toplood en swingers?


Plaats reactie
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

25-07-2005 22:32

hoe te vissen met toplood en swingers. mij lukte het niet om dan de swingers goed af te stellen en volgens mij heeft het dan ook helemaal geen zin om swingers te gebruiken of wel
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-07-2005 22:42

Hengels niet te laag bij de grond plaatsen,zodat de swinger/hanger flink de ruimte krijgt om naar boven of beneden te gaan.
Swinger/hanger in het midden/centraal hangen.
Swinger/hanger lichter afstellen dan het gewicht van het gebruikte toplood,maar ook niet overdreven licht.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-07-2005 22:56

Dennis,

En het beste de hengels ook richting het aas richten! Dus losse steunen.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-07-2005 23:04

Idd Benny,

Ik doe niet anders.. :wink:

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
pascal huijnen
Berichten: 71
Lid geworden op: 04-07-2005 23:26
Locatie: Den Helder
Contacteer:

25-07-2005 23:36

als het je om visuele herkenning van een aanbeet gaat, dan raad ik je aan om die klipjes van Fox te kopen zijn 5 euro per 2 stuks , je klikt ze op je hengel ter hoogte van de lijnklip van je swinger, waardoor je een hoek van 90 graden krijgt waardoor je swinger gevoeliger word.
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

13-10-2005 07:53

Ik gebruik alleen toplood als ik onder de kant vis op de verre afstand gebruik ik dat helemaal niet een swinger moet je wel gebruiken vindt ik het is beter voor de beet regestratie

succes
mvg
michael
laat je swingers maar swingen :-))
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-10-2005 13:45

En geen ultralichte toploodjes gebruiken want daarme kun je de swinger nauwelijks fatsoenlijk afstellen. Ze mogen best wat wegen, wat voor mij ook gelijk weer het nadeel is van het vissen met toplood. Je krijgt er minder goede beetregistratie door en als je drilt, dan dril je met je loodgewicht plus het extra gewicht van het toplood wat erbij hangt te bungelen.
De keuze is aan ieder voor zichzelf natuurlijk, maar ik probeer me zoveel mogelijk te redden met leadcore, sliders, kneedbaar lood op tube, lijn laten zinken alvorens strak draaien(!) en niet te zwaar afgestelde swingers. Om op die manier zoveel mogelijk de lijn plat op de bodem te krijgen zonder toploodjes te gebruiken. Ik vind alleen belangrijk dat de laatste paar meters, bij je voerstek, plat op de bodem liggen. Het hele eind tot aan de top hoeft voor mij niet perse. Je weet bovendien lang niet altijd wat er allemaal op de bodem tussen jou en je lood bevindt waardoor de lijn op kan gaan staan of vast kan blijven haken.
Gebruikersavatar
daan de haas
Berichten: 71
Lid geworden op: 19-05-2004 23:46
Locatie: eindhoven

16-10-2005 12:04

toplood van fox kun je het beste strak en in het verlengde van je hengels/lijn leggen . anders gaat het geheid mis en geloof ik heb ervaring :cry:


mvg
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

09-03-2006 13:25

je kan ook gewoon leadcore er aan doen met daar boven een slider dan licht de eerster meter/2 meter op de bodem en dat is wel voldoende
meer info hier over stuur ff bericht

gr elmer
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

09-03-2006 13:42

pascal huijnen schreef:als het je om visuele herkenning van een aanbeet gaat, dan raad ik je aan om die klipjes van Fox te kopen zijn 5 euro per 2 stuks , je klikt ze op je hengel ter hoogte van de lijnklip van je swinger, waardoor je een hoek van 90 graden krijgt waardoor je swinger gevoeliger word.


Dat vind ik echt vreselijke rotdingen, heb ze even gehad maar nooit weer! Je maakt inderdaad een super nette hoek met je swinger en dus betere beetregistratie, alleen die dingen (met die twee gekleurde balletjes) moet je bij het werpen er wel afhalen anders heb je kans dat je lijn bij het werpen achter die clip vastschiet met alle gevolgen van dien, helaas spreek ik hierbij uit ervaring. Ook vind ik dat tijdens een aanslag de lijn vaak nog achter de balletje blijft zitten waardoor je dit ook steeds handmatig kan losmaken. Het zijn dus goede dingen voor je beetregistratie maar voor de rest is het niets.

Mvg, Koen
Plaats reactie