Fishfinder


Plaats reactie
Martijn Schild

16-09-2002 11:42

Goeiedag allemaal,

Ik zit met een vraagje. Een fishfinder... moet je die op je boot (bijv. van hout) monteren of zou je die bijvoorbeeld ook gewoon in je rubberbootje kunnen gebruiken. Ik doe het liefst het laatste, anders moet ik speciaal voor een fishfinder ook nog eens een boot aanschaffen.

Het gaat me niet echt om de vissen te zoeken, maar meer op de bodemverloop, -structuur te bekijken. En peilen geeft naar mijn mening een minder goed beeld.

Mvg en hopend op veel reacties,
Martijn Schild
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

16-09-2002 15:13

Hoi Martijn,

je kan een dieptemeter ook in een opblaasboot gebruiken, je moet dan een soort beugelmaken om het sonar blokje recht en stevig over de rand te hangen, zo'n 10 cm onder het wateroppervlak. het beeldscherm leg je samen met de accu in een tas met voering, zodat de hoekige accu de boot niet kan beschadigen. Als je een opblaasboot met een spiegel(harde achterkant) hebt, kan je het blokje ook met een zuignap bevestigen.

Een dieptemeter is hardstikke handig maar peilen vind ik nauwkeuriger, je voelt de structuur van de bodem via de trillingen in de top en je kan exact de diepte bepalen. tijdrovend, dat wel.

groeten jeroen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2002 21:27

ja kan de tranducer ook op een plakje schroeven dat drijft en achter de boot aansleept

mvg martijn
Plaats reactie