instant vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny v Swieten
Berichten: 117
Lid geworden op: 21-04-2006 19:44
Locatie: Zoetermeer

30-04-2006 22:30

hoooi

ik ga morge naar een water hier ongeveer 200km vandaan en verblijf daar 3 dagen.
alleen het probleem is dat ik weinig ervaring heb met instant vissen.
het water zal ongeveer 8 hectare zijn.

tips? :roll:
Gebruikersavatar
sander korten
Berichten: 92
Lid geworden op: 24-03-2006 21:48

30-04-2006 22:46

de eerste dag gewoon doorstrepen en je bezig houden met observeren en je voerplekken opbouwen en de laatse 2 dagen volop vissen...zullen ongetwijfelt mensen zijn wie er anders over denken ,maar dit is mijn mening :wink:
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

01-05-2006 16:24

Ik zou beginnen met peilen :wink:
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

01-05-2006 20:25

Mijn stappenplan:

1. Ik zou ook eerst gaan peilen en verder verkennen op springende en draaiende vis zodat ik grof weet hoe het water in elkaar zit en waar de vis zich eventueel bevindt.

2a. Is het dan een erg onregelmatige bodem dan zou ik elke hengel op een andere diepte leggen bij bijvoorbeeld een talud als dat er is. Krijgt een hengel op een bepaalde diepte steeds runs dan weet je waar je voor de rest van de tijd moet wezen. :)

2b. Is het water juist gelijkmatig van bodem, dan zou ik vooral naar visuele stekken als eilandjes, overhangende bomen enz zoeken en daarbij gaan vissen. Ook nu zou ik weer zo gespreidt mogelijk gaan vissen op gericht actief visen richting springende vis, dan is het weer afwachten welke hengel het eerst vertrekt en daar pas je dan je andere hengels ook op aan. Als bijvoorbeeld je hengel steeds afgaat waarmee je achter de springende of draaiende vis aan vist dan ga je dat ook met je andere hengels doen.

3. Verder is het nog handig om de types bodem met het peilen te ontdekken bijvoorbeeld modder of hard zand zodat je je systeem hierop kan aanpassen, maar om dit gedailleerd van een water te doen zal wel erg veel tijd kosten wat je in dit geval waarschijnlijk niet hebt.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Danny v Swieten
Berichten: 117
Lid geworden op: 21-04-2006 19:44
Locatie: Zoetermeer

04-05-2006 23:49

septer, bedankt :)

ik heb de tips in me achterhoofd gehouden(ben net terug)
en ik heb een aantal mooie vissen gevangen, in totaal 6 in 40 uur.

wel allemaal op dezelfde stek...namelijk bij overhangende bomen(2,75m diep)
andere stek deed niks(zandbank vol met alg, kikkervisjes en zoetwaterkreeftjes)
beetje raar...

maarjah nogmaals bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

06-05-2006 10:34

Danny v Swieten schreef:septer, bedankt :)

ik heb de tips in me achterhoofd gehouden(ben net terug)
en ik heb een aantal mooie vissen gevangen, in totaal 6 in 40 uur.

wel allemaal op dezelfde stek...namelijk bij overhangende bomen(2,75m diep)
andere stek deed niks(zandbank vol met alg, kikkervisjes en zoetwaterkreeftjes)
beetje raar...

maarjah nogmaals bedankt :wink:


Mooi om te horen!

Ja het blijft altijd vreemd dat sommige zeer goed uitziende stekken soms helemaal niets opleveren, daarom is het ook belangrijk bij instant vissen (vooral ook op nieuw water dan) dat je eerst gespreidt op allerlei stekken begint en dan zie je hopelijk vanzelf welke stekken goed zijn en welke niet.

Mvg, Koen
Plaats reactie