Mijn eerste karper seizoen .


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

12-11-2006 22:41

Vandaag ben ik dan toch echt voor de laatste keer dit seizoen aan het karpervissen geweest . Ik ben nu al vijf keer achter elkaar wezen vissen zonder ook maar een beet te krijgen . Nu wordt het dan toch echt tijd om mijn spulletjes op te bergen en eens terug te kijken op een geslaagd seizoen .

Ik ben begin juni begonnen met karpervissen , eerst met de pen en nu statistisch . Na de eerste drie weken veel vis te hebben gemist , ben ik eind juni maar eens overgestapt naar het vissen met een "hair" en toen ging het snel . Al gauw kwam er vis in het net en zo zouden er nog velen volgen .

Ik heb tot nu toe 22 vissen mogen "landen" . Vissen van 9 pond en een paar weken terug heb ik er 1 gevangen van 24 pond, mijn grootste tot nu toe .

Volgend jaar zal ik ook zeker weer verder gaan met karpervissen . Ik heb nu erg veel geleerd van andere karpervissers en van Eino ( pfpproducts ) , mensen waar ik tot nu toe heel veel aan heb gehad en die mij hebben geholpen om in mijn eerste seizoen al een mooi zootje karper op de kant te krijgen .

Veel geleerd dit seizoen maar ook veel geinvesteerd , zo heb ik deze week nog twee nieuwe molens en twee nieuwe beetmelders aangeschaft en twee weken terug had ik ook al twee nieuwe hengels aangeschaft . Ook ben ik in dit seizoen begonnen met het zelf maken van boilies . Een hobby bij een hobby , leuk werk en ook nog eens een verlenging van mijn werk ( ik maak geschenksartikelen voor huisdieren ) . Wat heb ik veel over karpervissen geleerd dit seizoen en ik hoop er volgend jaar ook weer veel aan te hebben . Want voor dit seizoen was het vandaag toch echt de laatse keer .
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

12-11-2006 22:52

ik ben dit jaar ook begonnen, althans me eigen spullen gekocht enzo.

heb alleen maar 2 vissen mogen landen :cry:
maar heb ook niet heel erg veel gevist paar nacht sessies en paar overdag gewoon spontaan ergens ingooien en hopen maar :P.

ga me uitrusting nog wel uitbreiden binnenkort, en volgend jaar staat er in de planning om 3 a 4 x per maand 1 of 2 nachten te gaan. en doordeweeks mss af en toe een pensessie.

in periode hier nu op het board heb ik al aardig wat bijgeleerd dus volgend jaar toepassen en hopen dat het werkt :P
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-11-2006 23:02

Waarom nu stoppen met het seizoen, omdat de laatste keren wat meer blanks waren als normaal, dat gebeurd iedereen wel eens. Bovendien is het nu nog ongelooflijk warm voor de tijd van het jaar, de vis is nog steeds wel redelijk aan het eten... Dus ik zou het mooi nog even doorproberen... er moeten nog wel een aantal vissen te vangen zijn. Maar het blijft mijn mening, uiteraard alleen gaan zitten als je het leuk vind da's het belangrijkste... :P

Tis in ieder geval mooi dat het eerste seizoen allemaal zo mooi bevallen is en dat je er fantatiek mee doorgaat.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

12-11-2006 23:19

Ook een reden om te stoppen is dat ik nog veel te klussen thuis heb .
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

12-11-2006 23:21

ik nog 1 voor bereide sessie, dan heel mss af en toe met de pen,

maar heb ook wat watertjes op het oog om te vissen op snoek en snoekbaars, beetje afwisseling :P
Plaats reactie