Serieus Karper virus opgelopen


John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-03-2003 23:22

Nee hoor heb een hekel aan zand, ook met een zooi waterplanten.
(Naar ik hoop) het enige dat ik van m'n vader heb overgehouden die nooit mee naar het strand wilde en als excuus aanvoerde: Je ziet zand, je vreet zand, je drinkt zand, je ruikt zand, je voelt zand en je schijt zand!
Groet,

John
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

03-03-2003 23:46

ALS je er nog niet gevist heb, en je weet niet van anderen die er eventueel gevist hebben, vergeet dan dat theoretisch voorgevoer maar ;o)

ga er gewoon zo vaak mogelijk vissen, met hooguit een avondje vantevoren wat voeren. ga vissen en stel uw ogen op scherp.

Aassoorten introduceren op een rivier?? mijns inzien zinloos, want overbodig. (ik neem aan dat het hier een rivier betreft)

Kies voor een aassoort wat gewoon gemakkelijk gevreten wordt. (mais, particels, zoete boilies etc)

Heel dat dagen voorvoeren heeft weinig zin, hooguit indien je tijdens het voorvoeren ook gelijk een paar uur aan de waterkant verblijft om te obseveren!

Op rivieren is het heel erg vaak zo: zit de vis der, dan bijt die heus wel, dus is je belangrijkste les te leren: Zit de vis der, danwel wanneer zit ie der. Die kennis leer je niet door middel van voorvoeren. Die leer je door je uren op je stek door te brengen, al vissend, en obseverend.

Hierover (voorvoeren etc) heb ik ook al eens wat geschreven onder de topic de maas elders.

verder: heb een goede vangst, en een nog fijnere tijd aan de waterkant ;o)

ps: Beste Pannekoek: Uw postings worden meer en meer om te genieten. ;o))
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 08:31

Beste Edwin,

Thnx voor je reply,

de brielse maas is eigenlijk een meer , vroeger +- 1600 kwam ie nog in zee uit maar nu is ie afgesloten ( afgezien van een sluis 8 km verop ) Heb vorig jaar ook aardig wat gevist daar , maar alleen op mais en een klein karpertje gevangen .
Ik weet van een maat die daar vroeger veel gevangen heeft dat er vis zit . dat hoeft natuurlijk niet meer zo te zijn . Maar wilde het nu eens wat beter aanpakken .

Ik wilde weten of door genoeg en langdurig te voeren in het vroege seizoen de karper actief word .

En door verschillende aassoorten te gebruiken er misschien achter te komen wat ze lekker vinden in deze tijd van het jaar .

of denk ik dan de verkeerde kant op

mvg

Sander

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sander vd Velden op 2003-03-04 08:39 ]</font>
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 08:41

Ps

is er iemand die me naast het grote karperboek nog meer te lezen aan kan raden ?

thnx

Sander
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 09:34

Ja ik,

Als ik jou was zou ik beginnen met de autobiografische streekroman "Hoe strijk ik de oudere en doorgewinterde karpervisser niet tegen de haren in zodat ik mischien OOIT nog wat wijzer van 'm kan worden mits ik hier zelf voor open sta en 'm al niet reeds heb afgestoten?" Geschr. door J.C.P., destijds woonachtig
te D.H. Uitgebracht door "de Beste" te Leidschendam.
Let wel, volgens mij betreft het hier een pseudoniem maar zeker weten doe ik het niet. Wellicht dat iemand uit die omgeving je verder kan helpen?

Verder zou je "de Dunne lijn" en iets van "Danou" kunnen proberen, maar of die echt een toegevoegde waarde bezitten weet ik niet echt.

Kijk dit bedoelde ik dus!!!!! :cool: :wink:
Groet,

De Beste Pannekoek

Beste Hr. Siol,

En dit terwijl ik er in het begin nog zo'n moeite voor deed i.t.t. tegenwoordig.

P.s. wanneer mag ik uw apparaat in vol ornaat komen aanschouwen? :grin: :grin:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-03-2003 16:53

Hoi Sander,
De laatste keer dat ik er gevist heb is 40 jaar geleden. We vingen toen onze netten vol
aan witvis, snoekbaars,en grote baarsen.
Hoe het nu is kan ik je niet melden.
Toen was het al veel pionieren

Groeten Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-03-2003 17:02

Hoi John,Edwin

Wat heeft Leidschendam, met Voorhout gemeen
behalve karperen.
Cor Blokhof

04-03-2003 17:51

Sander,

Ik heb er ervaring stuur maar een privé berichtje naar me

Groeten,

Cor
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-03-2003 18:52

het ligt ongeveer even ver van veghel vandaan? ik zou het niet weten, vertel mij en john het maar eens Peter?

ed
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 20:14

Volgens mij snap ik niet meer waar het over gaat .

De seine . vieilles , dat ligt helemaal niet in nederland ( scherpe observatie , weet ik )

denk dat deze discussie maar gesloten moet worden

groeten

Sander
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-03-2003 20:28

Volgens mij hoort dit thuis onder het topic "Seine" bij karpervissen in Frankrijk.

Foutjes zijn menselijk :smile:

MVG
Piotr
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-03-2003 20:48

excuses voor de verwarring
moi suffig ventje vandaag de dag.

heb um al verhuist
;o)

ed
Gast

04-03-2003 21:14

Sander Succes op de Brielse maas ik weet niet waar je precies gaat zitten?
Maar op de maas doen ze het goed in het voor en na jaar alleen het probleem is dat je er overdag alleen maar kan gaan zitten de controle vanaf de harmsenbrug naar oostvoorne is streng zelf s`nachts wordt er goed gecontroleerd evaring ik heb er een seizoen gezeten je moet de vis echt opzoeken of heel lang wachten.
En al de verhalen over groote karper???
Er zittten echt groote jongens maarja wat wil je hoe groot is dat water niet ????
greetings Arie
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

07-03-2003 08:34

Hoi Arie ,

Ik heb nog niet gehoord van echt grote vissen op de maas , maar wel gehoord van echte vechters , die je hengel tot het uiterste laten gaan .

Ik heb ook gehoord van de controles . Je mag dus wel nachtvissen ? Das wel koel , dacht dat het niet mocht .

Bedankt voor je reply

Groeten
Sander