn vraag is dus nu welke methode gebruiken jullie en wat zijn hier de voor en nadelen van.

Alvast bedankt voor de tips,

Stefan
Woord van Zwijgen en Karper en andere Muzen zijn twee pracht boeken. Echte aanrader. Ik heb een paar keer in een deuk gelegen van het lachen.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-10-2007 20:28

stefan van brakel schreef:Hallo allemaal,

hoofdlijn achter je lijnclip doen (beschadigd dat je hoofdlijn niet) of bijvoorbeeld een touwtje op je hoofdlijn knopen (krijg je dit wel goed vast en hoe krijg je dit los zonder je lijn te beschadigen).


Lijnclip is een optie, maar niet elke molen laat je lijn onbeschadigt 3hoek achtige lijnclips zou ik persoonlijk niet gebruiken ook de langwerpige beschadigen je lijn teveel.
De ronde (op de nieuwere Daiwa serie en Shimano's) werken perfect die zijn er ook voor gemaakt.

Punt 2 dat "tauwtje" marker braid zoals de engelsen het noemen is door een simpele bledknoop goed op je hoofdlijn te verbinden, het eraf krijgen is wat lastiger, maar met een beetje klote komt die er wel weer af :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Danny Mieremet

12-11-2007 14:23

Om je lijn te markeren kun je ook Floss-draad gebruiken.
Pas wel op dat hij niet gaat schuiven i.v.m de wax laag die erop aangebracht is.

Succes.

Gr Mieremet.
Danny Mieremet

12-11-2007 14:24

BTW:
Floss-draad kost maar een paar eetjes voor meer dan 25 meter :lol: 8)

Gr Mieremet
Plaats reactie