Het wilt maar niet.


Plaats reactie
Gerrit Hees

27-04-2007 22:51

Ik ben nu 1 jaar intensief op karper aan het vissen. En zoals velen ben ik begonnen met het pennetje waarmee ik ook goed ving, maar toen ik naar een lood montage overstapte ( dus met piepers etc.) ben ik de visserij wel leuker gaan vinden ( lekker creatief met aas,onderlijnen en camouflage van de rig) maar de vangsten zijn ernstig gedaald ( 1 vis in 6 maanden tijd en 2 verspeelde vissen). In mijn ogen doe ik iets verkeerds wat het water waar ik op vis wordt niet veel op karper gevist en de karpers zijn ook geen wereld formaat.

Dus ik doe wat verkeerds maar wat ? heeft iemand misschien tips of een aanwijzing die me op het goede spoor kan zetten? ik vis met verschillende onderlijnen ( heb ze al eens gepost bij het rig topic) en als aas gaat me voorkeur uit naar partikels( dit vanwege het leuke aan het samenstellen van het voer en het vele expirementeren wat in mijn ogen nog mogelijk is op dit gebied). Met het pen vissen vang ik wel goed maar zodra ik dus overschakel naar een vastlood systeem gaat het goed mis ergens maar waar?

B.v.d
Gerardo Heezen
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

27-04-2007 23:31

wat voor water.
Hoe voer je nu.
bestand.
Wat voor bodem is het.

Remco
Gerrit Hees

27-04-2007 23:34

wat voor water. enkele meertjes die met elkaar in verbinding staan
Hoe voer je nu. ik voer meestal als ik aan kom of 1 dag van te voren ( ivm het water wat te ver van me huis ligt om er elke dag naar toe te fietsen voer ik niet en vanwege me budget)
bestand. grote aantallen kleinere karper ( 6 pond) en enkele uitschieters die schijnen 15-20 pond te zijn witvis zit er niet veel nauwlijks brasem.
Wat voor bodem is het. modderachtig met hardere plekken erdoor heen ( veen grond)
peter andrae

28-04-2007 08:18

Als je op hetzelfde water ook met de pen vist en wel vangt dan zou je denken dat de vissen zich vooral langs het kantje ophouden en zich daar ook voeden misschien moet je het daar in zoeken,je zegt dat er weinig gevist word dan komt de vis waarschijnelijk onder het kantje zijn voedsel zoeken.

Er moet wel iets heel fout zijn met je systeem wil je geen karper vangen,als het hetzelfde water betreft gooi dan eens voor de gein je rig onder het kantje,of je moet dat al hebben gedaan,maar ik las ook iets over 3 runs waarvan 2 losschieters wel vreemd ja.


En anders moet je maar eens beschrijven hoe je precies vist lengte van je onderlijn/merk,lood,haken,enz,enz,fotootje van het hele systeem zou helpen.

Vis je dit systeem ook met particels zo ja welke wat doe je op je hair.
Gerrit Hees

28-04-2007 10:36

De foto maak ik later peter ik gebruik haken van korda ( maat weet ik niet uit me hoofd) en ik maak me onderlijnen van green hornet. Ik vis met een safe system ook van korda.

en ja ik vis met particels en voornamelijk met mais en red kidney beans en ik ga deze vakantie als aas tijgernoten gebruiken.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

28-04-2007 10:49

Hoelang is je onderlijn ?
Hoelang is je hair ? gebruik je krimpkous ?
zit er ruimte tussen je hair en aas en ja hoeveel ?
Gerrit Hees

28-04-2007 11:02

Me onderlijnen verschillen van lengte van 7 cm tot 20 cm meestal vis ik met onderlijnen van 12 cm maar af en toe probeer ik wat anders.

ewn ik gebruik krimpkous ja en me hair is ongeveer anderhalve cm tot 2 cm lang en er zit 0.5 tot 1 cm ruimte tussen het aas en de haak
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

28-04-2007 11:21

daar licht het dan niet aan.
zitten er nog bijzonderheden op het water ? takken rotsen,overhangende bomen ???
Gerrit Hees

28-04-2007 15:08

er staan paar viaduct palen in het water en er liggen paar bomen/takken en er hangen wat struiken over het water.
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

29-04-2007 20:56

hoe diep is het onder die struiken anders zou ik een voerplekje maken onder de struiken en 1 bij de viaduct palen ?
Gerrit Hees

29-04-2007 21:18

onder de struiken ongeveer 30 cm en bij die palen schuurt je lijn mij te snel door *heeft dit al meerdere keren gehad met penvissen*
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

29-04-2007 22:06

gewoon tegen aan vissen (half meter er van af).
als je pieper gaat,gelijk aan slaan en 2 stappen naar achter zetten (dus ook trekkend aan de vis) zodat die bij de palen weg blijft. (gelezen in 1 van de roytal letters..:) hier op het forum bij opstakelvissen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

29-04-2007 22:49

pak is dezelfde stek en aas die je gebruikte bij penvissen, alleen nu je aas dan op de hair.

groete
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

30-04-2007 11:42

ik zou partikels voeren en wat kleine boilies.Maak een stekje van 4bij 4 ofzo niet te veel gewoon wat voeren.En zoek die harde plekken op en probeer tegen takken/lelies/riet/viaduct palen.

Remco
Elmer Bos
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-05-2007 16:08
Locatie: Kloosterburen

14-05-2007 23:20

Ik heb ook tegen palen aangevist en heb mijn slip toen zo goed als bijna dichtgezet zodat de lijn net niet brak. En de hengel had ik op mijn rodpod verankerd met een touw aan mijn molen voet naar een flinke pen in de grond!!! Ik kreeg een run en de hengel stond alleen te stuiten op de rodpod en ik kon hem probleemloos daarna van de palen weg halen. En ja doe wat de andere zeggen zou ik zo zeggen. Vis bij je pen plekjes en probeer toch op andere plekken langer te voeren met duivenvoer, dat kost bijna niks 25 kg voor 11 euro bij de Welkoop maar Boerenbond ofzo kan ook prima. Kan toch niet misgaan lijkt me

Succes ermee.
Lac du der 4ever
Plaats reactie