Mk2 Swingers


Plaats reactie
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

12-01-2006 12:59

Ik ga van het weekend de Fox Mk2 swingers halen. Ik heb diverse topics gelezen en hoor over het algemeen vrij positieve verhalen over deze swingers. Mijn vraag is of ik nog ergens rekening mee moet houden bij de aankoop. Omdat ik een beginnende karpervisser ben heb ik vorig jaar zo'n karperset van X2 gekocht. (Toen wist ik namelijk niet of ik het karpervissen leuk zou vinden vandaar die keus) Ik neem aan dat het met zo'n standaard rodpod en standaard beetverklikkers geen problemen oplevert wanneer ik gebruik wil maken van mijn Mk2 swingers.

Alle info of tips zijn welkom :-)
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-01-2006 15:50

Nee, die passen ook bij jouw set er prima tussen volgens mij. Met die swingers weet je wel zeker dat ze goed werken, 1000x beter dan die van raven zelf. Je kan als je iets minder wil uitgeven ook kijken naar de mirco swinger van fox deze heb ik zelf ook, heb ook ook totaal geen problemen mee gehad, ben er erg tevreden over.

Mvg, Koen
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

12-01-2006 17:46

je kunt ook even kijken op welke afstand je vist
vis je veel op korte afstand neem je de micro
vis je iets verder neem je de mkII
mvg,
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

12-01-2006 19:13

kopen die swingers, alleen probeer eerst maar eens aan een setje 2e handse te komen, zijn er genoeg in omloop en koop ze het liefst van het oude model met niet ingefreesd gewichtje. dus niet het MKI model, maar het 1e MK2. hoe weet je dat je hier mee te maken heb, heel simpel: wanneer je een massief, dus zonder inkepingen/ groeven verschuifbaar gewichtje heb is het de 1e serie MKII. ik heb 2 swingers van serie 1, en een 3e van serie 2. wat is nou het probleem, serie 2 roest op de ingefreesde opening van het verschuifbare gewichtje :P .

je kunt ook even kijken op welke afstand je vist
vis je veel op korte afstand neem je de micro
vis je iets verder neem je de mkII


hier had niels ook wel gelijk in......., scheelt je ook weer wat geld
ps: als je nou ineens je swingerset in zo een mooi stevig doosje koopt, heb je hier veel profijt van en kunnen ze ook minder snel "verbuigen" tijdens het meenemen in je vistas.
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

13-01-2006 08:51

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad mijn bedoeling om een presentatiesetje (in koffer) te kopen ook voor de bescherming. Ik heb zitten denken aan de micro-swingers omdat ik op dit moment nog niet echt op een grote afstand vis, maar dit wil ik op een gegeven moment wel gaan doen. Vandaar dat ik toch voor de MK2-Swinger wil gaan.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

13-01-2006 10:38

zou je mij ook kunnen vertellen waarom de MK2 voor lange aftanden is, en de Micro voor korte afstanden.


de mkII heeft een zwaarder verschuifbaar gewichtje en een iets langere arm dan de Micro swinger. kan je je lijn dus onder een grotere druk mee spannen.[/quote]
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

15-01-2006 09:26

misschien een iets zwaarder gewichtje???

Gideon Bolink schreef:
niels bennink schreef:je kunt ook even kijken op welke afstand je vist
vis je veel op korte afstand neem je de micro
vis je iets verder neem je de mkII
mvg,


Niels, zou je mij ook kunnen vertellen waarom de MK2 voor lange aftanden is, en de Micro voor korte afstanden.


mvg,

Gideon Bolink
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-01-2006 19:43

Ik heb zelf ook de mk2. Zeer mooie en goede swingers die hun werk meer als behore doen.

Vis je op kortere afstand dan schuif je het gewicht terug en andersom. Dus koop gewoon de mk2 en je zult geen spijt krijgen van je aankoop.

Je zou ook kunnen kijken voor de nieuwe hangers van solar. Ook zeer mooie dingetjes. Je kan ze heel licht vissen(je haalt dan de carbonspriet uit het doucheslanghulsje) en je kant ze net zoals swingers vissen( je stopt dan het carbonsprietje erin). Zo kan je heel wat varieeren met die van solar. Naar mijn mening ook zeer functionele hangers/swingers
~~Dreams can be true.~~
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

18-01-2006 20:23

tino beunk schreef:Ik heb zelf ook de mk2. Zeer mooie en goede swingers die hun werk meer als behore doen.

Vis je op kortere afstand dan schuif je het gewicht terug en andersom. Dus koop gewoon de mk2 en je zult geen spijt krijgen van je aankoop.

Je zou ook kunnen kijken voor de nieuwe hangers van solar. Ook zeer mooie dingetjes. Je kan ze heel licht vissen(je haalt dan de carbonspriet uit het doucheslanghulsje) en je kant ze net zoals swingers vissen( je stopt dan het carbonsprietje erin). Zo kan je heel wat varieeren met die van solar. Naar mijn mening ook zeer functionele hangers/swingers


Ik heb de MK2-Swingers afgelopen zaterdag gekocht. Nu alleen nog wachten op de eerste sessie. Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-01-2006 17:16

komt goed peter :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

27-02-2006 21:53

ik gebruik de springers van ulimate, geen enkel probleem mee en vele malen goedkoper! goed voor dichtbij zonder de springveer erop te zetten en het gewichtje verschuiven naar wens, op de verdere afstand veer erop en het gewicht naar voor!
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-03-2006 08:33

Ik heb mijn MKII's ook al tig jaar (hoe lang weet ik niet eens meer, net zo lang als m'n 4500's en die gaan ook al tig jaar mee :S) maare van roesten in de inkeping totaal geen sprake. Nergens trouwens, na vele jaren nat opbergen zijn alleen de kopjes wat dof. Maar met wat schoonmaakmiddel en een wattenstaafje een leuk klusje voor de wintermaanden...

Goede keus....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
niels hurkmans

19-03-2008 20:14

tino beunk schreef:Ik heb zelf ook de mk2. Zeer mooie en goede swingers die hun werk meer als behore doen.

Vis je op kortere afstand dan schuif je het gewicht terug en andersom. Dus koop gewoon de mk2 en je zult geen spijt krijgen van je aankoop.

Je zou ook kunnen kijken voor de nieuwe hangers van solar. Ook zeer mooie dingetjes. Je kan ze heel licht vissen(je haalt dan de carbonspriet uit het doucheslanghulsje) en je kant ze net zoals swingers vissen( je stopt dan het carbonsprietje erin). Zo kan je heel wat varieeren met die van solar. Naar mijn mening ook zeer functionele hangers/swingers



Ik gebruik al jaren de swingers van Muddy waters
Plaats reactie