snowman rig


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

29-04-2006 13:31

Heey allemaal
ik ben eigenlijk sinds dit jaar bezig om een goede snow man rig te zoeken eerst deed ik dit gewoon door een standaard rig uit te balanseren en te voorzien van 1 15 mm ground bait en en een 10 mm pop up bait

maar te vergeefs ik vang er niks op nu denk ik zelf dat dit komt door de rig

dus heef iemand tips voor mij om een goed werkende snowman rig te maken

mvg robert :D
Gebruikersavatar
joost hymans
Berichten: 79
Lid geworden op: 05-02-2006 17:17
Locatie: druten
Contacteer:

29-04-2006 14:50

robbert,

ik gebruik zelf ook altijd gewoon een standaard rig en ik vang er gewoon goed op, maar meschien licht het niet aan je rig maar willen de vissen op je water niks van een snowman hebben. maar wat gebruik je om de haak beter te laten draaien ik gebruik altijd een stukje krimpkous of line-aligner het werkt bij mij goed. en wat is de afstand tussen je haak en je boilie?

gr. joost
wind op de kant is vis in de hand
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

30-04-2006 15:40

ok heb zo.n klein cm tussen me haak en boilies

mvg
Gebruikersavatar
joost hymans
Berichten: 79
Lid geworden op: 05-02-2006 17:17
Locatie: druten
Contacteer:

30-04-2006 20:45

probeer de afstand eens wat grooter te maken(1,5 a 2,0 cm) en je boilie en pop-up zo uit te loden dat hij zinkt op het gewicht van de haak als de vis hem dan naar binnen werkt schiet hij in theori helemaal naar achter en dat zou de vis wel eens over de streep kunnen trekken als ze heel voorzichtig azen bijvoorbeeld

gr. joost
wind op de kant is vis in de hand
niels hurkmans

19-03-2008 20:12

joost hymans schreef:robbert,

ik gebruik zelf ook altijd gewoon een standaard rig en ik vang er gewoon goed op, maar meschien licht het niet aan je rig maar willen de vissen op je water niks van een snowman hebben. maar wat gebruik je om de haak beter te laten draaien ik gebruik altijd een stukje krimpkous of line-aligner het werkt bij mij goed. en wat is de afstand tussen je haak en je boilie?

gr. joost


Een snowman rig helpt altijd goed bij een pva stick
Plaats reactie