Particles


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

18-02-2006 19:41

Ik zit eraan te denken om voor een sessie zowel pallets als mais bij te voeren om een aantrekkelijke voerplek te maken.

Maar wat is nou het beste? Kleine voerplekken aanmaken en deze bij elke worp aanvullen? Of meteen een grote hoeveelheid droppen over een flinke omtrek?

En hoe nemen jullie de gekookte mais mee? Heb je daar ook speciale tassen voor, of moet deze eerst goed gedroogd worden?

Met vragende groet,

Jeffrey
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

18-02-2006 19:56

Ik zit eraan te denken om voor een sessie zowel pallets als mais bij te voeren om een aantrekkelijke voerplek te maken.


Goed plan opzich, goede blikvanger, maar vergeet niet dat je er ook veel witvis ermee aantrekt. Maar je vist hoofdzakelijk met boilies? En je voert mais en pallets bij?
Beaas dan ook eens 1 hengel met een stuk of wat maiskorrels op de hair.

Maar wat is nou het beste? Kleine voerplekken aanmaken en deze bij elke worp aanvullen? Of meteen een grote hoeveelheid droppen over een flinke omtrek?


Ligt van meerdere facetten af. Groot water, klein water, druk bevist water, niet zo druk bevist water.
Persoonlijk verspreid ik het liever wat meer. Op een grotere voerplek kun je meer vis herbergen dan op een kleine. Al zal dat misschien in het geval van particles betekenen dat er wat meer te water gaat als je verspreid gaat voeren. En dat hangt weer van de tijd van het jaar af. Nu in deze periode zal ik het wat kalmer aan doen. Weinig voeren. Wat meer kun je voeren als de watertemperatuur de 10 graden heeft bereikt.

En hoe nemen jullie de gekookte mais mee? Heb je daar ook speciale tassen voor, of moet deze eerst goed gedroogd worden?


Speciale tassen heb je er naar mijn mening niet voor. Ik ken ze niet in ieder geval. De gekookte particles neem ik gewoon in de emmer mee waar ze nog lekker in het kookwater liggen na te sudderen.
Vissie kump zo!
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

18-02-2006 22:51

handje mais, handje hennep, handje gebroken boilies, eeen handje mais, handje pellets en een handje hele boilies....

wat dacht je hiervan?
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

19-02-2006 13:29

ik zou geen pallets voeren, dat geeft een hoop obstakel op je voerplaats, een pallet is namelijk een houten vlonder ( simpel uitelegd ) :wink: .

Pellets daarintegen kunnen we goed werken, samen met boiliekruim in een PVA zakje en je kunt er erg gericht een stek mee opzetten.

Groeten Toine
Ronnie Kwast

19-02-2006 21:32

gewoon met tijgernoten vissen en pellets als grondvoer werkt het beste en heb je minder last van brasems en voorns
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

19-02-2006 22:46

Toine van de Meulenhof schreef:ik zou geen pallets voeren, dat geeft een hoop obstakel op je voerplaats, een pallet is namelijk een houten vlonder ( simpel uitelegd ) :wink: .


Ik meende al dat er iets niet klopte :D

Ik was in ieder geval wel dressuurdoorbrekend bezig 8)
Vissie kump zo!
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

20-02-2006 11:32

misschien iets om een andere topic mee te starten ?
Hoe creeer ik mijn eigen obstakels ?

Geinig, een tikfoutje in een woord en je woord krijgt een hele andere betekenis.

@jeffrey mais kan je ook meenemen in emmers die je afsluit. hoe langer de mais weekt hoe beter hij wordt is mijn mening.
Hopelijk heb je wat aan de antwoorden
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

03-03-2006 12:34

dat is wel een leuk idee
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

03-03-2006 12:41

als je gaat voor voeren zal ik het als volgt doen met mais en pellets.voer eerst 2dagen heel verspreid dan de 3e en de 4e dag die voerplek verkleinen de 5e en de 6e dag nog dichter op elkaar voeren en de 7 e dag gaan vissen en dan gewoon een paar handen voeren. zo doe ik het altijd en werkt prima
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

11-04-2006 15:57

Je moet zeker indachtig zijn dat maïs serieus dressuur gevoelig is, het namelijk zeer goed herkenbaar (zo'n geel hoopje valt echt wel op!).

Een mogelijkheid: tijdens het koken wat kleurstof aan je kookwater toevoegen, dan krijg je van die mooie rode maïskorreltjes en ben je al weer een stuk verder.

Zelf voer ik vaak ook wel met particles, maar probeer deze wel redelijk verspreid te voeren, maar toch ook weer zeker geen vingerdik tapijt aan te leggen. Hoogstens een half handje per vierkante meter...

Groeten,
Pieter
Plaats reactie