krab


Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

24-09-2002 21:36

Dus als je hem opeet, heb je ineens wel respect voor het beestje? Hmmm, dan kun je meteen andere vergelijkingen gaan maken... maar dat laten we maar achterwege
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

24-09-2002 21:51

Roel,

het gaat er om dat jij het beestje voor niets dood maakt.
omdat hij maar aan jou boillie zit, moet je hem maar dood maken.
Zou dit beestje het uit 'lolligheid' overwegen, dan zeg ik nog OK.
maar de krab doet dit, om te overleven, hij heeft z'n voedsel nodig.

Als je nou nog niet inziet, dat je zielig bezig bent, kan ik er beter mee stoppen.
Want ik denk dat je het dan gewoon niet wil snappen. en je ogen sluit, voor elke toenaderingen van uitleg.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

25-09-2002 05:06

Roel

Gewoon 30 karbbenvallen uitgooien een middagje wachten, vallen weer omhoog halen en je kunt zo een dance-party organiseren.

Nee even zonder dollen. Die dingen zijn echt een pest. Bij ons is ook zo'n watertje waar je helemaal gek wordt van die beesten. Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk ben ik er niets mee opgeschoten. Ja, ik vis er niet meer. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er ook eentje een rotschop heb verkocht. De irritaties de namen controle en mact over mijn geest op dat moment. Toen ben ik daar gestopt met vissen. Ik was even vergeten dat ik degene ben die daar het element van de natuur doorbreek en niet die krab.

Trouwens pantykous heb ik ook geprobeerd maar was enkel uitstel van executie.

Bart.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2002 08:38

Na een hele week tussen de ratten bivakkeren heb ik ook wel eens de neiging deze uitrusting vernielers een rotschop te geven. Afgelopen keer weer het handvat van een werppijp en de zak van een schepnet. Ze zijn me net te snel die beestjes, maar een mug doodslaan red ik net. Twee maten? Er wordt met tenminste drie maten gemeten. Maar het zijn wel menselijke maten.

Groeten, Kees
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

25-09-2002 08:41

Bart,

Moet jouw onderschrift dan niet "FM-Baits daar houden zowel karpers als krabben van." luiden :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-09-2002 11:32

henk wat jij zegt klopt inderdaad de muskus en de beverrat zijn uitheems en worden bestreden omdat ze de dijken ondermijnen maw doordat ze weinig natuurlijke vijanden hebben hier kunnen ze enorm voortplanten en vormen ze een probleem de krabben is hetzelfde verhaal ze horen hier niet(welk dier wel?)maar omdat er bijna geen vijanden zijn krijg je een soort overbevolking van die beesten. Het is heus niet zo dat ik geen respect heb voor dieren of alleen voor karper alleen ben ik wel realistisch wie heeft hier gehuild om de massale brasem afvissingen?? niemand toch? en dat terwijl deze beesten ook gedood werden, ik zal ook niet wakker liggen als iemand een karper zou opeten net zo min als iemand een snoekbaars opeet(ik zou het zelf niet doen..sterker ik zou het enorm zonde vinden)

met knippende groet martijn
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-09-2002 11:34

ps overgens zou ik zon beest zelf wel terugzetten voor mij heeft het geen funktie hem te doden (zou veel massaler moeten gebeuren voor enig effect)

knip knip martijn
Cor Blokhof

25-09-2002 13:19

Hallo,

Kan je ze niet verkopen aan de Chinees ?

Die eten toch alles :smile:

Groeten,

Cor
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2002 11:59

ik verzoek de muggen altijd vriendlijk mijn tent te verlaten, meestal gehoorzamen ze wel;-) of zou het door het rexona spuitbusje komen? haha
maar goed begrijp wel dat bij sommige mensen het respect voor alles wat leeft ver te zoeken is

mvg martijn
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

27-09-2002 22:09

Ik heb er over nagedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik ze niet zou terugzetten, die beesten zijn tegewoordig echt een plaag. Vanmiddag kwam ik langs een slootje waar ik veel bellen zag, dat bleken duz 89 krabben te zijn.

Je kunt zeggen dat ik geen respect heb voor dingen die leven, maarja da's jou menig :wink:
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

02-10-2002 23:33

Hoi

Krabben...brrrr, ok er is geen kruid tegen gewassen, ik heb eens met Onno Terlouw gepraat over dit fenomeen wat ook "mijn" viswater verpest, volgens hem is de karper de enige hoop. Onze vriend moet het maar als een diner gaan zien, of dit lukt weet ik niet maar ze moeten er nu toch aan gewent zijn, ook heb ik de methode van Herwin nog nooit geprobeert maar wie weet..., wel ben ik nieuwsgierig waar die monsters allemaal zitten. In noord nederland weet ik het zo een beetje wel maar heeft de rest van Ned er ook zo een last van ?, tijdens het pennen is 10 van de 12 aanbeten van krab, weinig voeren is toch wel van invloed op een rustige visdag voor de rest "I don't know".
Ik heb wel eens gehoord dat ze een levensciclus hebben van 4 a 5 jaar en dan weer verdwenen zijn...volgens mij...Kontverhaal.

iedereen sterkte die er mee te maken heeft

Keep Up :eek:
Gast

03-10-2002 08:51

Hoi Bertil,
Jij wil weten waar men overlast van krabben heeft.
In de buurt van Haarlem zijn ze momenteel in grote getalen aanwezig,op sommige wateren in niet of nauwelijks meer te vissen.Het goede nieuws is dat ze in de winter richting het noordzeekanaal trekken en dat de overlast dan minder word.
Het lijkt er wel op dat het dit jaar vele malen erger is dan de afgelopen jaren.
Ik denk dat we maar op een hele strenge winter moeten hopen misschien helpt dat.
Groet erik
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-10-2002 09:36

ook hier in friesland word het erger op kanalen waar er eerst nooit en zat hoor ik nu van mensen die niet eens fatsoenlik met dood aas op snoekbaars kunnen vissen omdat iedere keer een krab aan de haak bengelt!

mvg martijn
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

03-10-2002 22:16

Ook hier in Zuid-Holland (Gouda e.o.) veel krabben. Maar niet van de laatste jaren hoor, 20 jaar geleden ving ik ze met name in het najaar al volop in mijn palingfuiken.


groeten,

Henrie
Albert van Peppen
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-02-2002 01:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-10-2002 23:40

In Frankrijk is ook wettelijk geregeld dat je bruine en zwarte meerval moet afmaken.. Je mag hem niet eens terugzetten. Daar staat zelfs een boete op.. Waarom? Omdat hij schade toebrengt aan de visstand. Hetzelfde is denk ik van toepassing op krabben. Alleen is het niet wettelijk geregeld in nederland. Ook de bruine en zwarte meerval is zijn optocht richting belgie en nederland begonnen. Gaan we deze vissen dan ook beschermen?? Alleen omdat de 'meerval' voor nederlanders een soort 'magische vis' is?

Albert

Edit: De bruine en zwarte meerval zijn afkomstig uit amerika en zijn dus redelijk uitheems...

Edit2: Ik ben nooit in frankrijk geweest, maar ik heb deze wijsheid van de CD-ROM van de NVVS (en zij kunnen het natuurlijk ook fout hebben :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Albert van Peppen op 2002-10-10 00:17 ]</font>
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

04-06-2006 23:48

heey mensen

we hebben het nu over het doodmaken van een krab
maar er is een middel tegen zonder hem dood te maken

AARDAPPEL!!

de beestjes hebben egt een hekel aan dit aas en zullen hem ook meteen peeren

en bovendien heb ik op aardappel(krieltje)gewoon goed gevangen en je kan ze gewoon aan je hair doen
vincent meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31-05-2008 14:51

31-05-2008 15:21

de wolhandkrab vormt wel degelijk een bedreiging voor alle vissoorten, bij ons op het noordzeekanaal zijn op alle paaigronden de waterplanten opgevreten. waar moet de vis nu afpaaien?, er zijn namelijk weinig paaiplaatsen voor vissen op of aan het noordzeekanaal. nu hebben ze wel paaiplaatsen gemaakt maar daar groeien geen waterplanten meer omdat de krabben het massaal hebben leeggevreten. het is aan de overheid om deze lastpakken aan te pakken, niet voor ons als vissers. misschien dat hengelsportverenigingen maar eens aan de bel moeten trekken bij de overheid, zij zijn immers bekent met het probleem wolhandkrab met name rond het noordzeekanaal. hengelsportverenigingen hebben meer invloed dan een enkele visser, neem het recht niet in eigen hand. wij als vissers horen respect te hebben voor alles wat er aan of in het water leeft, ga anders niet vissen als je geen respect hebt voor levende dieren. ik heb er ook de balen van als er weer een zwerm muggen bij mij komt hangen, of een meerkoet duikt en de boilie's opvreet, of een wolhandkrab mijn boilie's opvreet en waterratten die voedsel komen zoeken bij je tent. maar hebben sommige vissers hier geen deel aan door al hun troep achter hun luie reet te laten slingeren! en zo een paradijs voor ratten achter te laten. toon respect en zet die brasem en wolhandkrab weer terug, ruim je visstek op bij het verlaten ervan je zal zien dat de ratten wegblijven. je zal merken als je je eigen is wat minder stoort aan al deze onderwerpen je een stuk relaxter aan de waterkant zit en weer plezier begint te krijgen in vissen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-06-2008 17:59

Ik toon alle respect aan de ecosystemen in ons landje, zowel onder als boven water. Dat lijkt me dan ook een uitstekende reden om elke wolhandkrab die ik ooit tegenkom direct plat te stampen.
Gelukkig heb ik er hier in de buurt (nog) geen last van.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl