Vismeel


Plaats reactie
Thijs van Dijck
Berichten: 51
Lid geworden op: 20-08-2005 13:02

09-04-2006 11:06

Is er een verschil tussen het vismeel van een varkensboer en dat van een hengelsportzaak?

Ik kan aan grote hoeveelheden vismeel komen maar dat is dan van de boer. Dit is wel een stuk goedkoper...

Maar is dit vismeel van slechtere kwaliteit?
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

11-04-2006 12:54

Denk dat het moeilijk te zeggen is of het nu beter of slechter is. Sowieso ga je kwaliteit betalen, maar de prijs hangt ook nog af van andere dingen:

> normaal gezien ga je, als je een grote hoeveelheid ineens koopt, minder betalen per kg meel
> bij de viswinkel ga je meestal ook iets meer betalen, omdat de winkelier het natuurlijk niet geld voor geld wil verkopen
> de samenstelling: bv garnaalmeel. Hierbij is er een zeer groot verschil: het duurdere meel is eigenlijk het echte meel van garnaal"vlees", terwijl er bij de goedkopere variant veel gemalen "staarten" gaan tussenzitten. Ik hoef er waarschijnlijk geen tekening bij te maken welke het best is...

Zelf ga ik meestal naar Warneton, een grote viswinkel, waar ik mijn meel in grote hoeveelheid koop (per 25 kg). We doen gewoon samen met een paar vissers en delen de zakken dan, veel goedkoper...

Groeten,
Pieter
Maarten Themans
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-04-2006 21:13
Locatie: obl

11-04-2006 19:28

[kan schelen maar hoeft niet vraag wat voor vismeel het is en anders gewoon eens met een paar kg uitproberen als het veel scheelt. succes maarten
Plaats reactie