penvissen met een staande haak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

04-09-2002 17:01

Bester Karpervissers ik wil eens heel scherp penvissen met een staande haak en dan als aas deeg maar nou is mijn vraag schrikt de karper dan niet van de lijn omdat het aas dan in 1 lijn licht en merkt de karper karpertje niks van met de aas opnamen?

dit was mijn vraag

kevin
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

04-09-2002 22:38

Nee, denk van niet omdat een karper het aas naar zich toe zuigt. Hierdoor komt de 'onderkant' van het aas (bijna) altijd als eerste naar binnen en de bovenkant waar de lijn uitkomt als laatste (door de druk van je lijn). Veel succes! Niels
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-09-2002 10:13

bedankt je dat lijkt mij ook maar een karper staat schuin in het water met zijn aas op namen dus raart hij misschien de lijn maar ik probeer het gewoon en dan zie ik het wel

bedank in ieder geval kevin
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

05-09-2002 12:21

Hoi Kevin,

Uit ervaring kan ik je wel melden dat een staande haak bij mij in meer vals-gehaakte karpers resulteert dan bij het vissen over de bodem. Wellicht heeft dit met stand van de ogen te maken. Een karper kan niet recht voor zich uit kijken. Aas in de directe nabijheid van een karper wordt m.i. puur gevonden door de smaakpapillen. Kortom, de karper is rond aan het snuffelen waar hij denkt dat het aas moet liggen en zal hierdoor bij een staande haak wellicht eerder de lijn raken dan bij een liggende haak. Immers, bij een liggende haak heeft de karper wat speelruimte om rond te snuffelen zonder je nylon te beroeren.

Succes ermee!
Plaats reactie